Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Search [Feature]] Zoeken op woorden in één (!) post?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ok, ff verduidelijken..

Als ik bijvoorbeeld zoek op li-ion laptop accu en ik zoek een topic over laptop's met lithium-ion-accu's, dan interesseren topics over een li-ion-accu in een mobiele telefoon (topic in IT dus) waar _toevallig_ een of andere dude ook eens de naam laptop en zijn prachtige NiCd-accu heeft laten vallen niet... Nee, ik zoek een topic in OH bijv..

Dus ik denk, dat het nuttig is, om op een of andere manier een feature in te bouwen, waarbij er los in posts gezocht wordt. Staat $keyword[1] in $post[1] en $keyword[2] in $post[2], dan moet hij die dan dus niet noemen..

Hoe denken andere GoT-ters cq. Developpers hierover en in hoeverre is dit eventueel haal baar?

Zou het een optie moeten worden die je aan kunt vinken of moet het een optie in de search-query zelf worden? Bijv %"li-ion accu" laptop& oplader Hier wordt dus gezocht op een topic, waar in één post zowel de zin "li-ion accu" én laptop genoemd worden plus een andere post met "oplader" er in..

Al denk ik dat mijn voorbeeld beetje te ingewikkeld wordt cq. te zwaar voor de servers?

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Wat ook wel handig zou zijn is als er staat op welke pagina het result zou staan.
Zeker handig bij paginas met Het grote ... topic, waar dan zon 15-20 of meer pagina's aan hangen ;)

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11 23:25
SaiBork schreef op 22 november 2003 @ 21:13:
Wat ook wel handig zou zijn is als er staat op welke pagina het result zou staan.
Zeker handig bij paginas met Het grote ... topic, waar dan zon 15-20 of meer pagina's aan hangen ;)
idd, heb ik ook redelijk vaak last van, misschien zelfs een directe link naar de betreffende post? (evt. de eerste als er meerdere posts zijn met dezelfde results)

[ Voor 6% gewijzigd door Sartsj op 22-11-2003 21:19 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:01

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik zou dit alleen interessant vinden als het eventueel ingebouwd zou kunnen worden als optie, want vaak genoeg zal er ook een searchopdracht gegeven worden met sleutelwoorden die wellicht niet allemaal in een enkele post staan.

offtopic:
Kan misschien even duren voordat dit doorgevoerd zal worden indien het goedgekeurd wordt, geloof ik:
Search optie verbeteren
Zoeken binnen topic in plaats van binnen forum?
search-results aanpassen
zoek funktie

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Misschien is de NEAR-operator wat voor je... (staat gewoon in de zoekhandleiding)
Verder, zie DUX' linkjes :)

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 23-11-2003 21:30 ]

Dit topic is gesloten.