[planet] mail probleem

Pagina: 1
Acties:

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik vroeg me af of ik de enige ben die de laatste paar dagen last heeft met de mail van Planet, de server timed out bij het versturen van mail. Heel af en toe doet ie het wel.
Ontvangen van mail werkt wel gewoon volgens mij.

Ben ik de enige die hier last van heeft of hebben er meer mensen last van en ligt het probleem dus bij Planet?

edit:

Het gaat btw om het Planet ADSL basic abbonnement.

[ Voor 10% gewijzigd door MaKK0 op 22-11-2003 21:11 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20
Geen idee of de mailservers van planet gaar zijn, maar heb je toevallig Norton Antivirus draaien?

Disable eens de uitgaande mailscan, die is (in mijn ervaring) vaker aan het kutten, kun je spontaan ineens niet meer mailen.

• MaKK0
DJSmiley schreef op 22 november 2003 @ 21:14:
Geen idee of de mailservers van planet gaar zijn, maar heb je toevallig Norton Antivirus draaien?

Disable eens de uitgaande mailscan, die is (in mijn ervaring) vaker aan het kutten, kun je spontaan ineens niet meer mailen.
Die heb ik nderdaad draaien ja, ik zal em eens uitzetten. Maar het lijkt me niet dat dat ook de mail van mijn pa beneden beinvloed, toch?
Die heeft daar namelijk geen Norton AV draaien, toch kan hij ook niet mailen.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:17

_WgV_

It's a magical world!

Ik heb nergens last van met Planet mail versturen.
Probeer voor de gein eens te pingen naar de mailserver.
Ik heb daarbij geen time-outs en gewoon een ping van rond de 17 ms.

#StopBurningStuff

• MaKK0
_WgV_ schreef op 22 november 2003 @ 21:18:
Ik heb nergens last van met Planet mail versturen.
Probeer voor de gein eens te pingen naar de mailserver.
Ik heb daarbij geen time-outs en gewoon een ping van rond de 17 ms.
Net gepingt vanaf alle clients en allemaal rond de 15 ms zo ongeveer.

• MaKK0
Afbeeldingslocatie: http://www.lemonjuice.nl/users/michael/planetmail.jpg

deze foutmelding krijg ik

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

heb het hier ook :S

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• MaKK0
Sinds wanneer heb jij dat dan? Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij Planet? Want mijn vader denkt dat ik weer heb lopen kloten wat ik dus niet heb gedaan, zit nooit achter zijn pc.

[ Voor 33% gewijzigd door MaKK0 op 22-11-2003 21:38 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

MaKK0 schreef op 22 november 2003 @ 21:37:
[...]

Sinds wanneer heb jij dat dan? Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij Planet? Want mijn vader denkt dat ik weer heb lopen kloten wat ik dus niet heb gedaan, zit nooit achter zijn pc.
ik heb het af en toe. geloof sinds een paar dagen.
ff wachten en dan doet hij hetweer...

vanochtend lag trouwens me dsl plat :(

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• MaKK0
Het werkt nogsteeds niet normaal, gewoon een mailtje plain text lukt wel; maar zodra er een attachement bijzit wil hij het niet versturen.
Het begint nu toch wel aardig vervelend te worden, geirriteerde vader enzo ;)
Heb vandaag een mailtje gestuurd naar Planet, of zij iets weten.

Verwijderd

http://www.planet.nl/planet/show/id=374280/sc=24325a

Actuele meldingen

26-11-2003 15:53 uur. Storing mailservers (Opgelost)
Door een storing was e-mail versturen en ontvangen van 2003-11-26 15:50 tot 2003-11-26 16:30 helaas niet mogelijk. De storing hebben wij inmiddels verholpen. Echter kan er nog wel een traagheid spelen bij het verzenden en ontvangen van e-mail. Onze excuses voor dit ongemak.
---------------

en nu nog de dns servers maken en planet doet het weer 100%

• MaKK0
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:31:
http://www.planet.nl/planet/show/id=374280/sc=24325a

Actuele meldingen

26-11-2003 15:53 uur. Storing mailservers (Opgelost)
Door een storing was e-mail versturen en ontvangen van 2003-11-26 15:50 tot 2003-11-26 16:30 helaas niet mogelijk. De storing hebben wij inmiddels verholpen. Echter kan er nog wel een traagheid spelen bij het verzenden en ontvangen van e-mail. Onze excuses voor dit ongemak.
---------------

en nu nog de dns servers maken en planet doet het weer 100%
wel vreemd, want we kunnen al een week niet meer normaal emailen... :-/

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

Wallie

Herr

Een vriendin van mij heeft het ook met Planet adsl... we snappen er geen bal van. 8)7

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Zelfde probleem sinds een week.
Planet doet of hun neus bloed. Werkt niet met Outlook Express, niet met MS Outlook 2003, heb MS Outlook al opnieuw geinstalleerd, werkt nog niet.
Heb advanced abonnement.

• MaKK0
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 21:21:
Zelfde probleem sinds een week.
Planet doet of hun neus bloed. Werkt niet met Outlook Express, niet met MS Outlook 2003, heb MS Outlook al opnieuw geinstalleerd, werkt nog niet.
Heb advanced abonnement.
Na een aantal emailtjes heen en weer hebben ze me gevraagd te bellen naar de helpdesk.
Doe ik morgen eventjes...

• MaKK0
Ik heb zojuist met de helpdesk gebeld (0900-1905) waar een vriendelijke man mij te woord stond.
Alle instellingen nagegaan, geen fouten konden vinden. Ook moesten we even testen of ik op de "block-list" stond ivm met het verspreiden van virusen. Hier voor moest ik een ping uitvoeren naar "196.84.60.80.black.dnsbl.planet.nl". Hieruit bleek dat ik niet geblockt was maar er een ander probleem moest zijn.
Hij en zijn collega tastte in het duister...

Morgen moet ik weer bellen als het niet is opgelost, dan wordt ik doorverwezen naar een andere afdeling die deze meldingen verzameld. Als ze meerdere meldingen hebben konden ze er eventueel iets aan doen.

Verwijderd

Sja je bent niet de enige met het probleem dat je dsl bij planet plat licht, ik heb dat een maand lang gehad, eerst kpn ja meneer wij moeten uw adsl nog verhuizen, o ik d8 dat ik dat vorige maand had opgegeven, sja maar ja er kwam wat tussen.
dus 2 weken zonder i-net heb ik internet voor 2 uur klapt planet mij eruit, bel ik op ja u moet uw pc opnieuw installeren en uw modem 10 minuten uitlaten, das dikke onzin kwam ik er later achter dat ik geen ip meer had 8)7 Toern moest ik hoogst persoonlijk naar planet toe, om mijn ip weer terug te krijgen en dat deden ze ff binnen 1 minuut terwijl de klanten service zei dat het cker 4 weken kon duren :?

Maar goed, met de mail van planet heb ik nog geen problemen mee gehad maaar wel dat ik er vaak uit lig met mijn adsl verbinding, bijna elke dag een vol uur.

Verwijderd

@ makko, geef je hoop maar op en ga, zodra je contract afloopt bij planet, daar weg, zonnet of XS4ALL zijn best goed, ook tiscalli kan er wat van met problemen veroor zaken, een paar maanden geleden (2 ofsow) bij kassa of radar als ik het goed heb.

edit: paar spel fouten 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 15:31 ]

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:31
Ik zit bij hetnet en ook daar is de smtp plat. Ik denk dat ze dezelfde hebben. Ik krijg een out of memory. Ik heb hier al 2 dagen last van. Heb het net op de storingspagina gereport.

Verwijderd

30 november: nog steeds hetzelfde probleem, Planet weet nog steeds van niks.

• MaKK0
Net 45+ minuten aan de lijn gezeten met planet warvan 30 minuten wachten.
WEER instellingen outlook langsgegaan, norton av disabled, ip adressen gebruikt ipv mail.planet.nl werkte ook niet.
Uiteindelijk moest ik als uitgaande mail server mailrelay.planet.nl gebruiken ipv mail.planet.nl.
Dit werkte wel, joechei!
Dit zou komen door drukte bij Planet, vertelde de medewerker mij. Ik blijf deze gebruiken totdat het opgelost is...

Verwijderd

weet wel dat er vele problemen met dns servers waren
heb dus twee andere gepakt en het gaat stukken beter

btw goeie tip over de mail
mocht het niet willen dan effe aanpassen

Verwijderd

Super, mailrelay werkt bij ons ook. Planet zal nooit een fout toegeven!!!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik heb hier ook zo af en toe problemen.

en dan geen timeouts, maar krijg wel soms een reply dat hun server queue geen ruimte heeft om op te slaan, ook wel hun server is dus te druk voor de diskspace die ze hebben.

als ik er weer last van heb ga ik mailrelay ook wel eens proberen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Tjonge, tjonge, tjonge heb al bijna een week geen mail kunnen verzenden , alleen maar ontvangen.
Verschillende malen de helpdesk aan de lijn gehad , konden het niet vinden zou aan de router liggen.
Die er tussen weg gehaald, niet dus weer gebeld en door gelopen en ja hoor hij doet het.
Maar wat bijkt alleen mail naar en van planet deed het.
En niet naar andere providers , hier gezocht en ja hoor hier staat het antwoord klasse.
Zijn bij de help desk ook een stelletje beginners !!!
uitgaande mail server veranderd naar mailrelay en werkt nog steeds perfect blijf deze dan maar gebruiken.
Het is of topic maar moest het eff kwijt.
Pagina: 1