probleem met usb 2.0 pci card

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
IK heb vandaag een Edimax 4 poorts usb 2.0 pci card (EU-CV4P) gekocht. Nu doet de 3e poort het maar half ik kan hem wel gewoon gebruiken om b.v. te scannen. Maar zodra ik er me externe hd aanhang en een paar files met een totale grote van b.v. 4,5 gb overzet slaat hij er uit en vindt hij hem gelijk weer maar moet ik wel gelijk op nieuw beginnen. Nu ben ik al terug geweest naar de pc boer en deze kende het probleem niet maar had wel een nieuwe gegeven en deze doet exact het zelfde. Wat zou dit kunnen zijn ? Ik heb anders nog wel 3 andere poorten natuurlijk maar vraag me toch af waardoor het is.

Verwijderd

ligt het aan de specifieke poort (probeer eens andere USB-poorten) op de kaart, of aan de externe harddisk?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die via based dingen zijn niet geweldig naar mijn ervaring. mijn advies: scoor een nec. werkt altijd.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het schijnt dat die VIA USB2.0 kaarten (poorten) nog wel eens conflict willen hebben met onder andere WiFi. MSI blokkeert ook een van de poorten op de bracket als je WiFi of Bluetooth gebruikt. Geen idee of dit bij de TS aan de orde is, maar misschien heeft het er iets mee te maken?!?

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
Het ligt echt alleen aan die ene poort want de andere doen het gewoon perfect. En ik heb een asus p4t-e motherbord.

edit:
En wat bedoel je me "scoor een nec" wat is dit en wat is hier zo goed aan ?

[ Voor 29% gewijzigd door clonedonkey op 22-11-2003 22:22 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
clonedonkey schreef op 22 november 2003 @ 22:18:
Het ligt echt alleen aan die ene poort want de andere doen het gewoon perfect. En ik heb een asus p4t-e motherbord.

edit:
een nec is een chipset merk.

die necs werkten bij mij tot nu toe altijd en via based kaartjes heb ik veel problemen mee gehad.

Verwijderd

mischien andere drivers instalen op website fabrikant mischien bugs in deze driver

Verwijderd

clonedonkey schreef op 22 november 2003 @ 22:18:

edit:
hoe bedoel je nou "anderen doen het perfect"? in combinatie met genoemde externe harddisk? meer duidelijkheid graag zodat degenen wiens hulp/advies je vraagt zoveel mogelijk dingen kunnen uitsluiten.

de anderen suggereren dat je een USB2.0 kaart hebt met VIA chip erop. Het zou inderdaad raadzaam kunnen zijn om voor eentje te gaan met een NEC chip erop, aangezien die zogoed als altijd werken.
Pagina: 1