[2U rackmount] voeding in het midden van de kast

Pagina: 1
Acties:

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:33
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een mooi 19" rackmount kastje. Nou is mijn keuze gevallen op de Procase IPC-C2L omdat daar 6 HD's in passen.
De voeding die in deze kast is een 300W voeding, maar ik ben bang dat de voeding niet genoeg is voor mijn opzet.

In die procase kast zit de voeding in het midden, terwijl de stroomstekker toch gewoon in de achterkant van de kast gaat. Het lijkt er dus op dat de stroom ingang 'verlengt' wordt.

Nu is mijn vraag, kan ik in deze procase kast ook 'gewone' voedingen kwijt? Op het fototje wat bij deze kast staat, lijkt het er op alsof het gewoon een soort verloop plugje is, maar ik kan hierover echt helemaal niks vinden.

Is er iemand die mij hierover wat meer kan vertellen?

Procase heb ik uiteraard al een mailtje gestuurd, maar tot nu toe nog geen antwoord op gehad.

• Cameel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09-2023
Afbeeldingslocatie: http://pics.cameel.nl/pictures/7625282521/big_8e6567ee39d7a20a7ab4b225a416df1c.jpg

Dat is mijn case.. zit een normale voeding in, 300 watt. De kabel word indd verlengd vanaf de achterkant >:)

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 22:19
Ik had ook een aantal van die kasten. Je moet een stekker zoeken die onder een hoek er in gaat die past dan net. Die kabel kun je dan aan de achtkant van de kas afmonteren op de aansluiting. Je hebt ook speciale zware voedingen er voor maar den ben je wel een vracht geld kwijt.

• Mior
Bedoel je deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/3543mcl.jpg

Ik heb inmiddels een voeding gevonden die volgens de afmetingen van de kast erin moet passen (deze), moet alleen nog weten of die stekker 'past'. Ik ben namelijk niet van plan zelf te gaan solderen oid.

• killah
de meeste ATX voedingen passen erin op de dual fans enzo na. maar die stekker die jij liet zien moet het zijn maar ik zeg het je het past net. 300 Watt is voldoende want je stopt er toch een lichte video kaart er in. Ik heb met 300 watt een dual amd MP +2100 met 2 scsi schijven draaien en geeen problemen maar een 450 watt is wel net even zekerder.

Ik heb even gekeken maar die kast had ik iets verbouwt want je komt 5 mm te kort met die stekker. Adviseer je eigenlijk om een andere kast/merk te kopen.

[ Voor 51% gewijzigd door killah op 24-11-2003 13:16 ]

• Mior
Nee, niet kapot. Maar ik denk dat een 300W voeding te zwak is voor onze config. (Dual Xeon, 4 WD Raptors, raid controller, IDE schijf voor backups en dan nog de gebruikelijke zooi, cdrom, fans, etc)

• killah
4 schijven + ide enzo dat gaat niet netjes passen in deze kast je kunt beter een 4Ukast kopen of een andere config bedenken.

• Mior
Hoezo gaat dat niet netjes passen?

De kast heeft ruimte voor 6 HD's, dan ga ik er toch wel vanuit dat er ook daadwerkelijk 6 HD's in passen.

Ik heb net trouwens een mailtje gehad van procase dat ze een 460W EPS voeding hebben die dezelfde afmeting heeft als de voeding die erin zit.
Ik moet alleen zelf zorgen voor het knutselwerk met de aansluiting achterop de kast, nouja, dat moet dan maar.

• killah
ah ik zie dat jij een andere kast hebt dan die op de foto staan van de dpc jongens. als je hier 4 scsi in ga stoppen heb je wel een probleempje
er zitten op rij 4 scsi schijven daarachter de voeding en dan nog de dual proc. Die kast wordt gloeiend heet. Als ik jou was zou ik een kast zoeken die goed blaast. want ik heb met 2 scsi in zo'n kast al een kritische hitte.

• Mior
Nouja, het zijn geen scsi schijven.

Ik heb in mijn workstation thuis ook een 2tal raptors in raid0 staan, en die worden niet zo heel heet.

In ieder geval, ik ga deze kast eerst eens proberen, alle hardware inbouwen en op full-load kijken hoe heet de boel wordt.
Als de server nou te warm wordt ga ik wel kijken naar een 3/4U oplossing.
Pagina: 1