[winXP] corrupte bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57
Ik heb twee harde schijven aan ide-0 hangen (Maxtor 6Y120PO als master, WDC WD800BB als slave). Op elke schijf staan wat partities, en per schijf een windows xp. Aan de hand van het bootmenu van mn bios kies ik van welke schijf hij opstart en dus welke windows hij opstart. Een jaartje geleden xp op die wd-schijf gezet, en een paar weken terug ook op de maxtor (die schijf heb ik sinds 2 maanden).

Nou wilde vanmorgen de nieuwe (Maxtor)windows niet meer opstarten, ivm een unmountable boot-volume. Dus opgestart in de oude (Western Digital)windows, en een chkdsk e: /f gedaan (e is de partitie waar de nieuwe windows opstaat). Toen kon ik weer prima opstarten van de nieuwe windows. Alleen geregeld bij het opstarten van windows (beide versies) geeft hij aan dat hij een checkdisk wil doen van een willekeurige (zo lijkt het) partitie. Nou dat vind ik prima. Dan repareert hij wat dingen en start vrolijk verder op.

Ik had op de nieuwe windows de demo van NFS Underground gezet, en leuk wat gespeeld. Na een herstart was hij _echt helemaal_ weg, leek alsof hij automatisch naar het vorige herstelpunt was gegaan. (Na de installatie van windows had ik niets aan de instellingen van systeemherstel veranderd.) Maar weer opnieuw geïnstalleerd en alles deed het weer prima.

Op een gegeven moment onstonden er echter drie problemen in de oude windows:
  • Norton Antivirus gaf deze melding:
    Error: "Integrity of Symantec product settings cannot be verified at this time. . ." (1005,4)
    Info van de symantec-site hielp me niet verder.
  • Adobe Reader 6.0 wilde niet meer opstarten:
    AcroRd32.exe - Application Error
    The application failed to initiaize properly (0xc0000096). Click on OK to terminate the application.
    (Deze melding komt 2x achter elkaar.)

Uninstall werkt ook niet:
    (!) Internal Error 2721. SetupPluginsProperties.
    Op de site van Adobe kon ik niets vinden over deze error.
    Het vreemde is, dat als ik Adobe Reader opnieuw probeer te installeren, dat hij dan diezelfde error geeft.
  • Als ik KazaaLite open, geeft hij een melding van dat er te weinig geheugen is. Ook komen er een heleboel popups van errors. Taskmanager is de enige manier om k-lite af te sluiten.
Dus ik dacht, help een virus. ;) Online alle partities gecheckt met housecall.antivirus.com. Die vond 2 virussen in mn temp internetfolder: java_bytverify.a en java_needy.a. Bestandjes verwijderd. Maar die virussen hadden de problemen niet kunnen veroorzaken (zie linkjes).

Ook Lavasoft Adaware en Spybot Search & Destroy gedraaid. Die vonden alleen wat onschuldige cookies, die heb ik verwijderd.

Geen softwarematig probleem, dan maar hardware checken dacht ik. Dus Powermax voor de maxtor-schijf en Data Lifeguard Diagnostics voor de wd-schijf gedraaid. Beiden gaven geen problemen aan bij de basic-scan. Ook wat betreft smart waren ze in orde.

Ik heb een athlon xp 2100+ met winXP SP1 (de 'oude windows') op de 80GB wd-schijf, winXP (de 'nieuwe' windows) op de 120 GB maxtor-schijf, 512 MB ram. En ik draai Kerio Personal Firewall 4.0.8.

Het probleem is mijns inziens dat er bestanden veranderen/veranderd zijn, niet dat het probleem in programma x of y zit. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen (tnx iig voor het lezen van deze lap tekst. :))

[ Voor 3% gewijzigd door Moons op 22-11-2003 20:54 ]