ik wilde wel weer eens een potje counterstrike spelen en zo ook waarschijnlijk wel meer mensen hier.
ik las ergens dat in het pre steam tijdperk het niet alte moeilijk was om counterstrike aan de gang te krijgen echter tegenwoordig moet je via steam spelen en dat is een probleem.
ik heb een transgaming abbonement maar helaas installeerd steam niet onder winex en er is nog niets duidelijk of de mannen van transgaming dit ooit van plan zijn dus ben ik maar eens met wine aan de gang gegaan.
ik krijg onder wine wel steam geinstalleerd, dit ging zelfs met minder gezeur dan onder windows (daar heeft steam zowat mijn systeem om zeep geholpen en kan ik uberhaubt geen opengl spellen meer spelen)
echter het starten van een game zelf wil niet lukken.
ik kom tot aan "preparing to play counterstrike" en dan hangt steam.
wellicht dat andere mensen hier ook mee bezig zijn geweest en wel verder zijn gekomen.
op deze screenshot kan je zien waar het mis gaat::
klik
als ik wineboot doe na install van steam dan krijg ik een "namedpeekpipe" error
heb hier op msdn al op gezocht maar dan vindt je alleen de sdk reference en daar kan ik niet zoveel mee.
ook op google kom ik hier over niet meer tegen dan een wine developer die beweert deze namedpeeekpipe dingen al een jaar geleden opgelost te hebben.
---
edit:
tot dus verre geprobeerd met:
redhat 9 + ati radeon 9500
fedora core 1 + GF2MX
ik las ergens dat in het pre steam tijdperk het niet alte moeilijk was om counterstrike aan de gang te krijgen echter tegenwoordig moet je via steam spelen en dat is een probleem.
ik heb een transgaming abbonement maar helaas installeerd steam niet onder winex en er is nog niets duidelijk of de mannen van transgaming dit ooit van plan zijn dus ben ik maar eens met wine aan de gang gegaan.
ik krijg onder wine wel steam geinstalleerd, dit ging zelfs met minder gezeur dan onder windows (daar heeft steam zowat mijn systeem om zeep geholpen en kan ik uberhaubt geen opengl spellen meer spelen)
echter het starten van een game zelf wil niet lukken.
ik kom tot aan "preparing to play counterstrike" en dan hangt steam.
wellicht dat andere mensen hier ook mee bezig zijn geweest en wel verder zijn gekomen.
op deze screenshot kan je zien waar het mis gaat::
klik
als ik wineboot doe na install van steam dan krijg ik een "namedpeekpipe" error
heb hier op msdn al op gezocht maar dan vindt je alleen de sdk reference en daar kan ik niet zoveel mee.
ook op google kom ik hier over niet meer tegen dan een wine developer die beweert deze namedpeeekpipe dingen al een jaar geleden opgelost te hebben.
---
edit:
tot dus verre geprobeerd met:
redhat 9 + ati radeon 9500
fedora core 1 + GF2MX
[ Voor 5% gewijzigd door GiLuX op 22-11-2003 20:10 ]
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who