Toon posts:

Oc-Result : 2500+@3600+, maar veilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de slk 947u + 90 cfm fan + barton 2500+

Het loopt nu aan 3600+ (12x200) @ 1.89 vcore

Temps zijn idle

Socket 36°
Diode 48°

Na paar uur gamen

Socket 39°
Diode 53°

Zijn dit nog veilige temps op die vcore? (bios temp is altijd +- 45°)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
Dat zijn hele normale waardes voor zo'n overclock. Zolang ie stressed niet in de buurt van de 70/80°C gaat zitten is er niks aan de hand. Misschien dat ie ook nog stabiel is met een wat lagere V-Core, dan wordt ie misschien nog wat minder warm :)

The devil is in the details.

Verwijderd

normale temps hoor, maar 12x200 is echt 3200+ rating...

edit: woeps verward met p4 2.4.....sry 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 20:02 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 19:59:
normale temps hoor, maar 12x200 is echt 3200+ rating...
12 x 200 = 2400 Mhz, de AMD Athlon XP 3200+ is 2200 Mhz, dus het is in iedergeval geen 3200+ rating ;)

Maar ik vind dat soort ratings nooit zo duidelijk, vertel gewoon de daadwerkelijke Mhz aantal zodat je niet altijd om hoeft te gaan rekenen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

volgens mij is dit een 3500+ rating (1.5 * 2400 - 100). Probeer trouwens eens te primen. Ik ben bang dat ie er dan gauw mee stopt. Boven de 50 graden krijgen bartons het moeilijk las ik zo hier en daar (en ik spreek uit eigen ervaring). Met gamen wordt de processor minder warm dan bij primen dus ik ben bang dat het voor jou zeker geldt. Het verschil in kloksnelheid zul je ook nauwelijks merken bij het gamen. Bij overclocken kun je beter iets onder het maximum zitten. Bij mij loopt ie 11.5 * 200 = 2300MHz op 1.85V en bij urenlang primen wordt de proc niet warmer dan 45 graden (case gesloten). Hij hoeft niet zo nodig op 2400MHz te lopen. Ik heb het wel geprobeerd, maar hij houdt het maar net vol (op 1.95V).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zolang je systeem stabiel blijft en de temps zo blijven is er niets aan de hand

nice oc btw :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 20:09:
volgens mij is dit een 3500+ rating (1.5 * 2400 - 100). Probeer trouwens eens te primen. Ik ben bang dat ie er dan gauw mee stopt. Boven de 50 graden krijgen bartons het moeilijk las ik zo hier en daar (en ik spreek uit eigen ervaring). Met gamen wordt de processor minder warm dan bij primen dus ik ben bang dat het voor jou zeker geldt. Het verschil in kloksnelheid zul je ook nauwelijks merken bij het gamen. Bij overclocken kun je beter iets onder het maximum zitten. Bij mij loopt ie 11.5 * 200 = 2300MHz op 1.85V en bij urenlang primen wordt de proc niet warmer dan 45 graden (case gesloten). Hij hoeft niet zo nodig op 2400MHz te lopen. Ik heb het wel geprobeerd, maar hij houdt het maar net vol (op 1.95V).
is die 45° de socket of de diode temp?

gebruik de referentiesnelheidsberekenaar vanop men webspace; http://users.skynet.be/jack/amd.zip

Dus volgens jullie zijn de temps nog goed??

Zouden de oc'ers met een a7n8x (deluxe) hun diode temps kunnen posten??

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

M'n 2500+ heeft toch echt geen moeite met stabiel blijven boven de 50 graden. Heb eerste een Zalman CNPS6000 AlCu gehad. Met deze koeler werd ie toch ruim 50 graden, vaak zelfs tegen de 60 op 2100 Mhz....

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
denk niet dat dit draadje hier hoort :) daar is een apart topic voor !! 8)

Verwijderd

yup de temps zijn gewoon normaal en de rating van 3600+ klopt ook wel

Verwijderd

Topicstarter
maar is het normaal dat er zo een groot verschil is tussen de socket en de diode temps?

Zelfs op 2500+ was er al 10 ° verschil :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 22:06:
M'n 2500+ heeft toch echt geen moeite met stabiel blijven boven de 50 graden.vaak zelfs tegen de 60 op 2100 Mhz....
we hebben het hier ook over een iets heftigere O/C dan 2100 mhz :+

en doe wat aan je koeling want je temp is een beetje aan de hoge kant.

2500+@2.28 (1.75v) stressed 43 graden, luchtgekoeld

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 14:18 ]

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Temps nooit met elkaar vergelijken, mag je ook niet boeien eigenlijk. Je constateert zelf wel vastlopers.
Gebruik temps als indicatie voor jezelf, nooit in vergelijking met anderen. Daarvoor verschilt de Diode te vaak.
Het moet echt es ophouden, doet me denken aan gasten met idle temps van 20 graden, dat klopt ook echt heh, denk nou es na man. Temps kloppen nooit een reet van, al jaaaren niet :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 19:53:
Ik heb nu de slk 947u + 90 cfm fan + barton 2500+

Het loopt nu aan 3600+ (12x200) @ 1.89 vcore

Temps zijn idle

Socket 36°
Diode 48°

Na paar uur gamen

Socket 39°
Diode 53°

Zijn dit nog veilige temps op die vcore? (bios temp is altijd +- 45°)
Als je een wat hoge Vcore draait is het altijd lekker om je temp wat laag te houden. 53 graden als diode temp is echt heel ok. De meeste zitten daar boven :) Zeer netjes dus dit.
BruT@LysT schreef op 23 november 2003 @ 14:23:
Temps nooit met elkaar vergelijken, mag je ook niet boeien eigenlijk. Je constateert zelf wel vastlopers.
Gebruik temps als indicatie voor jezelf, nooit in vergelijking met anderen. Daarvoor verschilt de Diode te vaak.
Het moet echt es ophouden, doet me denken aan gasten met idle temps van 20 graden, dat klopt ook echt heh, denk nou es na man. Temps kloppen nooit een reet van, al jaaaren niet :)
De diode temp is toch redelijk precies hoor. De socket temp verschilt idd heel veel. Soms wel 10 graden ofzo..
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:32:
maar is het normaal dat er zo een groot verschil is tussen de socket en de diode temps?

Zelfs op 2500+ was er al 10 ° verschil :?
Ja, dat is normaal. De diode zit in de core namelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de vele reply's mannen _/-\o_ , gezellig forum!

Er hebben nu al veel mensen hun stressed temps gepost in deze thread, maar welke temp geven jullie nu eigenlijk? De socket of de diode temp?

Verwijderd

volgens mij is het niet mogelijk om de diode temps af te lezen op mijn mobo, te weten nf7-s v2. Ik heb hier en daar eens rondgekeken, maar het levert meer vragen op dan antwoorden. Misschien is de temp die ik kan aflezen wel de diode temp of een omgerekende temp. Vanaf bios 1.7 of zo heeft Abit de temperatuurwaarneming omgegooid: temp ging iets van 5 graden omhoog. In ieder geval: MBM5, Aida en Sisoft Sandra geven allen eenzelfde temp. De diode temp in MBM5 geeft iets van -48 aan ........ Tja, wat moet je daarmee?

Verwijderd

Topicstarter
Tjatja heb je al eens speedfan gebruikt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 14:45:
Alvast bedankt voor de vele reply's mannen _/-\o_ , gezellig forum!

Er hebben nu al veel mensen hun stressed temps gepost in deze thread, maar welke temp geven jullie nu eigenlijk? De socket of de diode temp?
De meeste temps zijn socket temps. Bijna alle mobo's lezen de diode uit, maar die kun je niet zien. Die waarde word gebruikt voor veiligheidsmechanismen zoals het afsluiten wanneer de proctemp boven een bepaalde waarde komt.

Dus op een NF7-S bijv zie je alleen de socket temp, maar de thermal throttle gebruikt dus de diode..

Er zijn natuurlijk mobo's die beide waardes in de bios geven. Epox geloof ik..sommige iig. Asus ook dacht ik..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 17:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 16:13:
Tjatja heb je al eens speedfan gebruikt?
bij deze geïnstalleerd. Ik lees 2 temps die naar alle waarschijnlijkheid betrekking hebben op de cpu. Terwijil ik aan het primen ben, is de hoogste van de twee praktisch gelijk aan de temp die gegeven wordt door eerder genoemde progs. Ze zijn in het begin echter niet altijd gelijk geweest, zat af en toe een graad verschil tussen, lijkt er dus op dat ze verschillende sensoren gebruiken. Het verschil tussen de 2 temps in speedfan is momenteel 13 graden. Ik neem aan dat je wilt zeggen dat de laagste de socket en de andere de diode temp is.

edit: wat serenity hierboven zegt over veiligheidsmechanismen heb ik ook idd ergens gelezen. En sommige boards kunnen idd beide weergeven, andere weer niet. Ik dacht echter dat de mijne niet beide weer kon geven, maar speedfan geeft toch twee temps.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
en hoeveel ° zijn die 2 cpu temps bij jouw?

Verwijderd

33 en 46 graden momenteel.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 19:37
bij mij verschillen de diode en socket temps juist niet zoveel, hooguit 3 graden, maar meestal maar 1, idle is soms zelfs de diode een graadje (of 2) lager dan socket..

Bij mij geeft een slecht contact tussen de koeler en de core (bv door slechte pasta) wel een diode die meer dan 10 graden hoger is dan de socket..

Wat voor pasta heb je ertussen?

idle trouwens 40, stressed 47..

[ Voor 5% gewijzigd door StanTheMan op 23-11-2003 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
StanTheMan schreef op 23 november 2003 @ 19:38:
bij mij verschillen de diode en socket temps juist niet zoveel, hooguit 3 graden, maar meestal maar 1, idle is soms zelfs de diode een graadje (of 2) lager dan socket..

Bij mij geeft een slecht contact tussen de koeler en de core (bv door slechte pasta) wel een diode die meer dan 10 graden hoger is dan de socket..

Wat voor pasta heb je ertussen?

idle trouwens 40, stressed 47..
Ik heb ook al gedacht dat mijn slk niet goed geinstalleerd is. Hoe vast moet je de schroeven juist draaien??

Wat ik heb gevonden;
"Is it possible for the Diode temp to be lower than the Socket? If you've got a good heatsink/fan combo, then yes. The better the heatsink, the closer the Socket and Diode temp will be. If you've got a high-end cooler (SLK-800, Watercooling, etc.) then its not abnormal for the Diode to be lower."

===> Het is niet abnormaal dat de diode temp lager is als de socket temp?

|:( , Damn , ik gebruik arctic silver 3 btw. Hoe vast moet die slk juist zitten (de schroeven zitten bij mij vast zonder echt kracht te moeten uitoefenen)?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 19:37
as3 is prima, wel een goede -dunne- laag aanbrengen.. Hoe strak jouw heatsink moet, dat weet ik niet..

AS3 moet trouwens nog een beetje inwerken..

Verwijderd

Topicstarter
maar meer als 3° kan die inwerking toch niet schelen?

Verwijderd

ik heb hier een slk900u icm een papst 92mm. Naar mijn idee zit de koeler er prima op, behoorlijk strak zelfs. Daarnaast gebruik ik ook AS3. Mijn systeem loopt stabiel op een niet verdacht lage snelheid. Ik verwacht dan ook niet dat wanneer ik aan het primen ben de cpu temp maar 35 graden wordt?! Eigenlijk heb ik geen enkele reden om te gaan denken dat de boel verkeerd geïnstalleerd is. Ik vind het dus wel prima zo.

Verwijderd

Je had zo kunnen vinden dat dit vrij normale temps zijn. Beetje verkapt showtopic dit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.