photoshop, text tool geeft onzichtbare tekst?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 15:58
'k ben een menukaartje aan't maken voor me grootouders hun 50e huwelijksbverjaardag.
Simepel opzet, tekeningetje met wat tekst erbij. Tekeningetje werkt probleemloss, maar als'k tekst probeer toe te voegen dan zie'k de cursor wel opschuiven maar de tekst verschijnt maar niet. De achtergrond is wit en beiden back én foreground color staan op zwart.

Andere tools zijn wel zichtbaar. PC rebooten helpt niet, vertical tekst tool geeft hetzelfde probleem. Gebruitk van .gif of .psd file geeft hetzelfde (onzichtbare) resultaat.

Wie heeft een idee wtf dit veroorzaakt?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-03 01:16

Puck

EINDBAAS.org

Staat wel de tekstcolor op de juiste kleur? Dit hoeft namelijk niet persee de foreground color te zijn (volgens mij). En verder kan je misschien een ander font proberen? Reinstall Photoshop?

Arrived anxious, left bored

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 10:43

E-Rick

I love it :7

layer volgorde goed?

edit:
ja dus want: Andere tools zijn wel zichtbaar

[ Voor 58% gewijzigd door E-Rick op 22-11-2003 19:48 ]

Choose life

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 15:58
PuCK schreef op 22 november 2003 @ 19:46:
Staat wel de tekstcolor op de juiste kleur? Dit hoeft namelijk niet persee de foreground color te zijn (volgens mij). En verder kan je misschien een ander font proberen? Reinstall Photoshop?
Gevonden, indexed color verkloot het boeltje. RGB color en ik zie m'n text weer.
Iemand een idee wtf dat indexed color gedoe is? Veel heb je der niet aan als je zwart niet eens meer ziet he :)

Verwijderd

Indexed color betekent dat je een vast palet aan kleuren hebt. De kleur die uiteindelijk in de afbeelding komt, is dan de kleur uit het palet die het dichtst bij de kleur uit de colorpicker ligt.