Toon posts:

Wlan kaarten vinden elkaar niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft sinds kort een aldi systeem (8080 XL) met wlan onboard. Nou heb ik een sitecom network PCI Card 100 G+ gekocht, die gewoon compatible zou moeten zijn met iedere 802.11g kaart. Bij bijde systemen heb ik ad hoc ingesteld, en dezelfde netwerknaam, maar ik krijg het maar niet voor elkaar dat ze elkaar vinden.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Het ligt in elk geval niet aan de afstand, want ik heb de systemen nu in de zelfde ruimte neergezet en het werkt nog steeds niet.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat zijn de netwerk instellingen van beide kaarten? Welk protocol gebruik je om verbinding leggen. Zie ook de FAQ, want wat daar instaat over een bekabeld netwerk, geldt ook voor je w-lan.

Wil het gebruiken om ook internet te delen, kom je eigen op TCP/ip uit. Maar als je daarvoor gekozen hebt, wat zijn je IP instellingen dan. Omdat het beide losse kaarten zijn onder server ertussen, mag je niet de instelling "automatisch verkrijgen van IP adres" aan hebben staan. Die moet je handmatig in dezelfde range instellen.

Kortom meer informatie!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat er ook nog andere protocollen als tcp/ip gebruikt werden. Ik wil het inderdaad (onder andere) gebruiken om internet te delen. Ik neem aan dat hij standaard gewoon tcp/ip gebruikt? overigens heb ik beide computers verschillende ip's gegeven, 192.168.12.1, en .2, dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gebruik eens een programmatje als netstumbler om te zien of je uberhaupt iets ontvangt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Heb netstumbler gebruikt, en hij ziet alleen zichzelf. Dat is op de aldi computer, op de andere kan ik dat even niet testen, want daar heb ik helaas geen internet, maar ik neem aan dat die ook geen steek ziet van de ander.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

je kunt netstumbler tot even op cd zetten o.i.d en dan op de laptop proberen.

In de instellen kun je als het goed is de kaart op een kanaal vast zetten. Zet ze eens op hetzelfde kanaal.

[ Voor 43% gewijzigd door Cyberpope op 22-11-2003 22:40 ]

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
check essid, channel en wep instellingen

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik neem aan dat hij de wep instellingen niet aan heeft gezet. Ten minste niet tijdens het testen.

Verwijderd

Topicstarter
zelfde kanaal heb ik al, en wep heb ik inderdaad uitgezet.
Ik heb nu netstumbler ook op de andere comp even gedraait, en hij geeft precies hetzelfde aan als de andere comp.
BIj allebij knippert er onderin een dingetje en daar staat bij 1 AP active. maar dat zal wel bij de buren zijn ofzo...
overigens zie ik nu af en toe zo'n windows ballonnetje tevoorschijn komen dat hij verbinding heeft, en dat de signaalsterkte uitstekend is, en dan ziet ik direct daarna dat de verbinding niet beschikbaar is.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik kan je trouwens op 1 punt uit de droom helpen. Netstumbler ziet NIET de kaart waar hij op dat moment op draaid. Als je dus een kaart ziet met de door jouw gekozen naam is het dus die andere pc. Omdat je die op beide pc's ziet, werken ze dus wel. Je kunt in netstumbeler trouwens ook zien of het en AP is of een kaart.
ESS = accespoint IBSS=netwerkkaart.

Gebruik je de software van de fabrikant of van win XP. Probeer eens beide met alleen WIN xp software en met het vinkje dat het een computer tot computer verbinding is?

[ Voor 43% gewijzigd door Cyberpope op 23-11-2003 01:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
pfffff, ik heb ze eindleijk aan de praat gekregen, door gewoon alles aan windows over te laten. Het volgende probleem is dat ze elkaar niet meer kunnen berijken nu mijn computer weer op mijn kamer staat. Moet ik nou toch een accespoint aanschaffen?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tja... Die netwerkkaartjes hebben niet een geweldig bereik. Maar een accespoint hoeft geen garantie te zijn dat het wel werkt helaas. Tenzij je die echt in het midden zet tussen de 2 pc's.
De asus en syslink en d-link kun je opvoeren.

In sommige huizen in het bereik gewoon klote. Er zijn wel PMCIA kaarten met een hoog vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
We wonen in een nieuwbouwhuis, en de comps staan best wel ver uit elkaar, dus ik denk dat een AP in het midden zetten wel zou helpen.
zou ik een D-Link DI-624+ AirPlus Xtreme G+ router ook als AP kunnen gebruiken? Zo ja, kan ik die gewoon gebruiken om veilig in te bellen op xs4all adsl?
Pagina: 1