Toon posts:

hoe via stopcontact te internetten??

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag ik heb ergens gelezen dat je van die dingen hebt die via het lichtnet .gaan of wel via je stopcontact kunt internetten zie NUON project dat is mislukt.
iemand ervaring mee en waar te koop??

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
www.devolo.nl

Of anders even googlen

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 16:11
NUON heeft besloten om niet door te gaan met internet via het lichtnet, zaten teveel nadelen aan geloof ik. Er zijn wel adapters waarmee je lokaal via het lichtnet computers met elkaar kunt verbinden, scheelt je weer een netwerkkabel trekken. (edit: zie devolo link)

Iemand ervaring trouwens met die devolo dingen?

[ Voor 14% gewijzigd door Emcee op 22-11-2003 19:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
he mensen bedankt ik vroeg dit om dat ik binnen kort ga verhuizen (lees me eigen stekkie krijg en daar geen lange vervelende kabels wil!)
NOGMAALS BEDANKT voor jullie reactie! _/-\o_

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 19:08:
he mensen bedankt ik vroeg dit om dat ik binnen kort ga verhuizen (lees me eigen stekkie krijg en daar geen lange vervelende kabels wil!)
NOGMAALS BEDANKT voor jullie reactie! _/-\o_
Als het je alleen om de kabel gaat, kan je natuurlijk ook WiFi pakken. Dat is theoretisch nog sneller ook (54mbps). Ik zeg theoretisch omdat het dat in de praktijk nooit is.

Maar wat de (ik dacht 11mbps) praktische snelheid van netwerk via stroomnet is.. dat weet ik ook niet.

Bij ons varieert onze WLAN snelheid van +- 20 tot 30mbps afhankelijk van de afstand.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
dit ziet er vet uit,

op de site staat niet zoveel info

weet iemand hoe het zit met de vertragingen?
en werkt het ook met je buren of alleen binnenshuis?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
http://www.wifishop.nl/ -> http://www.wifishop.nl/nl/dept_42.html

Afbeeldingslocatie: http://www.wifishop.nl/media/nld_devolo_microlink_dlan_howto_en.jpg

-Geen vertraging +- 11 mbit dacht ik, en werkt alleen binnenshuis omdat er een filter in je meterkast hangt o.i.d waardoor het niet naar buiten kon :>

[ Voor 36% gewijzigd door Icey op 22-11-2003 19:24 ]

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kan ook ethernet op je lichtnet gooien, aansluitingen op ieder stopcontact in je huis.

Meer info: http://www.hitechnologies.nl/

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Ik heb eens zo'n setje getest, maar het werkt eigenlijk alleen goed als beide stopcontacten op dezelfde groep zitten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kun je dat zien dat ze op de zelfde groep zitten of niet op de zelfde groep zitten.
en hoe duur kost zo iets ???

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 19:55:
hoe kun je dat zien dat ze op de zelfde groep zitten of niet op de zelfde groep zitten.
en hoe duur kost zo iets ???
stop er uitdraaien, als beiden uitvallen zitten ze op dezelfde groep :P (of gewoon je stroomplan nalezen bij nieuwe huizen)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Koop gewoon draadloos WiFi spul, via het stopcontact werkt vaak niet lekker op verschillende groepen, heeft veel last van storing en veroorzaakt zelf ook een hoop storing. Waarom niet gewoon een techniek nemen die al bewezen goed werkt en volgens mij echt niet duurder is.

Verwijderd

Topicstarter
dus je kunt het beter nie aan beginnen beter maar wifi ok maar ja veel te duur he en ik heb het algeprobeerd he daarom!!!
wifi van belkin ging 6x achter er kaar naar de kl@ten!sorry voor taal gebruik!
was echt nie leuk dus daarom vraag ik dat
lach tevens aan @home die verstuurde elke keer een SYN flood

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Als je gewoon zelf even wat research had gedaan dan had je dit alles vast zelf wel kunnen uitzoeken. Verder wil ik je toch aanraden om leestekens en zo nu en dan een hoofdletter te gebruiken, dan is alles wat makkelijker te begrijpen. :)

Zie ook nog even: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.