Gamecube op tv-kaart: 60Hz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Vandaag heb ik een Gamcube gekocht met MarioKart Double Dash en de Zelda bonusdisc. Ik heb geen tv, dus is de Gamecube aangesloten op mijn Pinnacle PCTV Stereo tv-kaart via de composite-aansluiting. Het geluid gaat via de audio-ingang van mijn monitor (Iiyama PL E380S). MarioKart doet het prima, in de 50Hz mode. Maar Zelda werkt blijkbaar alleen op tv's die 60Hz ondersteunen. Ik krijg dus vreemd beeld.
Nu heb ik al wel op mijn tv-kaart verschillende instellingen geprobeerd:

Bij 2 velden interlaced krijg ik dit beeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16165/full.jpg

Bij 2 velden deinterlaced krijg ik dit beeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16166/full.jpg

Bij 1 veld krijg ik dit beeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16167/full.jpg

En in alle gevallen beweegt het beeld verticaal. Ik heb ook bij de monitor instellingen verschillende refreshrates geprobeerd, maar dat hielp niet.

Is het toch mogelijk om de Zelda disc te spelen met normaal beeld? En welke instellingen heb ik daarvoor nodig?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:40

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wat voor proggie gebruik je? het kan ook zijn dat je video-in alleen PAL (dus 50Hz) aan kan, en nie 60 Hz (PAL60; NTSC), deze zelda bonusdisc gebruikt PAL60, op oude tv's werkt dat ook nie...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ik heb de oplossing al gevonden: Dscaler
Het programma PCTV Vision van Pinnacle kent de PAL60 standaard niet, dscaler wel!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:40

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wat kan je precies doen met dat Dscaler? ik snap er nie echt veel van... ik wil hem namelijk gebruiken om mn digital camcorder via S-Video in aan te sluiten, maar via Virtual Dub krijg ik bagger beeld, en bij powervcrII wel heel mooi beeld, maar het proggie loopt steeds vast :(. kan je hiermee ook opnemen op de pc?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 12:13

jasjenl

Liab A Tymo

Zelda werkt trouwens standaard in de europese versie op 50 hz, als je 'm op 60 hz wilt draaien moet je bij het opstarten B ingedrukt houden. De bonus disk die bij Zelda geleverd wordt (werd?) met twee oude N64 Zelda's werkt wel alleen op 60 hz. Dus wel vreemd dat de Windwaker bij jou altijd op 60 hz staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit is de zelda bonusdisc die bij Mario Kart zat(met 4 zelda's en een demo). Die werkt inderdaad alleen op 60hz. Windwaker kan WEL op 50 hz, maar niet die van de bonusdisc.
Pagina: 1