Compaq ML-350 RAID installeren (?)

Pagina: 1
Acties:

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:32
Kan IEMAND mij zeggen hoe je een Compaq ML-350 (G1 /1e generatie! / 667-1000Mhz) installeerd ?

1) Niet met de SmartStart CD (of hij moet <5.90 zijn!, inmiddels zijn we bij 6.40)

2) Niet met SCU (System Configuration Utility), want de laagste versie die ik kan vinden (versie 2.47) ondersteund alleen Generatie2 (1000 - 1200 Mhz)

3) Niet met ACU (Array Configuration Utility) want je moet EERST met SCU zo;'n systeem partitie van 39MB maken.

Oplossing ? of iemand met een smartstart cd of wat dan ook ?

Ik ben toch niet de enige die een Compaq ML-350 moet installeren ??

...don't know what should be here...

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

ik zou eerder een smartstart 4.9 proberen ... heb ik hier ook voor mijn DL380 's 1e generatie nieuwer wil idd niet.....

verwacht dat de leeftijd gelijk is gezien de cpu's gelijk zijn .....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 20:56
Je kan tot smartstart 5.50 gebruiken op de oude lijn. Maar ik heb je net 2 diskettes gemailed, waarmee je ze kan configureren.

• Roel Broersma
Ja,. maar voor die 2 diskette's met ACU (Array Configuration Utility) heb ik eerst de SCU nodig (System Configuration Utility); deze maakt de 39MB system/os partitie aan.

Aangezien ik de SCU niet kan downloaden (nee,. de bekende link van die site op geocities werkt niet, dat is een TE nieuwe SCU), ik heb denk ik echt de SmartStart 5.50 cd nodig.

• Rolfie
Nope. om idd SCU te installeren op de HDD moet je eerst een Array Configureren. Dat kan je met deze diskettes doen. Ik heb zelf mijn eigen Array Controller 2HD in een PC geplaatst. Geboot met deze diskettes en hierna geconfigureerd. Daarna kon in Windows XP Pro installeren op de array.

ACU kan je dus gewoon gebruiken die ik je gemailed hebt.

• Roel Broersma
Wanneer ik het ACU programma binnenkom, vraag hij om de Language/Keyboard Language. Gelijk hierna geeft hij de error melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.gigaweb.nl/meuk/acu_error1.jpg

Ik heb er een Compaq Smart Array 221 Controller in zitten, ik weet ook zeker dat hij werkt, want alles deed het todat ik wat disks ging swappen/array ging verwijderen. Tijden het opstarten pakt hij hem ook gewoon in/na de BIOS.

[ Voor 52% gewijzigd door Roel Broersma op 29-11-2003 20:08 ]

• Rolfie
Dit is raar, zeer raar. |:(

Ik zal het deze week eens bij ons op de zaak proberen. Dit moet namelijk gewoon werken. In welk slot heb je hem zitten. Ik zal dan de situatie bij ons op de zaak proberen.
Pagina: 1