[ATI] Hotfix voor Drivers (Oplossing voor Call of Duty)

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Topicstarter
ATI heeft een hotfix uitgebracht voor de problemen rondom Call of duty en andere bepaalde spellen. Oa. de crashes, VPU meldingen, etc!
Call of Duty: system hangs or VPU recover error messages playing game
This issue affects the following configurations:
RADEON 9500 Series
RADEON 9600 Series
RADEON 9700 Series
RADEON 9800 Series
CATALYST 3.8 and later drivers
Some users have reported that after the game is launched, the system may hang or produce a VPU recover error.

Other boards may be affected.
Heb je een Radeon 9xxx serie videokaart? Klik dan ff hier beneden om naar de site te gaan waar de hotfix te halen valt. (Multi language filetje, 20MB groot +/-)

http://www.ati.com/support/infobase/4291.html

Good luck :)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Toen ik dat instaleerde ging mijn startbalk hangen na elke boot, dus da ding hoef ik nie meer.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:24

aKra

Intentionally left blank.

Nadeel is ook weer dat je geen 9500 @ 9700 kan laten draaien & anders.

Intentionally left blank.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier werkt ie prima ;)

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Hier werkt hij ook wel maar ik moet toch echt nog steeds fast writes uitzetten in call of duty

• TheLevel
  • Laatst online: 02-05-2013
Ook de nieuwe ATI COD-hotfix drivers kunt ge aanpassen zodat uw 9500@9700 draait - heb mijn aiw 9800se ook als 9800 pro lopen mét de meest recent ATI drivers (die dus die hotfix bevatten)

Kijk hier

Verwijderd

Dankjewel, ik hoop dat het mijn problemen kan oplossen. Momenteel word ik geterroriseerd door spelletjes die de hele tijd naar mijn desktop knallen. Dit drijft mij tot waanzin;)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13

Pubbert

random gestoord

CoD werkte hier ook zónder de hotfix prima ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Hier een en al problemen met CoD maar ben nu de hotfix aan het downloaden, hoop dat het daarmee is opgelost :d

Verwijderd

Dond3r schreef op 23 november 2003 @ 14:36:
[...]

CoD werkte hier ook zónder de hotfix prima ;)
Bij mij ook, maar toch wil ik even rapporteren dat games als:

- Need for Speed: Underground
- Atari: The 80 Classic Games
- DeltaForce BlackhawkDown (opeens had ik daar problemen mee :|)

@TS, je hebt mn dag weer goed gemaakt :*)

Verwijderd

Ik heb al een tijdje last van crashes bij spellen :( (UT2003, NFS underground, CoD etc.). dan gaat m'n comp opeen opnieuw opstarten (hij maakt eerst een krassend geluid). Ik denk dat 't aan m'n radeon (9500 non pro, met checkers helaas :'( , dus geen 9500 -> 9700 softmod), aangezien hij 't alleen doet bij spellen. ik heb zojuist deze hotfix gedownload, maar er is geen verschil. weet iemand of deze hotfix ook werkt met omega drivers (die ik gebruik...)?????

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik heb allerlei forums er al op nagezocht maar kon niets nuttigs vinden!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 12:37 ]

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Na veel testen en clooien, met verschillende spellen,
(Ghost Recon, Battlefield 1942, Call of Duty)
ben ik eruit, dat de 3.7 Catalist voor mij het beste werkt!
Idee, als je een aantal spellen hebt, die niet willen lopen op 3.7,
installeer nw XP besturingssysteem erbij, en gebruik dan 3.9. b.v.
Anders blijf je clooien en rommelen, en ontevree houden over hoe je systeem loopt.
Computers he,, Waarom ik geen Xbox of Playstation koop?? :*) :*)
En nu alweer laat slapen :z :z :z :z

[ Voor 5% gewijzigd door Bollebout op 25-11-2003 05:50 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

Godjira

To infinity and beyond!

Voor nog veel meer info rondom CoD (en natuurlijk patches ervoor) kun je terecht op [rml][ PC] Call of Duty - Deel 2[/rml].

[ Voor 42% gewijzigd door Godjira op 25-11-2003 06:07 ]

Profile

Verwijderd

@Joe P

Ik heb ook last van dat mijn games ineens hangen. En dan krijg ik een blauw scherm zonder tekst (iets lichtere kleur dan een ms blue screen). Ook krijg ik een hoog piepend geluid.

Radeon 9600 Pro met catalyst 3.9 (cod fix)

PS: Die fix van Cod ? dat is toch ook een volledige driver hè?

Groetjes

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb het ook al gepost in het algemene Radeon topic, maar deze fix is een beta van Catalyst 3.10. En het leuke is dat-ie meteen je Radeon9500 (en hoger) kaart OpenGL2.0 compliant maakt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

En zorgt deze hotfix ook voor een oplossing van het empires: dotm probleem in het menu bij gebruik van catalysts groter dan 3.7?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:19:
En zorgt deze hotfix ook voor een oplossing van het empires: dotm probleem in het menu bij gebruik van catalysts groter dan 3.7?
En waarom test je dat zelf dan niet even ?

• Dennahz
  • Laatst online: 12-02 10:10

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb die fix niet nodig. CoD loopt perfect op mijn radeon9700Pro en heb gewoon de originele Catalyst 3.9-driver geinstalleerd. Voorheen had ik de Omega-versie maar die heeft geen mooie beeldkwaliteit.

Gewoon die VPu Recovery-dinges uitzetten in de driver-opties en je hebt nergens last van. Althans, ik gelukkig niet.

Twitter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:59:
[...]

En waarom test je dat zelf dan niet even ?
Omdat ik dan weer een paar uur mag kloten om de resten van catalyst 3.9 eraf te halen, zodat ik 3.7 er weer op kan zetten, als het niet mocht werken :(. Als ik dat namelijk niet doe (dus uninstall van 3.9 en dan 3.7 erop) krijg ik "fijne" infinite loops :r :/.

Daarom wilde ik weten of iemand wist of het probleem in dat spel was opgelost, zodat ik een poging kan ondernemen om het te proberen, zonder dat ik twee uur van mijn tijd kwijt ben (of misschien meer).

offtopic:
Dank voor het "nuttige" antwoord, btw (nofi)

Ik heb net een topic gevonden op rage3d waarin staat dat het opgelost werd met de hotfix, dus daarmee is mijn vraag (en misschien die van anderen) opgelost.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 14:39 ]

• Willybubba
  • Laatst online: 12-02 17:14

Willybubba

Nut up or shut up.

OK... moet je deze hotfix (die dus een beta van Cat. 3.10 is) dan ook los van 3.9 installen, dus eerst 3.9 uninstallen, of kan ie er overheen...?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03-2025

Erwin_F

hoi

ik heb em er gewoon overheen geinstalleerd en het werkt gewoon allemaal hij crasht niet meer :)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02 22:29
Ik heb een sapphire 9800 pro en draai windows 2003 maar krijg elke keer die inf error video drivers not found ?

wat kan dat wezen heb al geprobeer alles uit register weg te gooien van ati, inf files uit windows/inf en heb de cx-12324.inf al aangepast met de 3.9 hardware string maar het help allemaal niks

iemand een oplossing ?

Verwijderd

Ik had gisteren hetzelfde probleem met Call of Duty en me nieuwe Hercules 3D Prophet 9600 Pro, bij die missie op dat duitse Marineschip liep mijn systeem compleet vast. Bij mijn kaart zaten de Catalyst 3.8 drivers welke bij andere spellen naar behoren werkte. Ik heb via dit forum de link naar de hotfix gevonden, het bestand gedownload en geïnstalleerd.
Nu werkt het spel wel en loopt hij niet meer vast. Dus voor iedereen die hetzelfde probleem heeft kan ik de hotfix zeker aanraden.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:08
werkt niet hier.. halve pc gaat hangen.

Kep maar weer een GF4 ti 4600 gehaalt want ik wil COD spelen :)

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-02 21:43

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik heb net een dag deze Radeon 9800 PRO. Ik ben er zeer tevreden over. Het is eens wat anders om spellen met 6XAA en 16XAF te spelen met alles op max. Iederspel (morrowind, Generals, Battlefield 42) lopen met deze settings perfect, behalve, je raad het al, Call of Duty.

Ik had eerst de C 3.9 geinstalleerd daar had hij al hele lage preformance, en nu, nu ik die fix geinstalleerd heb is het niet veel beter. Vaak onder de 10 FPS.

2200+
Radeon 9800 Pro 400/700
512 Mb PC2700 in dualchannel
Nforce 2 met nieuwste drivers
300 watt voeding (voeding is voldoende, dit is het probleem niet)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
Upke dupke schreef op 13 december 2003 @ 16:35:
Ik heb net een dag deze Radeon 9800 PRO. Ik ben er zeer tevreden over. Het is eens wat anders om spellen met 6XAA en 16XAF te spelen met alles op max. Iederspel (morrowind, Generals, Battlefield 42) lopen met deze settings perfect, behalve, je raad het al, Call of Duty.

Ik had eerst de C 3.9 geinstalleerd daar had hij al hele lage preformance, en nu, nu ik die fix geinstalleerd heb is het niet veel beter. Vaak onder de 10 FPS.

2200+
Radeon 9800 Pro 400/700
512 Mb PC2700 in dualchannel
Nforce 2 met nieuwste drivers
300 watt voeding (voeding is voldoende, dit is het probleem niet)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik denk dat je wat teveel van je systeem verwacht :)

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-02 21:43

Upke dupke

Oompa Loompa

Beetje vreemd dat al mijn andere spellen wel goed draaien. (dat was maar een greep uit de collectie) Max Payne 2, 1280X1024 (maximum van mijn monitor) 6xaa 16xaf geen probleem.

Ik heb zojuist ook CoD getest zonder all dat AA en AF, nog steeds zulk crappy preformance. Het komt in vlagen dan weer wel, dan weer even niet, dan weer even wel.

Edit: Toevoeging, Ik draai EAX 1, met een SB live value 4.1, toen mijn Geforce 4 TI/MX er in zat geen probleem mee gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Upke dupke op 13-12-2003 16:53 ]

Verwijderd

Heb hier ook de hotfix geinstalleerd (22,7 MB) en geen problemen meer met CoD, met mijn sapphire radeon 9800 Pro

Verwijderd

toen ik die hotfix instaleerde was men prob met COD weg, maar ook andere games gingen ineens beter vondt ik :? Kan zijn dat dat niet kan, maar ik had toch het gevoel dat andere games ook vlotter gingen

• Jozz
  • Laatst online: 12-02 16:20
Lost deze Hotfix/beta driver :? ook problemen met NFS Underground op? Ik gebruik nu 3.8, maar ik krijg regelmatig een vastloper.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• M--B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09-2023
*kick* jah.. heb nog steeds problemen :s plz dont close

Ik heb alles geprobeerd wat hier staat en wat ik her en der gevonden heb.

Specs:
AMD 1700+@2100/
ATI Radeon 9000 pro 64/
512 mb Twinmos/
Windows XP Prof SP 1/

Bij alle opties dit met en zonder -> AA/AF/Fast write (zie verder onder)

Ten eerste drivers ge-uninstalled.
***Elke keer bij install ook weer uninstall en Safe Mode en Normal Mode.***

* Catalyst 3.7 istall
* Catalyst 3.10 install
* Omega_2504 install

* CoD fix gedownd en install gedaan.
* Omega_2504 install er over heen.

* CoD fix (3.10 is dat toch gewoon?)

Driver cleaner gebruikt alles weg, en heb nu dit:
* Catalyst 3.10 install
* CoD fix install.
----
Nadat dit alles werkte het nog niet :(

AA krijg ik bij OpenGL wel uit. AF niet. Samples wel >application preference
AA en AF krijg ik bij Direct3D beide niet uit. Samples wel > application preference

Toen kwam ik bij installeren van CoD Fix dit tegen:
Gaat over data corruption. Toch maar proberen:

//
The key ingredients that lead to this symptom may include:
- System Memory greater than 512 Meg.
(1 gigabyte of RAM is common)
<knip>
- AGP graphics with large AGP resource requirements (AGP aperture greater than default)
<knip>
//

Dus heb ik m'n aperture van 512 :P naar 64 gedropt. Geen effect.
Heb 512 mb RAM dus mag geen probleem wezen.

CoD opnieuw installen zal het wel niet wezen.. probeer ik vandaag :z ff.
Maar dat zal niet helpen, heb ik het idee.
CoD heeft gewoon goed gewerkt tot vandaag, heb SP uitgespeeld en speel nu alleen nog maar MP.

misschien een optie: Heb vandaag TweakXP pro gebruikt, maar de opties zijn gebleven. Kan het daar aan liggen?

Pff..ik ga slapen. Hoop dat iemand mij kan helpen. Je bent voor mij een held als het lukt 8) :Y)

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Bas! schreef op 22 november 2003 @ 19:28:
[...]

Hier werkt hij ook wel maar ik moet toch echt nog steeds fast writes uitzetten in call of duty
Dat moet je sowieso doen. Zie mijn post in de meuktracker meuktracker: Omega Catalyst 2.5.04

Fast writes alleen aan voor de 9600 kaarten

• M--B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09-2023
zie mn vorige post.

Ik heb nu AGP Fast Write en PCI write disabled via SmartGart, CoD opnieuw geinstalleerd, TrueForm staat al disabled (gevonden op rage3d forum).

Ook Force 24-bit enabled.

Kom geen steek verder :(

<edit>
sjeez...veel mensen met dit prob. The following list didn't work :(

atioglxx.dll downgraden in je system32. (werkte bij sommige)
Vcore verhogen/verlagen 1,6/1,7 (sjah..iemand kwam er mee verder)
Nforce Forceware 3.28 chipset drivers delete/upgrade.
complete format XP. Daarna Cat 3.7 > Ati Hotfix > CoD install > Nforce chipset.
Tegen draad in > 3.9 draaien > vpu recover aan > full grapics.
Extra in High veranderen bij Texture Quality.
Services.msc > ati hotkeys en ati smart disablen.

oftewel...damn damn damn. Nix !!!
<edit>
Problem solved!!! whooohooo!! 3.5 -> 3.7 >hotfix >nforce chipsetupdate>cod install. En niks veranderd aan de instellingen.

[ Voor 67% gewijzigd door M--B op 07-01-2004 17:43 ]

Pagina: 1