[winXP] ICS -> telkens disconnects

Pagina: 1
Acties:

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
Ik heb een probleem met windows xp and mijn netwerk,
ik heb 2 pc's, allebei op windows xp prof, de "server" maakt gebruik van windows internet connection sharing en de ander connect daar dus naar (duh)
hiervoor stond op de server pc windows 2000 en toen werkte alles perfect, maar sindskort staat er windows XP prof op en blijf ik last houden van het volgende probleem:

Het internet wordt op de server pc gedisconnect om de zoveel tijd (zit geen verband in), en ook als ik bijv. een serverlijst in een spel refresh, of een website met veel plaatjes open, het maakt niet uit op welke pc ik dit doe, het gebeurd op allebei. ook wordt er geen melding gegeven dat het internet eraf ligt, ik kan pas weer opnieuw inbellen nadat ik de modem heb gereset (ontkoppelen of pc resetten)
ik heb ook meerdere netwerkkaarten geprobeert in de server pc misschien dat het daar aan zou kunnen liggen (je weet maar nooit ;s) maar daar lag het ook niet aan.
ook heb ik me netwerk op 10mbit/100mbit half/full duplex geprobeert maar niks helpt :o

ik hoop dat iemand me kan helpen, ik ben nogal wanhopig :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de logfiles al doorgenomen van Windows Xp, misschien vind je daar een foutmelding, zoja post hem dan.

Heb je dat niet heb je ook nog kans dat het ligt aan de DHCPlease, tenzij je een vast ip hebt ingestelt.

Graag iets meer informatie over de ingestelde netwerkkaarten, dus TCP/IP informatie

Deze is te verkrijgen via:

Start>UItvoeren>CMD

daarna doe je ipconfig /all en vervang je je MACadress voor XXXjes en dan post je hem hier met de tags code

En kijk je DNSservers na ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 22-11-2003 18:21 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
dacht altijd dat het eigenlijk niet aan me netwerk instellingen kon liggen aangezien het me internet verbinding is die eruit wordt gegooit. ik heb wel een aantal logs :o

The DNS proxy agent encountered an error while obtaining the local list of name-resolution servers. Some DNS or WINS servers may be inaccessible to clients on the local network. The data is the error code.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

en...

The Network Address Translator (NAT) was unable to request an operation of the kernel-mode translation module. This may indicate misconfiguration, insufficient resources, or an internal error. The data is the error code.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

kheb niet heel veel verstand van netwerken, maar eigenlijk heeft het zo altijd gewerkt (tot nu dus) op de server pc staat er een ip adres ingestelt en bij dns staat niks ingestelt (ook niet op automatisch dus..) op de client pc staat alles op automatisch.

kan het zijn dat ik dus (als ik naar de bovenstaande logs kijk) een dns server moet opgeven, en dat moet dus diegene van me isp zijn?

-----

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : marco
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection 2:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Physical Address. . . . . . . . . : xxx
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

PPP adapter Speed Touch USB:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface
Physical Address. . . . . . . . . : xxx
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 80.60.205.167
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Default Gateway . . . . . . . . . : 80.60.205.167
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34
195.121.1.66

<update>

ik kom er niet achter dat ik ook niet helemaal gedisconnect wordt (vandaar dus datie geen melding geeft) , ik receive en send nog wel (weet niet wat) en ik kan dus gewoon helemaal niks meer doen etc

</update>

[ Voor 40% gewijzigd door Appeltaart op 22-11-2003 20:36 ]