Toon posts:

Vocals

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik speel dus in een band, enne, ik doe dus vocals, en ik heb ff een paar vragen.

Bij de bekendere punkrock bands (Offspring, Pennywise, AFI etc) doen ze in hun studio soms de vocals 'n beetje vervormen als in omhoog trekken omdat bijvoorbeeld de stem niet de gewenste hoogte kan halen, nu heb ik daar af en toe last van.

Ik wil namelijk een nummer van The Offspring coveren, en mijn stem is 'n stuk lager dan die van hem (van Offspring), hoe kan ik hem omhoog duwen?

Met welke software gaat dat? Of eventueel Hardware?

:)

Verwijderd

Probeer eens cool edit pro. Deze is overgenomen door Adobe dus kijk even op www.adobe.com voor Audition 1.0. Precies het zelfde als Cool edit pro.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal vergeten :)

Ja, met cool edit pro 2 nemen we op, met welke functie kan dat precies? :)

Verwijderd

Ik zou zeggen, ga even het rijtje langs van Effects. Ik gebruik het alleen voor opnames mee te maken en verder niet echt. Maar het lijkt mij dat het er in moet zitten.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

Hu9o

Schokkend

Je kan ook gewoon een strak riempie.......... Maar dacht dat het pitch was.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Kijk een naar Antares(autotune/RS-nogwat).

Ze zijn zowel als software voor TDM als in VSTi te krijgen, maar ook in hardware...

Verder zal misschien een TC helicon werken... maar die ken ik niet (gewoon een dikke vocal processor.. die zal denk ik wel dat ook kunnen)

[ Voor 4% gewijzigd door gitaarwerk op 22-11-2003 18:41 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Niet aan beginnen, pitch shift (zelfs met een halve toon) klinkt echt zo triest, daar word je echt een Chipmunk van. Live is het al helemaal niet te doen.
Laat je bandleden het nummer maar wat transponeren dan.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz... als je het goed doet, kan het rustig hoor... het kan als je het subtiel houdt erg goed eruit komen. maar live idd niet..

[ Voor 28% gewijzigd door gitaarwerk op 22-11-2003 19:39 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1