Alleen voor PC hardware diehards -> Firewire Blokt netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

• Marekie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 19:51
Hallo allen...

Dit is er eentje waar je goed ziek van kan worden. Ik hoop het kort te houden, maar weet niet of dat lukt....

Na het installeren van de Firewire (Zowel de onboard als de PCI kaart) heb ik geen internet verbinding meer. Pingen kan wel (zowel lokaal als externe ip's), maar met een nogal apart resultaat. (Zie afb.). Lokaal netwerk is ook geen probleem. Het lijkt hem in een DNS ergens te zitten. Ik ben er heel zeker van dat al die settings in orde zijn omdat het zich pas voordeed nadat ik die IEEE1392 geïnstalleerd heb. Ik typ nu vanaf mijn server. Deze zit op dezelfde router -> Settings zijn dus OK.

Ik heb het zelfde probleem al een maandje geleden gehad. Toen uiteindelijk maar een image terug gezet en alles werkt weer prima. (Hardware is dus echt allemaal OK). Ik zie het eigenlijk niet zitten om nu nog maar een keer die backup terug te plaatsen. Nu zit ik natuurlijk hardstikke vast. Ik wil mijn DV camera gaan aansluiten, maar op deze manier lijkt dat onmogelijk.

Als je op de screenshot kijkt zie je abnormale karakters na een ping.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaisant.cistron.nl/pics/cmd.jpg

Is er iemand die me hier een handje mee zou kunnen helpen ?? Ik hoop het

Wellicht nog wat extra zaken die handig kunnen zijn :
- Ik gebruik statische ip adressen
- Geen wijzigingen in de router gemaakt.
- Natuurlijk heb ik kabels e.d. gechecked
- inmiddels dus niet meer de FW onboard maar een PCI kaartje ingezet. Zelfde resultaat.
- Als ik bridges maak / TCP reinstall / TCP enzo blokkeer van FW verbinding veranderd er niks.
- Het gepingde IP adres is de DNS server van Cistron. (Elk extern IP reageert het zelfde).
- Als ik de server van mijn werk wil oproepen (die werkt zonder DNS) op direct IP, dan krijg ik ook de bekende foutpagina.
- als ik www.cnn.com oid ping krijg ik een : Host onbereikbaar -melding.
- Ik gebruik win XP pro met laatste updates.
- Ik gebruik NOOIT wizards om mijn netwerk aan de praat te krijgen. Die zijn mij namelijk net ietsie te onduidelijk.. Liever wat overzicht..

HELP !! (en alvast bedankt)

[ Voor 6% gewijzigd door Marekie op 22-11-2003 18:20 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
beetje aparte topictitel... (lees even de FAQ als je weer post)

afijn, als je bij de netwerkeigenschappen kijkt (rechtermuisknop op mijn netwerkomgeving) dan zie je daar een 1394 verbinding staan als het goed is.

klik daar ook op met je rechtermuisknop en kies 'eigenschappen'

dan vink je alle protocollen uit die er staan en check ook even of de verbinding niet gedeelt wordt. Stel vervolgens je netwerk opnieuw in, bijvoorbeeld via de wizard 'internetverbinding'.

[ Voor 20% gewijzigd door BuG2FiX op 22-11-2003 18:48 ]

• Marekie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 19:51
oh.. je hebt gelijk ja.. Ik post niet zo vaak..

netwerk opniuew installeren heb ik reeds geprobeerd.. geen geluk..

Iemand anders die dit soort maffe acties bekend voorkomt ?? Kijk aub naar de screenshot.. Rood is het grote probleem.. Het MOET iets softwarematigs zijn..

Wie biedt ?