[ASP.NET] Bugje in de Calendar control?

Pagina: 1
Acties:

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10
Ik zit een beetje in ASP.NET te spelen met het calendar-control.

Ik wil de SelectedDate programmatorisch op een bepaalde datum zetten. Ik doe dit als volgt:
code:
1
calendar1.SelectedDate = aDate;

allemaal geen probleem.

Echter, zolang die datum (aDate) behoort tot de maand die nu zichtbaar is op de calendar-control, of tot de dagen van de vorige en de volgende maand die ook zichtbaar zijn, dan is er geen probleem, de gewenste datum wordt gewoon geselecteerd.

Als ik nu echter de 'selected-date' ergens op een datum in 2004 bv wil zetten, dan lukt het blijkbaar niet om die datum ook als 'selected' te tonen.

Bv: stel, het zichtbare gedeelte van de Calendar is de maand 'november'. Mijn stukje code werkt perfect als ik als aDate een datum neem die in de maand november ligt, of als aDate tussen 27 en 31 oktober of tussen 1 en 7 december ligt.
Echter, als ik wil dat de datum 14 december 2005 bv geselecteerd wordt, dan zie ik niet dat 14 december 2005 geselecteerd is, maar blijft mijn calendar control gewoon de maand november 2003 tonen.
Normaal gezien zou je er toch vanuit gaan dat de geselecteerde datum ook zichtbaar wordt ?

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10
Hmmm.....
Ok, laat maar, 'k heb de oplossing ondertussen al gevonden, naast 'SelectedDate' heeft die control dus ook een property 'VisibleDate'. Die moet ik dus ook ff op de selecteddate zetten, en dan werkt het goed.
code:
1
2
calendar1.SelectedDate = aDate;
calendar1.VisibleDate = aDate;

Best vreemd eigenlijk. Men zou toch verwachten dat de geselecteerde datum ook automatisch de zichtbare datum wordt?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Misschien is het ook wel logisch, je kunt namelijk een bepaalde datum geselcteerd willen houden terwijl je een andere datum wilt pakken, wellicht om een date-range op te geven of iets dergelijks. Tenminste, ik neem aan dat die properties ook readable zijn, tegelijk :)