Toon posts:

[adsl] kpn legt order stil?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begin deze maand adsl via xs4all besteld, kreeg al rap de bevestigingsbrief van kpn dat de lijn geschikt gemaakt zou worden. (ben dus in fase 3/7 bij XS4all)
Ik belde vanmiddag met KPN om te vragen of ze al een idee hadden wanneer het klaar zou zijn, krijg ik te horen dat mijn order (om door helpdesk niet nader te verklaren reden) stil ligt.
Er zou een interne email gestuurd worden zodat het verder bekeken kon worden.

Klinkt dit bekend voor iemand?

Ga echt heel erg balen als adsl hier alsnog niet te krijgen is, speciaal gecontroleerd of het te krijgen was voor ik hier ging huren nml :(

search leverde niets bruikbaars op

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 17:27:
Klinkt dit bekend voor iemand?
Erg bekend. Capaciteitsproblemen bij KPN of MickeyStream, planningsproblemen door gebrek aan monteurs bij KPN. Fouten in de adminstratie. Fout in je nummer (MSN in plaats van hoofdnummer als je ISDN hebt), verkeerde soort lijn, groepsnummer, gewoon een fuckup, en ga zo maar door.

Gewoon even afwachten is het beste. Het blijft KPN.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Bij mij ging het zeer vlotjes, maar hoe kom jij op 7 fases ik had er toch echt 6...

Aanvraag:
05-02-2001 Opgeleverd De dienst is door KPN Telecom en XS4ALL aan u opgeleverd.
23-01-2001 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
23-01-2001 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
10-01-2001 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
08-01-2001 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
07-01-2001 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

Opzegging:
01-11-2003 Verwerkt De dienst is door KPN Telecom en XS4ALL voor u beëindigd.
31-10-2003 Technisch gereed
31-10-2003 KPN Telecom technisch gereed
01-10-2003 Verzonden XS4ALL heeft het door u ondertekende opzegformulier ontvangen en gecontroleerd. De opzegging is naar KPN Telecm verzonden.
29-09-2003 Ingediend Uw opdracht tot opzegging van de dienst ADSL is via de website ingediend. Als XS4ALL het door u ondertekende opzegformulier heeft ontvangen wordt deze gecontroleerd en naar KPN Telecom verzonden.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

The Conman schreef op 22 november 2003 @ 19:19:
Bij mij ging het zeer vlotjes, maar hoe kom jij op 7 fases ik had er toch echt 6...

Aanvraag:
05-02-2001 Opgeleverd De dienst is door KPN Telecom en XS4ALL aan u opgeleverd.
23-01-2001 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
23-01-2001 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
10-01-2001 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
08-01-2001 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
07-01-2001 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.
Ik weet niet, maar anno 2003 is er misschien wat veranderd? Er zit inmiddels wel al bijna 4 jaar tussen!

@TS: Je kan je helemaal lam gaan bellen, maar kost tijd en geld. Dit heeft alleen nut als je met ADSL geld zou kunnen uitsparen. Ik had niet het idee dat het vele bellen bij mij meer geholpen heeft dan als ik zou wachten... Het heeft eerder tegengewerkt.... Misschien heeft een duidelijke brief/fax meer nut. 1 keer schrijven en daarna aanpassingen maken als je nog steeds geen reactie hebt gekregen...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 12:18

skr

The Conman schreef op 22 november 2003 @ 19:19:
Tussen Verzonden en bevestigd hebben sommige deze ;)

26-08-2003 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2003-10-27. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vervelend ik had me adsl lijn in exact 7 werkdagen ....

Tjah als kpn moeilijk doet, dan moet je maar gewoon afwachten valt niets aan te doen..

Tweakers Discord

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Misschien zit de centrale vol? En wachten ze op een verwerking van een opzegging?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ach, ik heb 3 maanden moeten wachten op een aansluiting in de centrale; de hub/switch/weetikveelwat was vol en er moest een extra apparaat worden geplaatst, maar toendertijd was de landelijke uitrol belangrijker :(

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Burne schreef op 22 november 2003 @ 17:36:
[...]

Erg bekend. Capaciteitsproblemen bij KPN of MickeyStream, planningsproblemen door gebrek aan monteurs bij KPN. Fouten in de adminstratie. Fout in je nummer (MSN in plaats van hoofdnummer als je ISDN hebt), verkeerde soort lijn, groepsnummer, gewoon een fuckup, en ga zo maar door.

Gewoon even afwachten is het beste. Het blijft KPN.
Lekkere ongefundeerde flame, als er een aanbieder is waar percentueel erg weinig foutgaat met orders en de lijn zelf is het wel adsl van kpn.

TS: Het kan inderdaad vanalles zijn, een volle centrale niet want dan kan je het gewoonweg niet aanvragen. Het kan zijn dat de gegevens niet "matchen" enzovoort enzovoort. En als je aanvraag is afgewezen en afgehandeld, kan je desnoods gewoon weer opnieuw aanvragen :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

JvS schreef op 23 november 2003 @ 19:30:
[...]
Lekkere ongefundeerde flame, als er een aanbieder is waar percentueel erg weinig foutgaat met orders en de lijn zelf is het wel adsl van kpn.
Da's precies de reden van de flame, ja. Als het voor KPN zelf is kan het in minder dan een week, als het geen KPN is moet het 12-15 dagen duren, bakken geld kosten, en in 5% van de gevallen fout gaan.

En ondanks de tik richting KPN kan elk van de opgegeven redenen ook voor mickeystream-aansluitingen de reden zijn de order op te houden. En bij gebrek aan een gecertificeerde helderziende is KPN de enige die de reden kan geven.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Burne schreef op 03 december 2003 @ 00:19:
[...]

Da's precies de reden van de flame, ja. Als het voor KPN zelf is kan het in minder dan een week, als het geen KPN is moet het 12-15 dagen duren, bakken geld kosten, en in 5% van de gevallen fout gaan.

En ondanks de tik richting KPN kan elk van de opgegeven redenen ook voor mickeystream-aansluitingen de reden zijn de order op te houden. En bij gebrek aan een gecertificeerde helderziende is KPN de enige die de reden kan geven.
Wat zou het nut kunnen zijn van het ophouden van een opdracht, dit kost alleen maar geld. Ga er maar van uit dat er een goede reden voor is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 07:15:
[...]

Wat zou het nut kunnen zijn van het ophouden van een opdracht, dit kost alleen maar geld. Ga er maar van uit dat er een goede reden voor is.
Voor KPN is een goede reden om orders op te houden van concurrenten om zelf naar de consument toe aan te geven dat het via KPN allemaal sneller verloopt en zij dus beter af zijn bij KPN.

Die reden gaat in dit geval niet op, maar ik neem ook aan dat je reageerde op de post hierboven en niet op de TS.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 07:37:
[...]

Voor KPN is een goede reden om orders op te houden van concurrenten om zelf naar de consument toe aan te geven dat het via KPN allemaal sneller verloopt en zij dus beter af zijn bij KPN.

Die reden gaat in dit geval niet op, maar ik neem ook aan dat je reageerde op de post hierboven en niet op de TS.
Orders op houden betekend meer werk aan een order, bewaking van orders , meerdere keren bezig met dezelfde order ed, dit kost alleen maar geld.
Als je de kosten laag wilt houden moet je zorgen dat je zo min mogelijk tijd kwijt ben aan processen, maar mischien hebben ze wel hele goodkope uitzendkrachten die de orders op houden.

Maar inderdaad reageerde ik niet op de TS meer op flame berichtje ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 19:28 ]

Pagina: 1