Toon posts:

ik weet het niet meer :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers

Ik zit met een probleempje. Ik wil een snellere PC, maar ik heb helaas geen groot budget. Op het moment zit ik te rammelen op een P166 (zonder mmx), zonder 3D kaart of wat dan ook, en ik wil ook wel eens spelletjes doen, maar dat gaat gewoon niet meer.

Ik loop al een tijdje mee te lezen op dit forum, heb al wat leuke ideetjes verzamelt, maar weet bij god niet hoe of wat.

een Geforce 2 MX schijnt goed te zijn, Duron wordt het, want mijn budget is klein.

Kan zelf geen pc's bouwen (Nog nooit gedaan), en wil het liever ook niet zelf doen, want mijn fijne motoriek laat dat niet toe.

Is er een winkel die betrouwbare spullen levert, en ook computers GOED assembleert?
Ik heb wel gehoord van eynstein, maar zijn die te vertrouwen?

Een monitor heb ik, een 17 inch, voor een prikkie overgenomen. Een grotere schijf zou welkom zijn. Verder moet er dus een stevige videokaart in, meer geheugen (heb nu 16 MB),Dus de nieuwere spellen moeten erop de draaien zijn.

Verder stel ik geen eisen aan het uiterlijk van de kast, overklokken begin ik niet aan.

Nu nog wat algemene vragen :

1. Als je een pc bij eynstein (b.v) laat assembleren, Wordt de koeler er dan goed op gezet? (In verband met afbrokkelen van de core)

2. Hoe duur zou een systeem voor mij zijn?
Mijn budget is rond de 1500 piek (ex monitor dus)

3. Zit er veel verschil in performance tussen de Geforce met 5,5 NS en die van 7 NS geheugen?

4. Wat heb je nodig voor Quake 3 ?

5. Werkt een 3D kaart ook met windows en 2D applicaties?

6. Wat voor prestatieverbetering kan ik verwachten?

Dit was het voor nu. Bedankt voor de moeite om dit te lezen, en ik hoop zo snel mogelijk antwoord te ontvangen.

Johny

May the }:0 be with you

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
loop eens bij ons binnen wij kunnen antwoordt geven op al je vragen en je ook nog een pc verkopen....
www.rgacomputers.nl, voor alle info

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 07 december 2000 19:21 schreef JohnyBcool het volgende:
Is er een winkel die betrouwbare spullen levert, en ook computers GOED assembleert?
Ik heb wel gehoord van eynstein, maar zijn die te vertrouwen?
Ja, daar heb ik m'n PC vandaan :), ze zijn alleen niet de goedkopste, maar zijn qua service perfect.

Die gast belde me op om te vertellen dat ik die CD-rom niet nodig had als ik al DVD en een brnader had (DVD speelt ook Cd-Rom af):), dus kon ik wat geld besparen, echt een vette actie man :)En alees was ook netjes ingepakt en opgestuurd, en m'n kast van binnen dan, die kabel waren erg glad en mooi verwerkt met een Tea Rib(ofoz:?, kwet niet hoe je dat schrijft). ERg netje verlopen allemaal :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Dank u. Ik zal nu meteen gaan kijken.

Maar voor mij als leek is het echt heel belangrijk dat ik een betrouwbare online shop vindt die hem geinstalleerd en ge-assembleerd bij mij afleverd, en dat ik verder geen enkel probleem meer heb.

Ik heb deze pc een keer van een vriend overgenomen, en hij is regelmatig langs geweest om windows op nieuw erop te zetten...

dus je snapt wel dat ik weinig verstand ervan heb.

Ik begin een beetje uitgekeken te raken op Diablo 1 en dink smallwood :r

Johny

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02
MSI k7t pro Mobo (pro 2 hoeft niet, aangezien je er niet eens aan denkt te oc'en) ongeveer 320,-
Er zijn wel goedkopere socket A mobo's, maar die schijnen behoorlijk minder stabiel te zijn/meer kans op problemen

hercules/other brand Geforce2 MX 32mb 350,-

128mb geheugen pc 133: 200,-

30GB IBM/Maxtor: 400,- (das dan 5400 rpm model :( ) of rond 20GB aan 7200 rpm
kast: 150 piek (250 watt voeding moet lukken met zo'n simple systeem)
Duron 600: 200,--

sjips... nog steeds ruim 1600 piek :( en dan heb je nog geen cd speler erbij :(

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Voor 1500 balletjes kun je wel een aardig systeem krijgen, als je maar geen xtreme dingen als DDR-ram, DDR-video of SCSI-branders er bij wilt hebben.
Probeer eens een Duron 600 met Geforce 2 MX en 128 mB ram, dan heb je een aardig begin, in ieder geval voor de huidige spelletjes (kwak 3 doet het hier zeker aardig mee). Keuze van het mobo laat ik aan anderen over want daarvan heb ik te weinig verstand.
de meeste videokaarten werken zowel 2d als 3d daar het (uitzonderingen daargelaten) allmaal AGP kaarten zijn en je daarvan maar 1 slot hebt. Dus geen 2d met 3d add-on kaarten meer.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

suc6

Ghostje

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in principe wel 200 piek bijlappen..da's niet echt een probleem

maar ik wil hem geinstalleerd en wel ontvangen

zelf bouwen begin ik niet eens aan. krijg ik niet voor elkaar. kan zelfs geen schroevje in een gaatje krijgen

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of ik een AGP slot heb

ik geloof dat er nu een 1 MB vga kaart in zit van Trident, op de doos staat "ISA Compitable 1 MB High Color VGA card"

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
informatique vond ik altijd een prima zaak. niet te hoge prijzen en vette service!

goed voorbeeld is mijn peecee die het na de installatie van een gouden orb begaf. ze vervangden gewoon alles zonder moeilijk te doen! toen ik vroeg wat het nou was, zijden ze dat hij misschien door mij was overgeclockt? (!) wassie niet, al had ik wel streepjes gezet >:)

heb nu zelfs een niewer model van m'n hd gekregen voor niks! super stil is dat ding nu :)

aanrader dus.

• smvs
  • Niet online
wij hebben heel veel totale leken als klant en bij ons wordt een systeem in werkende staat (jawel) met windows erop en alle drivers er in enz. afgeleverd.
www.rgacomputers.nl

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02
Oh ja :)

De meeste goede winkels willen zo'n systeem wel voor je in elkaar zetten en installeren (tegen een vergoeding meestal)

antword op andere vraagjes: Ja een 3d kaart van tegenwoordig kan ook 2d windows. Alleen de allereerste pionierskaarten: 3Dfx Voodoo 1 en 2 waren een soort dochterkaart van een 2d kaart

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 19:34 schreef JohnyBcool het volgende:
ik weet niet of ik een AGP slot heb

ik geloof dat er nu een 1 MB vga kaart in zit van Trident, op de doos staat "ISA Compitable 1 MB High Color VGA card"
Als je een nieuw compleet systeem wilt, neem ik aan dat je ook een nieuw moederbord neemt.
zo niet, zul je toch vaker klussen met kijkers moeten kijken, want complete geassembleerde systemen leveren zonder moederbord lijkt mij vrij lastig.
Op alle nieuwere moederborden zitten volgens mij AGP sloten (die dikke bruine gleuven)

Ghostje

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fredwilkes/Mvc-019s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fredwilkes/Mvc-022s.jpg

Kijk daar maar eens naar :9~:9~:9~:9~:9~:9~

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me vriend even in mijn pc laten kijken, en volgens hem zit er zo'n bruine sleuf in. maar hij wist niet of het de goeie
was, want volgens hem bestaan er geen pentium1 motherboards met een AGP sleuf

het bankje ziet er zo uit :

------------------------------
..............|...............

De bank is compleet bruin. ernaast staat "Module 1"..

Ik weet het niet. mischien jullie?

maar ik denk wel dat ik een nieuw moederboard wil. deze is behoorlijk traag namelijk.

Johny

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:48

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

JohnyBcool: Je zult zelf het beste kunnen beoordelen of je motoriek niet geschikt is voor het in elkaar zetten van een pc. Ik denk dat als je het probeert, dat het wel gaat. Je zult ongetwijfeld technische probleempjes tegenkomen, maar niks dat hier niet opgelost kan worden. Bovendien is het erg leuk om te doen.
Mijn ervaringen met eynstein zijn zonder meer goed. Probleem als je het door een bedrijf in elkaar wilt laten zetten is dat je dan ook alle onderdelen daar moet kopen, en da's niet de goedkoopste oplossing. Bovendien moet je voor de assemblage ook betalen.
Voor wat betreft de keuze van de componenten denk ik dat de suggesties van de anderen een goeie keuze zijn, alleen mis je nog wat dingen. Een geluidskaartje kost je vanaf zo'n 60 gulden en voor een cd-rom moet je rond de 100 piek rekenen. Misschien heb je nog speakertjes nodig. Je muis zou je kunnen meenemen van je oude systeem, maar je keyboard heeft waarschijnlijk een andere aansluiting (PS/2 ipv DIN-5).
Je oude moederboard zou ik niet gebruiken: als het technisch al mogelijk is (wat ik betwijfel) remt het de boel in elk geval goed af, en da's zonde. Je zou beter kunnen overwegen om je oude systeem aan iemand te slijten om zo misschien de financiering voor je nieuwe pc rond te krijgen.

Frank: Niet zo kwijlen! ;)

smvs: twee maal reklame voor je eigen toko in 1 thread? :r

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• bloasfist
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Ehhhhh... ander keyboard doen?? TOTALE ONZIN: je kunt voor 5 piek gewoon een verloopstukje naar ps/2 kopen, dat heb ik een jaar geleden ook gedaan, en werkt gewoon prima hoor.
Er wordt al genoeg weggeflikkerd.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden ook zelf mijn pc in elkaar gezet...een AMD Duron 700@950...ik was er ook bang voor...maar het is me zonder grote problemen gelukt...dus moet het jou ook lukken!:)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zaterdag 09 december 2000 02:41 schreef NusMan het volgende:
Ik heb 2 weken geleden ook zelf mijn pc in elkaar gezet...een AMD Duron 700@950...ik was er ook bang voor...maar het is me zonder grote problemen gelukt...dus moet het jou ook lukken!:)
nou nou... 2 tientjes erbij, en je hebt weer een wit toetsenbort zonder prut onder de toetsen!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

ik heb goede ervaringen met graficall, als je dingen bestelt die niet "kunnen" (processor zonder koeler bv, of te lichte voeding voor AMD systeem) bellen ze op om ff te overleggen. Wordt netjes geinstalleerd afgeleverd desgewenst zonder muis, toetsenbord etc. Niet duur ook dacht ik. :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Op zaterdag 09 december 2000 02:44 schreef Janoz het volgende:

[..]
nou nou... 2 tientjes erbij, en je hebt weer een wit toetsenbort zonder prut onder de toetsen!
Ooit van een doekje gehoord:?

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik heb me vriend even in mijn pc laten kijken, en volgens hem zit er zo'n bruine sleuf in. maar hij wist niet of het de goeie
was, want volgens hem bestaan er geen pentium1 motherboards met een AGP sleuf

het bankje ziet er zo uit :

..............|...............

De bank is compleet bruin. ernaast staat "Module 1"..
Dit is hoogstwaarschijnlijk een slot voor meer cache-geheugen. Daar heb je in jou geval niets aan.

The need for speed drives me

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 02:44 schreef Janoz het volgende:

[..]
waar slaat dat nu weer op???:?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik het verhaaltje wat je hier boven hebt geschreven ff op mail zetten en naar een paar online computerboeren sturen en om een oferte vragen, post dan hier ff wat je te horen hebt gekregen en dan zien we weer verder:)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08

FFF

jongens iemand al ged8 aan de voeding, kast, etc.
waarschijnlijk zit daar gewoon een at'tje in en moet je dus alles nieuw kopen, (130+) en je moet een heel anders moedertbord kopen, want die cpu kan echt niet meer op een P1 bordje. idd een gefoce 2 mx, en duron of TB kopen, beste is 128mb'tjes en neen leuke HD maakt je systeem ook een heel stukje sneller. als ik jou was zou ik een sneller HD kopen evntueel ten koste van de groote, want zoveel hoeft d'r niet op dnek ik. idd die IBM's zijn leuk. mvg FFF

Verwijderd

Moederbord is al genoemd, kast ook al.
Prijzen bij norrod (www.norrod.nl) :

300 Watt ATX : fl. 100,-
MSI K7T Pro : fl. 345,-
Standaard Geforce2MX : fl. 335,-
128 MB pc133 geheugen : fl. 170,-
20 GB 7200 RPM Harde Schijf : fl. 290,-
Guillemot Maxi Sound Muse : fl. 65,-

Zit je ruim onder de 1500 gulden. Ik heb dit ff vlug gedaan, dus er komt nog wat geld bij voor een koeler en eventueel een cd-rom drive (ik weet niet of je die al hebt) en eventuele floppy drive etc.

ps : Ik werk niet bij norrod oid, ik kom gewoon wel eens in die winkel en het is IMHO een goede zaak, over ruilen word niet moeilijk gedaan etc.
Pagina: 1