Toon posts:

Delen onder WinXP en wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een pc (XP) en een laptop(XP), aan elkaar gekoppeld met een linksys wireless router. Ik kan alleen maar mappen en bestanden delen als ik op zowel laptop als pc dezelfde user aanmaak en hetzelfde wachtwoord eraan geef.

Voor zover alles leuk en aardig. Ik kan vanaf bijv. de laptop wel bestanden halen van de pc, maar bijvoorbeeld niet een bestand neerzetten van de laptop op de pc, en ik kan vanaf de laptop ook geen map aanmaken op de pc. Hij geeft dan een melding dat ik niet geauthoriseerd ben...lijkt me dus een rechtenprobleem...

Ik vind het ten eerste al vaag dat je dezelfde user aan moet maken...kan me herinneren dat ik vroeger ook gewoon in een netwerk met iemand anders (dus een andere user) bestanden en mappen kon delen...

Doe ik iets fout? :?

Ik snap niet waarom XP zo moeilijk doet in het delen van bestanden...

PS ik heb op beide XP-prof geinstalleerd...

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:18

tozzke

aka tozzert

XP is wat beter beveiligd, daarom zit je met die users te kijken (je kunt ook de gast account activeren, dan kan iedereen erop)

maar als je "simple filesharing" aan hebt gevinkt (staat standaard aan) dan heb je ook nog een vinkje wat je aan moet vinken als je wilt dat de gebruikers ook kunnen schrijven

Verwijderd

Als gewoon rechten toewijzen aan "Everybody" niet werkt helpt het misschien de user waarmee je connect apart toe te voegen aan het lijstje users bij "Permissions". Als je de Guest-account gebruikt moet je die ook toevoegen - de Guest-account is, zoals Tozzke al zegt, de manier waarop je 'vroeger' connectte ;)

Verwijderd

-Staan die shares niet op een NTFS paritie? Zo ja moet je ook daarvan de rechten wijzigen zodat de gebruiker wat je ervoor gebruikt er ook op kan schijven.
-rest: zie boven :P

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties...het werkt nu wel.

Redelijk stom geweest, ik had bij permissions voor Iedereen alleen "Alleen lezen" aanstaan...dus |:( |:( |:(

In ieder geval bedankt voor de bijdrage 8)7