Video-out bij nVidia TNT2 M64

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb in mijn PC (PIII 733, SB live 128, Hauppage Win-TV, nVIDIA TNT2 M64) een videokaart met video/tv-out zitten (zowel s-video als composite) nu wil ik eens wat op video zetten, nu weet ik dat dit mogelijk is door in mijn scherm de optie tv aan te vinken ipv monitor. Mijn vraag is schakelt deze dan direct over of pas als ik composite stekker erin steek, of, hoe kom ik weer terug naar monitor na opname? (uiteraard zonder de tv naar boven te sjouwen)

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Met s-video of composite kun je, je computerbeeld op je tv weer laten geven.
Bij bijna alle videokaarten behalve die van asus en de geforce2mx kan je niet tegelijk beeld hebben op je beeldscherm en tv.
De kaarten die dit niet kunnen hebben een brooktree chipset. Je hebt dan een speciaal programma genaamd tvtool nodig om op beide schermen beeld te krijgen. Je beeldscherm wordt dan op 50Hz gezet.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Maar mijn vraag is of ik zonder extra software te installeren (behalve shit van nVIDIA) tv kan kijken. Wat ik wil doen is de output op 'tv' zetten. Dan Video aansluiten, file opzoeken en op play drukken. Als ik dan pas de gele kabel in de composite uitgang stop, begint deze dan pas in tv-mode? of direct als ik op OK klik in instellings scherm? en als ik de pc reboot? wat dan?

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Op donderdag 07 december 2000 20:05 schreef WieMie het volgende:
Maar mijn vraag is of ik zonder extra software te installeren (behalve shit van nVIDIA) tv kan kijken. Wat ik wil doen is de output op 'tv' zetten. Dan Video aansluiten, file opzoeken en op play drukken. Als ik dan pas de gele kabel in de composite uitgang stop, begint deze dan pas in tv-mode? of direct als ik op OK klik in instellings scherm? en als ik de pc reboot? wat dan?
Kan er dan echt niemand mij helpen?