Toon posts:

IRQ-conflict wirelesskaart op NForce2-board

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, een hardnekkig probleem, en ik vraag om jullie expertise:

Vorige situatie:
KT333-board met Athlon XP 2100+.
Wireless kaart van Dynalink L11HDT
Deze kaart bestaat uit twee onderdelen, een PCI-kaartje, en een (klein) PMCIA-kaartje dat je in de grote schuift. De PCI-adapter bestaat alleen om wat eigenlijk een laptopkaart is in een desktop te laten werken. Eerst installeer je het PCI-kaartje, vervolgens steek je het kleine kaartje in de PCI-adapter en installeer je het kleintje ook.

We hebben hier drie van die kaarten, en die hebben allemaal jarenlang op niet-Nforce2 hardware gewerkt.

Nieuwe situatie:
NForce-board (Abit NF7) met Athlon XP 2600+
Als de PCI-kaart geïnstalleerd wordt gaat alles goed. Die krijgt een IRQ toegewezen en da's geen probleem.
Vervolgens installeer je het kleine kaartje, maar die zit op hetzelfde IRQ als de PCI-kaart en werkt dan niet. Hij is correct geïnstalleerd maar functioneert niet.
Het lukt niet om in windows IRQ-toewijzing te veranderen. Wisselen van PCI-slot helpt ook niet, alle vijf zijn geprobeerd. Dit gebeurt in zowel Win2k als XP.

De Duron-pc van mijn broertje geeft ze verschillende IRQ's, 09 en 11 namelijk, en die werkt.

Dit probleem verscheen het eerst toen ik zelf een Asus A7N8X Rev. 2.0 kocht. Toen hebben we de router bij m'n pc gezet, maar nu heeft m'n vader na een processor-en moederbord-update hetzelfde probleem. Ik verdenk de chipsets.

Het vreemde is dat een andere WLAN-kaart, die van m'n moeder, die maar uit "1-stuk" bestaat, het ook niet deed, :?

:'(

Hebben jullie misschien enig idee wat ik kan doen, hoe ik handmatig de IRQ kan wijzigen?

Update:
Ander kaartje werkt wel, geen hulp meer nodig! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 23:04 ]