Oudere versies van Linux downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-02 14:26

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Waar kan ik ergens oudere versies van Red Hat downloaden? Ik heb Red Hat 6.2 nodig, maar op de site van Red Hat kan ik alleen versie 9 downloaden en van google word ik ook niet veel wijzer, ook de search hier heb ik gebruikt, maar zonder resultaat... :?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Neus eens wat op de ftp sites rond, staan genoeg dingen van oudere versies te downloaden. Dat RH het bestaan van oudere versies ontkent op hun website is omdat ze de nieuwe versie willen pushen en de oude niet meer ondersteunen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Maar ik vraag me af: waarom perse die oude versie? Zit je met compatibiliteitsproblemen van bepaalde software?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Heb ik gedaan, maar ik kan nergens de Iso van 6.2 vinden... wel de andere bestanden, maar hoe krijg ik dat ooit op cd? (Ik internet in een internet cafe...)
Ik heb een boek van 6.2 en ik heb een P133 thuis staan... hoger werkt haast niet, kan ik KDE en zo niet opstarten..

[ Voor 28% gewijzigd door Hmail op 22-11-2003 17:04 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 16:42

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het hangt van de redhat mirror af die je gebruikt zo te zien. Wat begrijpelijk is, niet iedereen wil alle oude versies op hun mirror hebben staan.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Hmail schreef op 22 november 2003 @ 17:01:
Heb ik gedaan, maar ik kan nergens de Iso van 6.2 vinden... wel de andere bestanden, maar hoe krijg ik dat ooit op cd? (Ik internet in een internet cafe...)
Ik heb een boek van 6.2 en ik heb een P133 thuis staan... hoger werkt haast niet, kan ik KDE en zo niet opstarten..
Dan gebruik je KDE toch niet? Je kan gerust een hogere distro versie gebruiken zonder zwaardere pakketten te hoeven gebruiken. Het mooie van linux is juist dat de basis vederlicht is en dat je er zoveel op kan stapelen als je zelf wilt. Het boek zal ook grotendeels voor latere versies geldig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Confusion op 22-11-2003 17:09 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Geweldig! Dank je wel... had eigenlijk niet verwacht dat het zo makkelijk was...
(dat was een reactie op a casema user..)

[ Voor 21% gewijzigd door Hmail op 22-11-2003 17:09 ]

Verwijderd

Exirion schreef op 22 november 2003 @ 17:00:
Maar ik vraag me af: waarom perse die oude versie? Zit je met compatibiliteitsproblemen van bepaalde software?
bijvoorbeeld om een bepaald package te downloaden zonder meteen door alle dependencies je hele systeem te moeten upgraden, wat in sommige gevallen vrij vermoeiend kan zijn (mn 486 laptop met rh5.2 en alleen een floppydrive) of alleen maar onnodige en ongewenste risico's met zich mee brengt (als je echt alleen maar die package nodig hebt bv)? nieuwere distro versies zijn ook altijd net wat groter en zwaarder, en op oudere hardware telt elk snelheids- en ruimteverlies.

om maar wat voorbeelden te noemen :)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 17:17:
[...]

bijvoorbeeld om een bepaald package te downloaden zonder meteen door alle dependencies je hele systeem te moeten upgraden, wat in sommige gevallen vrij vermoeiend kan zijn (mn 486 laptop met rh5.2 en alleen een floppydrive) of alleen maar onnodige en ongewenste risico's met zich mee brengt (als je echt alleen maar die package nodig hebt bv)? nieuwere distro versies zijn ook altijd net wat groter en zwaarder, en op oudere hardware telt elk snelheids- en ruimteverlies.

om maar wat voorbeelden te noemen :)
Package upgraden ok, maar een nieuwe distro is meestal alleen maar groter omdat er meer inzit. De linux kernel is echt niet veel groter dan vroeger, binutils, sshd, init, allemaal belangrijke pakketten die niet veel groter zijn geworden, maar wel beter (bugs eruit, wellicht zelfs efficienter en dus sneller!).

KDE3.1 is natuurlijk wel groter dan KDE 1.0 (bestaat die eik?), maar omvat ook veel meer software. Er zijn zat mogelijkheden om een moderne distro licht te maken.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1