Problemen met aansluiten 2e HD in Dell GX110.

Pagina: 1
Acties:

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 19:09

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Heb hier een Dell Optiplex GX110 staan in de ruimtebesparende uitvoering, biosversie A09 (voor zover ik weet de laatste), en het probleem dat als ik een twee hd aansluit deze vage problemen geeft. Hij zit aangesloten op het tweede ide-kanaal samen met de cd-rom speler. Beide apparaten staan op Cable Select, de hd zit als eerste op de kabel, de cd-rom als laatste. Nu zegt het bios dat ie een hard disk herkent (na de biosupgrade weliswaar), dus ik Windows booten, partitie gemaakt, ingedeeld etc, en ik kon um netjes benaderen.

Nu moest de kast weer dicht, dus ik pc uitzetten, alles netjes weg werken, pc weer aan, geen nieuwe schijfletter meer. :{ Even later heeft Windows een nieuwe apparaat gevonden, een WD301BC-10EEA0! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Waarschijnlijk is deze harde schijf zo blij dat ie in deze Dell zit (Ja, dat kan je dubbelzinnig opvatten :P) dat ie er tig uitroeptekens achter gooit. Maar het is dus een Western Digital 20GB en werd daarvoor netjes herkend als WD20nog_iets.

Ik weet het even niet meer, iemand tips?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
vast jumperen + ide controllers even uit windows moppen in safe modus

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

DkF

Duidelijker gezegd:

- Zelf bepalen wat master en slave moet zijn
- Eventueel de controller even opnieuw installeren onder Windows...

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

waarom sluit je eingelijk je 2e hd op de zelfde kabel aan als je cdrom? :?

ik denk dat je het beste je cd rom en je hdds appart moet houden want aangezien je cdrom speler draait op ide 33 en je hdd waarschijnlijk op 66 of mischien ata 100 haalt je cdromspeler de snelheid van je hdd naar beneden

computer voor alle werkzaamheden

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 19:09

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op 22 november 2003 @ 17:19:
waarom sluit je eingelijk je 2e hd op de zelfde kabel aan als je cdrom? :?

ik denk dat je het beste je cd rom en je hdds appart moet houden want aangezien je cdrom speler draait op ide 33 en je hdd waarschijnlijk op 66 of mischien ata 100 haalt je cdromspeler de snelheid van je hdd naar beneden
Ik moest ff nadenken maar dat had ik gedaan omdat ik geen 80-aderige kabels meer had en degene die er in zat had maar een aansluiting. Naja, tijdelijk maar een 40-aderige gepakt en master/slave ingesteld, de cd-rom stond standaard op CS, en nu werkt het, ook na een reboot. Nu alleen wat verzinnen op de warmte want hij werd net wel erg warm,kan dat kwaad? Ze zitten beiden boven elkaar met een stuk ijzer er tussen waar de tweede op rust..