Overklokken celly hoe kom ik voorbij 75 mhz fsb?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:34

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Eej eerst ff wat info over mijn comp:
Intel Celeron 533
Aopen AX6BC mobo met slotconvertor
128mb pc100 222 rammetjes
Hercules Prophet SE

Nouw wil ik mijn celly op 100 of 83 mhz FSB laten draaien en dacht ik snel klaar te zijn door dit in mijn bios te doen.
Maar als ik een FSB neem van meer dan 75 mhz dan loopt mijn systeem compleet vast en moet ik mijn CPU speed resetten...

suggesties iemand?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De mendocino core van de celly die jij hebt kan maar maximaal tot een fsb van 75. ik heb hem nu op 8x75 draaien, maar met moeite. De celly2 met coppermine core kan alleen worden geclockt tot een fsb van 100. Sorry. 600 is uit een celly1 het maximale wat je kan halen, ik kan het weten. heb alles al geprobeerd.

mzzl

Fokke

Verwijderd

Bah, Bar-le-duc was me net voor :(

:)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik ga trouwens in de kerstvakantie mijn celly1 d'r uit flikkeren en een celly2 kopen voor 250 ofzo. Want dan kan mijn geheugen ook lekker lopen zoals het hoort :) een Celly2 600 krijg je zo op minstens 800. kijk hier maar eens wat rond :)

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
ok tnx ppl!
ik weet genoeg....ik ga sparen voor een p3...jaja ik loop achter =)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Op donderdag 07 december 2000 19:25 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
De mendocino core van de celly die jij hebt kan maar maximaal tot een fsb van 75. ik heb hem nu op 8x75 draaien, maar met moeite. De celly2 met coppermine core kan alleen worden geclockt tot een fsb van 100. Sorry. 600 is uit een celly1 het maximale wat je kan halen, ik kan het weten. heb alles al geprobeerd.

mzzl

Fokke
ik ga ervan uit dat je inderdaad een celly1 hebt? je hebt ze namelijk ook als celly2.

en dat celly niet verder dan 100 mhz fsb is natuurlijk fout. grofweg mischien. maar 110 kan ook zo lukken hoor. er is niks gelockt.

met celly1 max 600 mhz in principe ben ik et mee eens (zonder peltier/waterkoeling)

Verwijderd

Ook een FSB van 112MHz voor een Celly2 kan. Die van mij red het.

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 10:35
ik heb de celly 700
en die zou dus ook een 112 fsb kunnen halen???
oftewel
10.5*112=1176?????

Verwijderd

Nee, FSB is niet de beperkende factor hier maar de CPU dus een Celly2 boven de 900 wordt moeilijk en een Celly1 kan nog minder ver. 700 of zo maximaal.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Ik heb een celly 533-1
maar die kan dus niet boven de 600 mhz? lijkt me toch sterk.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Geloof het maar :)

Alle soorten CPU's hebben gewoon een max, bij de celly 1 ligt dat zo rond de 600MHz

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Maar ik hoor altijd van die ruige overklokkers verhalen over Turbo Celly's....en dan kan die van mij maar 67 mhz sneller dan wat ie hoort te lopen....nou moe :(

Verwijderd

celly 1 @ bus 87 :) met cool mastertje

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Zie post hierboven:
dat soort verhalen bedoel ik nou...dat moet mijn celly toch ook kunnen....

en dan nog iets....waarom crasht mijn registery als ik ga regediten als ik mijn celly heb overgeklokt?

Verwijderd

Je zegt zelf dat het kan. Dan doe je dat toch lekker? He? Wil 'ie dan niet? Dan kan het dus blijkbaar niet. 600 mhz is wel het maximum, mijn 533 (back in the good 'ol days) klokte sowieso niet hoger.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
moet je es op www.overclockers.com kijken, wedden dat die celly wel hoger willen,

ik heb ook een celly 1 500, ik krijg de FSB ook niet hoger dan 75, zelfde probleem dus, maar hij moet max toch wel 750 halen, dus een FSB van 100x7.5 hoe? geen idee, maar op die site staat het, kan het aan me converter kaartje liggen? (slot 1 naar ppga ofzo..)

Verwijderd

Hoe ver je je cpu krijgt ligt gewoon aan je core. De core van de celly 1 wil (meestal) niet hoger dan 600 (is in de praktijk gebleken).
Voor hogere snelheden hebben ze bij intel de celly2 ontwikkeld (dat doen ze heus niet alleen voor de lol !!). Deze willen meestal wel 900/950mhz lopen.

Hoe hoog de fsb moet zijn, hangt af van de multiplier van je cpu. Hoe hoger je multiplier hoe minder je je fsb kunt zetten.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb een wat oudere Celly-a 433mhz (pga)
op 542 draaien 6,5x83mhz op standaard vcore en met de boxed fan/heatsink combo:)
(mobo Chaintech 6BTM + ASUS S370-133(cu-mine ready)slotket)
Morgen haal ik mijn Global win uit een andere pc en dan gaat de celly naar de 650mhz toe hopelijk :9 en dan 24/7 }:O grazen

effe wat typo's deleted :?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• FUBAR
  • Laatst online: 31-08 19:59

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

heb m'n 433 ook vrolijk op 541 (dus met 83 Mhz bus) met standaard koeler

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Mister_X
  • Laatst online: 23-08 19:49
als ik dat doe is het crash, bang, poef, en hoppa, windows kaduuk

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Luitjes,

Het is niet alleen afhankelijk van je proc. maar ook van je mamaplankje. Mijn proc (celly 433) draait goed op 83 FSB. Heb dit op een Abit bordje geprobeerd. Maar op mijn eigen plankje van Gigabyte is het bij 83Mhz afgelopen. Proc doet het goed, maar mijn IDE-controller gaat helemaal over de rooie.

Jammer dus. Ik ga echt niet meer geld stoppen in een nieuwe celly bordje. Dan maar even sparen voor een MSI K7PRO2A met een duronnetje.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Misschien zou jeje Voltage eens wat kunnen opschroeven...naar 2,2 ofzo
Mijne kon op 2,5 volt draaien alleen had dit echt geen zin
400@582 was toch echt MAX! @2,3 volt
Nu heb ik onderstaande...

systeem specs

• Wimpy006
  • Laatst online: 27-08 00:46
Koop een andere processor, dan kom je er voorbij. Anders no go. 0.25 mircon trekt dat gewoon niet.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 10:35
hoever zou ik dan mijn celly-2 700 krijgen???
:?:?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Het probleem is....Het moment waar op ik mijn FSB op 83 zet staat mijn comp in een keer vast...ik dacht eerst dat dit aan de combo SoftFSB en windows lag...maar als ik het in mijn bios doe en dan save and exit doe gaat mijn HD ledje heel lief branden, maar mijn monitor blijft uit....
Dus iets vind die 83 mhz fsb niet leuk.
Ik d8 dat het mijn Geforce je was...dus heb ik mijn AGP multip-lijer op 2/3 gezet....
Werkt ook niet.....

AARGH IK WIL EEN CELLY 533-1@2341 MHZ!! of vraag ik nu iets teveel? :)

Pagina: 1