[winXP] verschillende users, verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 08:26

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Als eerste wil ik vermelden, dat ik weet dat hierover al 100 topics zijn gemaakt.
Ik heb de search ook gebruikt, en heb ook gevonden wat ik zocht.

Namelijk het programma multires, wat je met verschillende parameters kunt aanroepen, zoals:
MultiRes.exe /1024,768,32 /exit

Nu heb ik de volgende 2 batch bestanden gemaakt:
resolutie1024.bat
C:\Program Files\MultiRes\MultiRes.exe /1024,768,32 /exit

en resolutie800.bat
C:\Program Files\MultiRes\MultiRes.exe /800,600,32 /exit

Bij mijn gebruikersaccount, heb ik een snelkoppeling naar resolutie1024.bat in de opstartfolder van het startmenu geplaatst, en bij mijn vader een snelkoppeling naar resolutie800.bat

Als ik aanmeld, zie ik netjes een dosprompt, en hij lijkt ook iets uit te voeren, maar de resolutie verandert niet? Ook als ik in windows op de .bat bestanden klik, en ze uitvoer, verandert er niets. Maar als ik via een dos-boxje naar de dir ga, en dan intik: MultiRes.exe /800,600,32 werkt het wel?
Weet iemand waar dit aan ligt, en hoe ik dit kan verhelpen?

tjah..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Door te zorgen dat ze ook bij klikken werken. (Dus: anders schrijven)

Als ze dat doen, kun je ze ook als login script inzetten.

Als je de parameters via een shortcut naar multires aanroept, werkt het dan wel?

Shortcut in startup dir plaatsen en klaar :)

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 22-11-2003 16:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zet even aanhalingstekens om C:\Program Files\MultiRes\MultiRes.exe heen --> "C:\Program Files\MultiRes\MultiRes.exe" :)

Verder zou je in plaats van een .cmd, een VBScript kunnen gebruiken als je van het venster af wilt (al kan je natuurlijk ook in de eigenschappen van de snelkoppeling zetten dat het geminimaliseerd opstart, dan valt het ook al amper op).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 08:26

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
F_J_K schreef op 22 november 2003 @ 16:09:
Zet even aanhalingstekens om C:\Program Files\MultiRes\MultiRes.exe heen --> "C:\Program Files\MultiRes\MultiRes.exe" :)
Hey bedankt! Dat was inderdaad het probleem.
Ik had al geprobeerd aanhalingstekens om het geheel te zetten, maar dat was het niet. Moest dus blijkpaar alleen tot de .exe ...

Dat venstertje stoor ik me verder niet aan.. ben allang blij dat de resolutie nu automatisch goed gezet wordt :)

tjah..