Pentium 233 overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• AInside
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

AInside

Animal Inside

Topicstarter
Helleu,

Ik heb een Pentium 233 MMX processortje, en ik wil em wel overclocken, ik heb ook wel al het een en ander geprobeerd, maar het haalde niets uit... Weet iemand of het zoiezo wel mogelijk is om deze processor over te clocken? :+

Verwijderd

Ik heb mijn oude PII 233 op 350Mhz gehad...voltage iets omhoog...en dikke koeler erop...en hij loopt dik stabiel.
MAAR je moet dan wel een modern moederbord hebben

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn P 233MMX draait perfect op 266MHz, sneller wil het moederbord niet :(.. standaard is ie 3.5x66MHZ.. hij staat nu op 3.5x75MHz.. de multiplier is meestal (altijd?) gelocked dus daar kun je niks mee..

Verwijderd

De boel zou inderdaad de 266 wel moeten redden. Die ik had kon het ook.

Verwijderd

266: N.P!
290? Lockup! :(Hij slikt die 83Mhz niet!)
(TX5 mobo)

• _mARCO_
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

De Pentium MMX is NIET multiplier-locked. Daar kun je dus gewoon mee spelen. Vaak is het echter verstandiger om de FSB te verhogen. Even een stukje dat ik postte in de thread over het overklokken van een K6-2 350 op een P5A:
Op donderdag 07 december 2000 00:11 schreef _mARCO_ het volgende:
Trouwens een tip voor iedereen die een K6-2 (of wat voorn Socket 7 proc dan ook) wil overklokken: Bussnelheid is veel belangrijker dan processorsnelheid.

Dus: een K6-2 400 loopt ietsjes sneller op 115 * 3,5 = 403 Mhz dan op 100 * 4,5 = 450 Mhz. Dat komt omdat de o-zo-belangrijke Level 2 cache bij een Socket 7 systeem nog op het moederbord zit. Die L2 cache werkt dan ook op de snelheid van het moederbord, en hoe hoger die is, hoe beter de prestaties.

Let wel, dit is een vuistregel. Het hangt van de rest van je systeem af hoe hoog je werkelijk komt. Misschien gooit je geheugen roet in het eten, of kan de harddisk-controller de hoge PCI-bussnelheid niet meer aan bij FSB's > 110 Mhz......
Hierboven gaat het dus over een K6-2, maar de zelfde principes gelden ook voor de Pentium MMX.

sigloos

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 09:29
De Pentium MMX is dus vet WEL multiplier locked, ik heb het zelf meegemaakt: kon alleen maar 83x3=250 MHz draaien.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

De PII misschien, maar ik heb zitten klooien bij een vriend van me aan zijn oude puter...een 233MMX en dat ding heeft op een 66 MHz bus op alle multipliers gelopen...van 133 tot 233 MHz!!!

Gewoon kijken of die FSB omhoog kan op je bord en gaan met het dragonder!! >:)

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Pentium 1 multiplyer locked?
NO WAY, je moederbord kan gewoon niet hoger dan 3.5 zul je bedoelen.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

P233mmx is NIET gelocked, is inderdaad vaak mobo dat niet hoger kan...

Ik heb een 233 op 263 laten draaien (3,5 * 75) gewoon omdat het mobo niet hoger kon....

• AInside
  • Niet online

AInside

Animal Inside

Topicstarter
Thanx dudes! Het mobo kon idd niet hoger dan 3,5, maar ik heb em wel op 263 MHz gekregen... Eén probleempje, na ongeveer 1 à 2 minuten doe ie een reboot, schiet ik dus niet veel mee op :'(

Als ik me een nieuwe pc kan veroorloven, dan kan ik dus pas weer lekker verder tweaken ;(

Verwijderd

Euh... Even een kleine opmerking: er zijn 2 'soorten' pmmx-en: gelockte en niet-gelockte. Ik heb ze beiden onder handen gehad (ja, en op hetzelfde moederbord etc).
Dus is ie niet gelockt, dan heb je geluk. Zover ik weet zijn alleen de later geproduceerde cpu's gelockt.
Pagina: 1