Toon posts:

XP deelt internet naar win 98se

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK ben nu een netwerkje aan het instaleren, en ben tegen wat probleempjes aangelopen.

Ik heb een lan netwerkje gemaakt van de XP naar 98SE computer.
De Xp heeft een printer en internet dmv adsl.
Ik wil hiervan gebruik maken op het andere systeem.
Het netwerk werkt , ze zien elkaar gewoon en ik kan ook de externe printer doen, maar als ik de windows 98 wizard voor internet door lan doorloop en hem afrond heb ik nog steeds geen verbinding.

Ook als ik rechtermuisknop op de printer doe vanuit het 98se systeem en op toevoegen druk installeert hij hem niet goed.

Ips staan op automatisch toewijzen.

Ik heb al de sticky guide gelezen maar werd er in mijn gevaal niet wijzer van.

Weet iemand welk vinkje ik vergeten ben ?

Verwijderd

In Win98:

IP = 192.168.0.2
Sub = 255.255.255.0
Gateway = 192.168.0.1
DNS host = naam pc 1
dns domein = werkgroep netwerk
DNS ip = 192.168.0.1

Zo heb ik het , werkt goed. Op XP computer hoef je alleen maar internet te delen. IP wordt dan automatisch 192.168.0.1 :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 15:49:
In Win98:

IP = 192.168.0.2
Sub = 255.255.255.0
Gateway = 192.168.0.1
DNS host = naam pc 1
dns domein = werkgroep netwerk
DNS ip = 192.168.0.1

Zo heb ik het , werkt goed. Op XP computer hoef je alleen maar internet te delen. IP wordt dan automatisch 192.168.0.1 :)
THx ik ga het meteen proberen 8)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 15:51:
[...]

THx ik ga het meteen proberen 8)
Dit heeft ook niet geholpen, ik heb op beide pcs de wizzard internet delen gerund en de benodigde componenten van de 98se cd laten instaleren.

TCP ip staat standaard op automatisch toewijzen, de computers zien elkaar wel en bestand en printerdeling staat op de win 98 pc geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een netwerk diskette gemaakt in xp , dit werkt echter ook niet. |:(

Verwijderd

Gelieve de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop te gebruiken in plaats van een monoloog als bovenstaand te houden.

Stel alles even handmatig in, da's een stuk makkelijker voor het troubleshooten.

[list]
PC1 (XP)
192.168.0.1
255.255.255.0
DNS-servers van je provider
Geen gateway

PC2 (98)
192.168.0.2
255.255.255.0
DNS-servers van je provider
192.168.0.1 als gateway

Doe de "Internet Connection Wizzard" en geef aan dat je via LAN verbinding maakt en de proxyserver automatisch wil opsporen.
Gebruik _geen_ thuisnetwerk-wizards!

Controleer je settings nadat je bovenstaand hebt ingesteld door op de XP-computer dit te doen:
Start -> Run -> 'cmd' -> ipconfig /all

En op de Windows 98-bak:
Start -> Run -> winipcfg

Als je nog steeds niet kunt pingen post je de output van beide commando's hier.

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Hoe ik het meestal doe:

op WinXP:

Start > Settings > Network Connections > rechtermuisklik op je verbinding met internet (niet je LAN verbinding dus) en kies Properties. Ga naar tabblad Advanced en vink Internet Connection Sharing aan.

op Win98:

Zorg dat je verbinding hebt met de WinXP bak, stel IP in op automatisch toekennen en start opnieuw op.
Pagina: 1