[KPN Internet belbericht] Hoe het een en ander omzeilen.....

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik bel (nog ouderwets) in voor het WWW ;)
KPN heeft voor deze groep internetters een nieuwproduct.
"KPN Internet belbericht"

Wordt je tijdens het surfen gebeld dan zie je door wie (het nummer) je gebeld wordt en kun je kiezen uit:
* opnemen via pc (geluidskaart/mic)
* opnemen via vaste lijn (internet verbinding wordt verbroken)
* doorschakelen naar voicemail

Leuk en aardig; maar de functie "niet oppakken" staat er niet bij. Ongeacht welke keuze je maakt betaal je per minuut (en tegen vrij stevige tarieven) vanaf het moment dat je opgenomen hebt.

Zijn er mensen die ervaring hebben in het "aanpassen van de software" zodat je bv. de tijd een stuk langer kunt instellen (nu max 20 seconden totdat een keuze wordt gemaakt); maar als dat nu 3600sec zou zijn dan hoef je nooit iets te doen en zie je wel door wie je gebeld bent en kun je terugbellen wanneer je wilt. Of de software aanpassen zodat je gewoon kunt door internetten en alleen ziet dat je gebeld bent geweest????

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Jivecar
Ben ik nog de enige inbeller 8)7
Zal toch niet.......... :9

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah ik denk niet dat ze een gratis dienst gaan aanbieden waar je helemaal niets voor hoeft te betalen waarmee je kan zien wie jou belt. De kosten die gemaakt worden (ontwikkeling implementatie, ondesteuning, onderhoud) worden betaald uit het aantal mensen dat gebeld wordt. Ik ben bang dat er niets anders opzit dan het gebruiken en accepteren dat die optie er niet inzit of het niet gebruikne :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Klagen bij KPN, als er genoeg klachten komen zullen ze de optie wellicht wel implementeren.

Maar idd heeft JvS ook gelijk, KPN heeft er tijd en geld ingestoken, en willen daar ook wat voor terugzien ,alhoewel, Internet KostenBeheersing is gratis, Voicemail was voorheen gratis, faxmail en zo zijn er nog meer gratis services. Maar ja, verdienen ze het niet direct terug, dan is het wel indirect:
• IKB, doordat mensen de internetkosten beter in de hand hebben, is er ook meer zekerheid dat rekeningen worden betaald en er tevreden klanten blijven.
• Voicemail, heb bericht werd dan wel gratis ingesproken en beluisterd, maar de kans dat de ontvanger van het bericht terugbelde was heel groot.

Maar goed, een optie om te weten wie er belt en deze op een later tijdstip terug te bellen lijkt me op deze manier ook geen verkeerde optie! KPN zou hier ook aan moeten kunnen verdienen! Dan wel minder als het gesprek beantwoord word via de software...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Jivecar
Feitelijk verdient KPN nu 2x.... je wordt gebeld (dat is één) en vanaf het moment dat jij de telefoon opneemt kost het de ontvanger 0,06 ct per minuut.

Het is ook goed dat de KPN er aan wilt verdienen (anders wordt het nooit iets met m'n aandelen kpn :+ ). Maar het zou mooi zijn als iemand een manier had om het eea te ontwijken of uit te stellen. Op het moment dat je gebeld wordt kun je kiezen voor opnemen via de vaste lijn; en dat hoef je niet op te nemen (dus kost het je niets en wordt je vanzelf teruggebeld of zelf bellen als je het wel belangrijk vind). Maar je internet verbinding is dan wel weg; en dus moet je weer opnieuw inbellen......

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

doorschakelen naar de Voicemail, die instellen op Meldtext en vermeld daarin dat je niet terugbelt en dat ze later maar moeten terugbellen. Maar niet echt de 'aardige' methode.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Jivecar
AW_Bos schreef op 23 november 2003 @ 21:44:
doorschakelen naar de Voicemail, die instellen op Meldtext en vermeld daarin dat je niet terugbelt en dat ze later maar moeten terugbellen. Maar niet echt de 'aardige' methode.
En kost je nog steeds geld......aangezien de voicemail boodschap luisteren al tegen 0,06 pm gaat.......

Verwijderd

Jivecar schreef op 24 november 2003 @ 19:30:
[...]

En kost je nog steeds geld......aangezien de voicemail boodschap luisteren al tegen 0,06 pm gaat.......
voicemail in email ;)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

tsja, en dat weer downloaden via de telefoonlijn....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Jivecar
Ik merk het weer wel ;)

Het beste advies is straks waarschijnlijk: niet internetten, dan is je telefoonlijn nooit bezet en wordt je ook nooit doorgeschakeld :P

Pagina: 1