[W2k3 svr] Winlogon crash

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Als huis-tuin-en-keuken server heb ik hier zo'n Via C3 800 Mhz gevalletje. Heel basic alleen moederbord met een harde schijf en 1 WiFi-NIC. Hij routert wat pakketjes en doet verder wat services zoals DNS en WINS.

Het probleem is echter dat 'ie nu *zomaar* reset. Na een paar minuten is die wel weer online alleen Windows kan standaard niet tegen een DNS-server die uitvalt en gaat er vervolgens vanuit dat het aan te vragen domein niet bestaat (cache). Als ik mijn netwerkverbinding herstel is de boel weer op orde alleen om dit steeds te doen is een beetje vervelend.

Nu is het beter om de oorzaak aan te pakken, ik dacht dan ook dat een herinstall dit probleem op zou oplossen. Echter ik heb er nu 3 gehad en zelfs zonder 'illegale hulpmiddelen' crasht Winlogon regelmatig (crash=reset).

Het lijkt me dat meer mensen dit probleem zouden moeten hebben, op internet kon ik hier vrij weinig vinden alleen iets over de rol van Winlogon in de activatieprocedure.

En omdat ik er dus verder geen monitor aan heb kan ik de eventuele foutcodes van het BSOD-scherm niet aflezen. Nu heb ik hem al een keer een dagje naast mij gehad en dan blijft die natuurlijk gewoon draaien, dat zul je net zien |:( .

Iemand zelfde probleem/cq de oplossing? Winlogon.exe via de herstelconsole terugzetten biedt geen uitkomst.

Microsoft Windows versie 5.2.3790

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BSOD errors wordne meestal ook in je logs neergezet, anders reboot on error uit en toch een monitor er aanhangen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik heb net een scherm aangesloten en ik krijg zwart beeld bij een 'crash', ik zou bijna denken dat het aan de hardware ligt terwijl die geen problemen had met andere versies van Windows Server 2003.

edit: ik zie nu dat MySQL gecrashed is :? én Winlogon, het wordt steeds vager.

[ Voor 24% gewijzigd door LauPro op 22-11-2003 17:31 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!