Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Maar waarom zou je een "oude computer" gaan bouwen, als een nieuwe pc deze spellen ook perfect en beter draait??
Je had de onderdelen nog liggen, tja dan lijkt het me een makkelijke keuze
[ Voor 21% gewijzigd door Turkish op 22-11-2003 15:37 ]
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Belangrijkste reden is dat ik de genoemde onderdelen in verschillende pc's heb zitten dus dan is 't gratis. En 't is niet voor mezelf maar voor 'n paar kleine neefjes... (die stellen nog niet zulke hoge eisen)freyk schreef op 22 november 2003 @ 15:35:
hmm, dat kan wel.
Maar waarom zou je een "oude computer" gaan bouwen, als een nieuwe pc deze spellen ook perfect en beter draait??
Maar allebei bedankt in elk geval, ik ga 't proberen!
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 21:33 ]
Ik zou gewoon Radeon 7000 op de kop tikken voor 30 euro. Ken ie weer ff tegenaan.
dikzak
Verwijderd
Voor thps3 moet je toch wat meer uit de kast trekken, ik denk dat een sneller videokaartje meer dan voldoende is.
Denk aan GF2 MX400 ofzow, die moet dat makkelijk aankunnen
misschien de snelheid want er zit er toch ook een in de xbox?Termi schreef op 23 november 2003 @ 00:42:
Celeron vervangen, dat ding presteert neit echt goed in games.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Wil je zulke puberale HK-like opmerkingen voortaan voor je houden? Dat gaat jouw naam echt geen goed doen.Nimrod|IA schreef op 24 november 2003 @ 10:31:
Gewoon je neefjes afschieten. Is goedkoper!!!!
En voor de rest: een béétje meer inhoud en onderbouwing mag ook wel..? Anyway, ik denk dat de reactie van Turkish jou allang het antwoord heeft gegeven
Da's een redelijk zware volgens mij, op 1024x768 met cube mapping aan is hij vrij sloom op onderstaand systeem.Colin McRae 2
En niet gaan mauwen dat mijn systeem niet in orde is, elk ander spel loopt zo snel als verwacht mag worden (CoD met full detail op 1280x1024 is geen probleem).
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Alleen denk ik dat je Viper 550 hier wat roet in het eten kan gooien. Ik had het draaien met een GF2MX met 32 Meg, da's dan toch al wel de ondergrens grafisch gezien denk ik.
Tony Halw ken ik niet, kan ik dus ook niet over oordelen, in die config.
Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB
Met een nieuwe titel komt dit iig wat beter in de search te liggen

Oslik blyat! Oslik!
UT2K3 was het eerste spel waar ik de resolutie tever omlaag moest gooien om speelbaar te blijven. Spellen als MS FS2002 waren van het begin af aan zwaar maar alleen op de hogere resoluties (hoger dan 1024x768).
Tot op heden zijn UT2K3 en LOMAC eigenlijk de enige spellen waarbij ik naar mijn mening teveel grafisch geweld moet opofferen om speelbaar te blijven.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Onzin, de Celeron presteert juist in games nog heel redelijk tov een gelijk geklokte P3Termi schreef op 23 november 2003 @ 00:42:
Celeron vervangen, dat ding presteert neit echt goed in games.
[ Voor 21% gewijzigd door Demo op 24-11-2003 14:58 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Pff, da's ook weer te rooskleurig voorgesteld. Sommige Celera, vooral de 266-333 (zowel Covington als Mendocino) en de 533A tot 666 (CuMine) kon je redelijk vaak op 100MHz FSB laten draaien, maar de TS heeft een 466 met dus een multiplier van 7x. No way gaat een Mendocino core op 700MHz draaien, je mag al blij zijn als 7x75=525MHz lukt.Demoniac schreef op 24 november 2003 @ 14:57:
[...]
Onzin, de Celeron presteert juist in games nog heel redelijk tov een gelijk geklokte P3Als je de FSB op 100 MHz of hoger krijgt (wat bij een Celeron bijna altijd lukt door de kleine cache) dan loopt het als een zonnetje
En de prestaties van Celeron tov P3 zijn alleen bij Mendocino vs. Katmai en bij gelijke FSB vergelijkbaar. Dwz dat een P3-450 nauwlijks sneller is dan een Celeron 300A@450. Dat komt doordat de P3 weliswaar 4x zoveel L2 cache heeft, maar die op 1/2 van de snelheid draait. Een P3-450 zal wel overtuigend sneller zijn dan een Celeron 466@466 omdat die dus nog de geknepen 66MHz FSB heeft.
Oslik blyat! Oslik!
Aangezien er al genoeg "Technische adviezen geweest zijn die toch allemaal een beetje hetzelfde zijn zal ik maar een ander advies geven.
Kijk de vraag is niet hier tensprake wat voor hardware je wil/moet hebben.
De vraag is eigenlijk:
- Wil jij geld uitgeven voor verouderde technologie voor je neefjes.
Je hebt al behoorlijk wat thuis. Wil je het hiermee doen, of wil je alsnog een systeemupgrade doen. Zodat de games waar je het over hebt wel goed draaien!!
Je kan nu hetvolgende doe
- of je bestaande HW houden en hier een leuk 2e hads systeem mee opbouwen
- of een +- 100 euro investeren voor bv. een Duron 1400 + ECS mobotje en een Gf mx 440.
- Of je accepteerd dat sommige spellen misschien niet gaan. Maar en zijn nog genoeg oudre spellen die op je systeem wel draaien en nog goed ook!!
Denk dat je neefjes hier op zich niet zo mee zitten en anders hebben we ons spreekwoord nog: Nooit een gegeven paard in de bek kijken!!!!
PS. (BalusC. Sorry hoor voor de opmerking, maar je reactie vondt ik ook weer een beetje overdreven!!! Moet alles u hier serieus zijn. Vind dat dit toch wel veranderd is in de laatste 2 jaar hier. Een keer een grapje en er wordt al gelijk op je vingers getikt. Is Tweakers en GOT nu al zo aan het veranderen)
Systemspecs Tony hawk 3:
System: PIII 500 or equivalent
RAM:64 MB RAM
CD-ROM: 4X CD-ROM
Video Memory: 8 MB VRAM
Hard Drive Space: 700 MB
Mouse: Yes
Sound Board: Yes
DirectX: DirectX v8.1
Systemspecs Colin mcrea 2:
Pentium 233
64MB Ram
[ Voor 10% gewijzigd door Nimrod|IA op 25-11-2003 13:04 ]
M'n pa is hier nog steeds verslingerd aan CMR2, en draait perfect op een:
PII 400
256mb SDRAM 100Mhz
GF2 MX M200 32Mb
(Onder Windows2000)
Draait heerlijk soepel hier, wel alles laag, maar dat is geen probleem las ik.
Verwijderd
Sjongejonge een beetje humor mag toch wel, papa BalusC??? Dat doet jouw naam ook niet echt goed!!!BalusC schreef op 24 november 2003 @ 10:39:
[...]
Wil je zulke puberale HK-like opmerkingen voortaan voor je houden? Dat gaat jouw naam echt geen goed doen.
En voor de rest: een béétje meer inhoud en onderbouwing mag ook wel..? Anyway, ik denk dat de reactie van Turkish jou allang het antwoord heeft gegeven
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 19:40 ]
Wat prima werkt:
- Colin McRae 2
- Jazz JackRabbit 2
- Gruntz
Wat niet werkt (eist teveel van de hardware):
- Tony Hawk 3
Wat gedeeltelijk werkt maar te oud is (DOS-compatible-problemen)
- Ugh (geen sound)
- Keen 1,2,3,4,5,6 (toch wel wat gedateerd helaas)
Weet iemand een paar games in de eerste categorie. Het zijn spelletjes voor kinderen van 5 - 10 jaar, dus geen Doom 2, Command & Conquer en Mortal Kombat 4. Gewoon "vriendelijke" spellen die het op de genoemde configuratie gaan doen. Iemand tips? Al te moeilijk qua tekst moet het dus ook niet zijn, Engelstalige adventures zijn te lastig.
[ Voor 8% gewijzigd door spaceboy op 11-12-2003 19:56 ]
Verwijderd
Ja kijk! Dat zijn wel de games die ik zoek! Lion King was ook leuk! Maar volgens mij kunnen de specs NET iets meer aan dan de Lion King en ik wil er wel het maximale uithalen. Een spel als Jazz Jackrabbit 2 is qua graphics/gameplay/eisen perfect. Lion King is toch nog iets ouder. Maar thx voor deze tips!Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:06:
Ik speelde vroeger apache longbow, alladin, lion king etc op een pentium 200mmx met 32mb ram en een ati rage 2mb