• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 08:58
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Palm Vx. Uiteraard wil ik dan ook navigatiesoftware aanschaffen. Nu zijn er diverse pakketten, Alturion, Euronavigator, Perfect Passenger voor Palm en Tom Tom 2 voor ppc. Ik kan nergens een goede vergelijkende test van deze pakketten vinden. Mijn voorkeur voor een pda gaat uit naar de T3 maar als de navigantiesoftware van Tom Tom beter is wordt het een 2210 of een 4150. Iemand een idee?

Kogel

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 12:56
al een gedacht aan de dell X5 met GPS combo?

is heel sterk geprijsd en dell komt er steeds als een van de betere uit... vooral zen prjs is heel aardig natuurlijk, het enige jammer is geen BT en WiFi ingebakken, wel uitbreidbaar natuurlijk...

heb het zelf en werkt heel goed

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

TomTom2 voor PPC is beter dan welk Palm pakket dan ook. Echter, er is een nieuw pakket verschenen voor PalmOS, namelijk Mapsonic: http://pdaclub.nl/forums/...ead.php?s=&threadid=13074 met in december een upgrade ondersteuning voor het gehele scherm van de Tungsten T3.

De gebruikers zijn allemaal erg positief, het is echt veel beter dan alles wat er nu voor Palm beschikbaar is (zoals Perfect Passenger, wat niet meer en niet minder dan Digimap in een nieuw doosje is). Mensen die van Palm naar PPC overstappen met als hoofdreden 'Er is geen goeie navigatiesoftware voor Palm' hádden in mijn ogen groot gelijk, maar nu zullen ze zich toch eerst ff beter moeten oriënteren op Mapsonic. Mapsonic is er ook voor de PPC, en is vs. TomTom2 vaak qua smaak niet de completere, maar vaak zeker ook niet de mindere.

Zeker als je ook prioriteiten stelt in andere dingen dan navigatie, zou ik gewoon bij de Palm Tungsten T3 blijven.

[ Voor 24% gewijzigd door Stereotomy op 24-11-2003 16:26 ]

Alors.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:35

S1W

kijk ook eens op de pocketpc club site (www.pocketpc-club.nl). In het forum zijn ook al heel veel van dit soort vragen te vinden...

Ik heb zelf een Ipaq met Tomtom navigator, en ik moet zeggen dat dit naar behoren werkt. Ik heb geen ervaring met de andere pakketten, maar uit wat ik zo gelezen heb blijkt toch wel dat Tomtom+PPC superieur is (op dit moment). Qua flexibiliteit,snelheid en kwaliteit is tomtom dit moment echt het beste...

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
S1W schreef op 24 november 2003 @ 16:29:
kijk ook eens op de pocketpc club site (www.pocketpc-club.nl). In het forum zijn ook al heel veel van dit soort vragen te vinden...

Ik heb zelf een Ipaq met Tomtom navigator, en ik moet zeggen dat dit naar behoren werkt.
...totdat je hetzelfde ziet op een 320x480 schermpje van Tungsten T3. Ik ben het wel met stereotomy eens, dat Mapsonic het voordeel van een achterhaalde PocketPC wegneemt. Met je Vx heb je waarschijnlijk al gemerkt hoe makkelijk alles werkt, en heb je al wat programma'tjes, en de Tungsten T3 is hiermee compatible. Je agenda kun je ook makkelijk overzetten, dus dat is nóg een voordeel.

Tungsten T3 dus!

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 08:58
Ok,

Ik heb de T3 bekeken. Word ik inderdaad wel warm van. Blijft er nog één issue over. Op mijn werk kan ik een palm synchroniseren. Dat doe ik nu ook. Echter mijn laptop is dichtgetimmerd en wordt versie 1.0 van de hotsync gebruikt. Deze versie neemt niet de genodigden in een vergadering mee. Gezien het feit dat ik erg veel afspraken heb is dit onhandig. Weet iemand hier een oplossing voor?

Kogel

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-05 06:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Daar is volgens mij niets anders aan te doen dan PocketMirror ofzo te installeren. Standaard pakt HotSync dat veld niet mee, daar heb je dus echt extra software voor nodig.

Kunnen de beheerders geen uitzondering maken?

(of heel misschien kan je een macro maken om de namen van de genodigden in het memo veld te kopieren?)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

overstap van palm naar ppc, was voor mijn vader erg moeilijk, maar hij is erg blij met tomtom navigator. dus dat maakt alles weerd goed. ook voelt ppc gewoon trager aan.
Als je voor ppc gaat: ipaq 2210 heeft ook compact flash, dus kun je eventueel wifi indouwen of een cf gps voor wandelen of motor of fiets. dat is het voordeel t.o.v. de 41xx

Zelf ken ik palm en ppc, en voor menig tweaker zal die overstap geen probleem zijn, maar als je toch al jaren palm gebruikt zou ik toch overwegen om voor palm te gaan.

De mediamarkt hier had een leuke aanbieding. een palm zire 71 (met geintegreerde digicam) en 12 kanaals sirf muis met navigatiesoftware etc. voor maar 399 euro, incl. houder voor in de auto etc. Als ik nog geen navigatie systeem had denk ik dat ik die zeker gekocht had voor die prijs.
en kwa agenda blijft palm gewoon de betere
Pagina: 1