[JAVA] afhakken string na x-aantal tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Is het mogelijk om een string af te hakken na een bepaald aantal tekens en er dan dus 2 strings van te maken. Dus soort van het effect dat je met een tokenizer bepaalt alleen dan niet afhankelijk van een bepaald teken maar van het aantal tekens. Heb de java documentatie doorgebladert, de search gebruikt en gegoogled maar kom steeds maar op tokenizers uit. Iemand een idee?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Met de substring methode van String en StringBuffer kun je toch precies bereiken wat je wilt? Het kan zijn dat je even zelf een methode moet schrijven als je bijvoorbeeld een array van Strings terugwilt, maar dat moet ook geen probleem zijn met de genoemde methoden.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
http://java.sun.com/j2se/...tring.html#substring(int) -> met String.substring moet het lukken dacht ik zo.

nofi, maar kijk de volgende keer eens in de api docs: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/index.html

[edit] Dat had je gedaan 8)7 Alleen niet zo goed dus ;)

[ Voor 45% gewijzigd door zneek op 22-11-2003 15:28 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Volgens mij krijg je dan idd zoiets:

code:
1
2
3
4
public String methodName (String input, int numberOfChars)
{
   return input.substring(0, numberOfChars);
}

Dan pass je gewoon de string, en een getal, en de output is het aantal tekens dat je wilt.

[ Voor 5% gewijzigd door silentsnow op 24-11-2003 20:15 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

silentsnow schreef op 24 november 2003 @ 20:14:
Volgens mij krijg je dan idd zoiets:

code:
1
2
3
4
public String methodName (String input, int numberOfChars)
{
   return input.substring(0, numberOfChars);
}

Dan pass je gewoon de string, en een getal, en de output is het aantal tekens dat je wilt.
Wat schiet je er mee op om een (static) methode te maken die iets doet dat als in String aanwezig is? Als je hem nou een array van strings laat teruggeven, dan heeft het wél zin.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mja, duidelijk geval van even de documentatie lezen dus :{

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.