ey,
ik ben de zoveelste met een wireless-probleem!
Ik zit met de volgende situatie:
ADSL xs4all
Modem --> Draytek vigor 2200E --> E-tech wireless Router --> SMC 11Mgh kaartje
2 pc op de 2200E
1 laptop met kabel op 2200E
1 router met daarom de SMC met laptop OP de vigor 2200E
Ofwel een router op een router
Die laatste 2 zijn er nu bij gekomen
het 2de router heeft internetverbinding, gechecked door er een pc op te koppelen. hij heeft nu het nummer 192.168.2.0 ipv 192.168.1.1 want die heeft de vigor al!
De SMC kaart is ook geinstalleerd, kan verbinding maken met het router, en heeft ook een goede verbinding. Alleen kan hij geen verbinding met internet maken!
Het viel mij op dat hij in eerste instantie het ip 192.168.1.1 aangaf bij het pingen. Vervolgens gaf hij iets met 169.xxx.xx.x
Ik heb verder geen instellingen verricht op de laptop voor internet ect, die staan allemaal zo ingesteld net als toen deze rechtstreeks op de vigor zat met een kabel!
Wie kan mij helpen met een oplossing?!
ik ben de zoveelste met een wireless-probleem!
Ik zit met de volgende situatie:
ADSL xs4all
Modem --> Draytek vigor 2200E --> E-tech wireless Router --> SMC 11Mgh kaartje
2 pc op de 2200E
1 laptop met kabel op 2200E
1 router met daarom de SMC met laptop OP de vigor 2200E
Ofwel een router op een router
Die laatste 2 zijn er nu bij gekomen
het 2de router heeft internetverbinding, gechecked door er een pc op te koppelen. hij heeft nu het nummer 192.168.2.0 ipv 192.168.1.1 want die heeft de vigor al!
De SMC kaart is ook geinstalleerd, kan verbinding maken met het router, en heeft ook een goede verbinding. Alleen kan hij geen verbinding met internet maken!
Het viel mij op dat hij in eerste instantie het ip 192.168.1.1 aangaf bij het pingen. Vervolgens gaf hij iets met 169.xxx.xx.x
Ik heb verder geen instellingen verricht op de laptop voor internet ect, die staan allemaal zo ingesteld net als toen deze rechtstreeks op de vigor zat met een kabel!
Wie kan mij helpen met een oplossing?!