Toon posts:

Wireless Laptop krijgt geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey,

ik ben de zoveelste met een wireless-probleem!

Ik zit met de volgende situatie:

ADSL xs4all

Modem --> Draytek vigor 2200E --> E-tech wireless Router --> SMC 11Mgh kaartje

2 pc op de 2200E
1 laptop met kabel op 2200E
1 router met daarom de SMC met laptop OP de vigor 2200E

Ofwel een router op een router

Die laatste 2 zijn er nu bij gekomen

het 2de router heeft internetverbinding, gechecked door er een pc op te koppelen. hij heeft nu het nummer 192.168.2.0 ipv 192.168.1.1 want die heeft de vigor al!

De SMC kaart is ook geinstalleerd, kan verbinding maken met het router, en heeft ook een goede verbinding. Alleen kan hij geen verbinding met internet maken!

Het viel mij op dat hij in eerste instantie het ip 192.168.1.1 aangaf bij het pingen. Vervolgens gaf hij iets met 169.xxx.xx.x

Ik heb verder geen instellingen verricht op de laptop voor internet ect, die staan allemaal zo ingesteld net als toen deze rechtstreeks op de vigor zat met een kabel!

Wie kan mij helpen met een oplossing?!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat heb je die e-tech router als gateway en DNS servers ingesteld?

Lees anders de FAQ door, want je probleem heeft volgens mij niet met wireless te maken,maar met je netwerk instellingen. Je hebt 2 routers en je moet de E-tech zo configureren dat hij als accespoint werkt en niet als router. Daarvoor heb je immers al je Vigor.

Ik zou dus het volgende doen:

1) De DHCP-server in de vigor aanzetten (zal die al staan) en die van de e-tech uit.
2) De kabel van/naar de vigor moet NIET in de wan poort van de router, maar in een lan poort!
3) Geef de e-tech router een ip adres in de range van de vigor
4) Vertel de e-tech router dat het DHCP-request moet doorgeven aan de vigor
5) zet je netwerkkaart (w-lan) op het automatisch verkrijgen van een IP adres.

Is dit bovenstaande lastig, probeer het dan eerst met alles en iedereen een vast IP adres te geven in dezelfde range en of je dan alles elkaar kunt laten pingen. Zoja, dan is je hardware goed en moet je met je instellingen gaan spelen.

[ Voor 51% gewijzigd door Cyberpope op 22-11-2003 15:39 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen DNS-instellingen vinden, mijn gateway staat op 255.255.255.0

Verder ( ik ben echt een noob) weet ik niet welke ip range mijn vigor heeft!

misschien kun je me iets meer vertellen waar ik het één en ander kan vinden?!

alvast / toch bedankt
Cyberpope schreef op 22 november 2003 @ 15:18:
Wat heb je die e-tech router als gateway en DNS servers ingesteld?

Lees anders de FAQ door, want je probleem heeft volgens mij niet met wireless te maken,maar met je netwerk instellingen. Je hebt 2 routers en je moet de E-tech zo configureren dat hij als accespoint werkt en niet als router. Daarvoor heb je immers al je Vigor.

Ik zou dus het volgende doen:

1) De DHCP-server in de vigor aanzetten (zal die al staan) en die van de e-tech uit.
2) De kabel van/naar de vigor moet NIET in de wan poort van de router, maar in een lan poort!
3) Geef de e-tech router een ip adres in de range van de vigor
4) Vertel de e-tech router dat het DHCP-request moet doorgeven aan de vigor
5) zet je netwerkkaart (w-lan) op het automatisch verkrijgen van een IP adres.

Is dit bovenstaande lastig, probeer het dan eerst met alles en iedereen een vast IP adres te geven in dezelfde range en of je dan alles elkaar kunt laten pingen. Zoja, dan is je hardware goed en moet je met je instellingen gaan spelen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ai, ai, ai.

Je weet wel heel weinig. Je gateway kan dus nooit op 255.255. 255.0 staan, want dat gaat niet werken....

Ik zou je graag wat meer willen helpen, maar dan moet ik je bijna een hele cursus gaan geven. Wie heeft die vigor router voor je ingesteld? Ik neem aan dat je dat zelf ook niet gedaan hebt.

lees even de FAQ zoals die boven in de topic lijst staan, daar kun je al veel vinden. Maar je moet minimaal de werking van je netwerk snappen, anders kan ik (wellicht iemand anders wel) je het heel lastig uitleggen.

Zoek eerst de handleiding van de vigor eens op. Daar staat in hoe je die kunt bereiken en de instellingen daarvan uit kunt lezen.

Tip: Kijk in de netwerk instellingen van de PC's die met de kabel aan de vigor hangen. Daar kun je vinden
Ip adres van die netwerk kaart
Ip adres van de gateway (waarschijnlijk de vigor)
IP adres van DNS server (waarschijnlijk de vigor)
IP adres van de DHCP server (waarschijnlijk de vigor)

Voor win XP/2000
Start -> Uitvoeren -> CMD
In het geopende venster -> ipconfig /all
Je ziet dan alle instellingen voorbij komen.

En dan weer de FAQ lezen. Je moet snappen wat een gateway is, wat een DNS is, hoe dat onderling met elkaar verbonden is. Dan kun je hier gericht vragen stellen en wil ik het je wel uitleggen. Maar ik kan je niet stap voor stap door de instellingen praten.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 22-11-2003 20:24 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope je bent geweldig! _/-\o_

Ten eerste zat ik totaal op de verkeerd plek te kijken ... op een pc die niet eens aangesloten was :?

ten tweede ik was vergeten om na je tips mn vigor opnieuw op te starten ;(

en ja dan heb je nog mn totale onvermogen op dit gebied!!!

dank je!!!