Compaq pressario 4110:
SysBd, Trio64V+, Reduced Audio, w/ I/O port
P54C 120/60
1.6 Gb HDD, 6-8x CD-ROM
FDD 1.44
16Mb (RAM), maximaal uitbreidbaar tot 76 Mb
Dat zijn mijn specs als eerst.
Wat is mijn doel?/wat wil ik bereiken?
Ik wil mijn compaq pentium 1 overclocken in de hoop dat hij beter zal presteren. Dan nog doe ik het om ervan te leren, ik zit op een ICT opleiding en zulke dingen krijg ik binnenkort dus wil ik alvast een beetje leren over dit soort dingen.
Situatie:
Toen ik mijn pentium 1 openschroefte hoefde ik niet lang te zoeken en kwam al een schema tegen wat iets met mhz te maken had
ik heb het schema even overgetypt en kun je vinden in de link.
Socket op het moederbord is: 7
Momenteel draait de processor op 120 mhz.
Overigens, Waar kan ik de temperatuur benaderen in bios? iemand idee? want ik heb het nog niet gezien.
Mijn vraag is dus, wat is het maximale wat ik uit deze processor kan halen maar ook echt het maximale. Koeling komt in orde heb fans genoeg liggen.
link naar het schema:
http://tratulla.mine.nu/~kees/processor.html
Overigens bedankt alvast.
SysBd, Trio64V+, Reduced Audio, w/ I/O port
P54C 120/60
1.6 Gb HDD, 6-8x CD-ROM
FDD 1.44
16Mb (RAM), maximaal uitbreidbaar tot 76 Mb
Dat zijn mijn specs als eerst.
Wat is mijn doel?/wat wil ik bereiken?
Ik wil mijn compaq pentium 1 overclocken in de hoop dat hij beter zal presteren. Dan nog doe ik het om ervan te leren, ik zit op een ICT opleiding en zulke dingen krijg ik binnenkort dus wil ik alvast een beetje leren over dit soort dingen.
Situatie:
Toen ik mijn pentium 1 openschroefte hoefde ik niet lang te zoeken en kwam al een schema tegen wat iets met mhz te maken had
ik heb het schema even overgetypt en kun je vinden in de link.
Socket op het moederbord is: 7
Momenteel draait de processor op 120 mhz.
Overigens, Waar kan ik de temperatuur benaderen in bios? iemand idee? want ik heb het nog niet gezien.
Mijn vraag is dus, wat is het maximale wat ik uit deze processor kan halen maar ook echt het maximale. Koeling komt in orde heb fans genoeg liggen.
link naar het schema:
http://tratulla.mine.nu/~kees/processor.html
Overigens bedankt alvast.