Toon posts:

[Win32/C zonder MFC] PNG (OLE?) in RichEdit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HOOFDVRAAG: hoe kan je PNG afbeeldingen in een RichEdit control gooien (als je C en geen MFC of andere classes wilt gebruiken zoals ik ..). Ik denk dat het met OLE moet, maar heeft iemand een voorbeeldje/link ?

ONBELANGRIJK: overal op Inet staan zeer veel voorbeelden van BITMAPS in RichEdit ... maar dat is al een auto build in support zowat .. PNG is dus een heel ander verhaal, ik heb al redelijk veel gezocht op Inet maar nog nix gevonden. Ook op de universiteit waar ik nu net zit (TUDelft, Technische Informatica, Software Technologie) heb ik wat rondgevraagd, maar niemand lijkt het te weten ... :/ .. Ik weet zeker dat Microsoft dezelfde technologie gebruikt in de MSN Messenger (omdat de emoticons in PNG zijn opgeslagen) .. nu ben ik dus ook bezig met een Messenger die MSNP 9 gaat supporten, en wil ik dus ook graag PNG's als emots in mijn RichEdit velden hebben ...

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Je moet dan waarschijnlijk gebruik gaan maken van libpng en zlib, zoek daar maar s op.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat klopt, (zlib zit d8 ik al in libpng) <edit>d8 het fout :)</edit> ... maar ik zou dus graag een (OLE) RichEdit voorbeeldje willen, wat ik nergens kan vinden ... ik heb ook al op libpng gezocht en dergelijke .. maar nix bruikbaars gevonden (ik betwijvel of Microsoft trouwens van libpng gebruik maakt ... <remove />)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 17:57 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Windows kan zelf volgens mij PNGs laden, dus libpng is niet strikt noodzakelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ow ... dat is zeer interesant ... waar heb je daar wat over gelezen? of heeft iemand daar een voorbeeldje van?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 15:34:
Ow ... dat is zeer interesant ... waar heb je daar wat over gelezen? of heeft iemand daar een voorbeeldje van?
In de MSDN Library vond ik (onder andere) dit na zoeken op PNG:
JPEG and PNG Extensions for Specific Bitmap Functions and Structures
On certain versions of Microsoft® Windows®, the StretchDIBits and SetDIBitsToDevice functions allow JPEG and PNG images to be passed as the source image to printer devices. This extension is not intended as a means to supply general JPEG and PNG decompression to applications, but rather to allow applications to send JPEG- and PNG-compressed images directly to printers having hardware support for JPEG and PNG images.

The BITMAPINFOHEADER, BITMAPV4HEADER and BITMAPV5HEADER structures are extended to allow specification of biCompression values indicating that the bitmap data is a JPEG or PNG image. These compression values are only valid for SetDIBitsToDevice and StretchDIBits when the hdc parameter specifies a printer device. To support metafile spooling of the printer, the application should not rely on the return value to determine whether the device supports the JPEG or PNG file. The application must issue QUERYESCSUPPORT with the corresponding escape before calling SetDIBitsToDevice and StretchDIBits. If the validation escape fails, the application must then fall back on its own JPEG or PNG support to decompress the image into a bitmap.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

OleLoadPicture is een functie om JPEGs en GIFs te lezen in windows, maar ondersteunt voor zover ik weet geen PNG. GDI+ ondersteunt wel PNG, maar zit pas standaard bij windows vanaf XP. Er is wel een redistributable voor NT4sp6, w2k, 98 en ME. Het is wel een C++ API.
En als dat ook niet is wat je zoekt moet je toch maar een PNG libje zoeken. Er staat er 1 op m'n site die maar ~11kb overhead heeft.

www.madwizard.org

Pagina: 1