Roaming profiles niet voor alle users

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

Mijn server met samba domain draait prima. Echter, door een wijziging op de lanparties, waar deze ook voor gebruikt wordt, is het de bedoeling dat de gamers een roaming profile krijgen. Kortom, alle games worden gestart vanaf de server met een vooraf ingesteld bureaublad/instellingen.

Bijvoorbeeld:

ik log in als de user club. Windows moet nu een vooraf gedefinieerd bureaublad gaan laden vanaf de server welke op elke pc, die inlogt als club, gelijk is. Als ik een spel bijvoorbeeld Unreal start, moet deze gestart worden vanaf de server omdat niet iedereen de spellen op dezelfde locatie of geinstalleerd heeft).

Hoe kan ik dit realiseren. Ik heb geprobeerd met een roaming profile sectie dit te doen en vervolgens alle games te installeren op de server en het profiel op te slaan, echter als een andere gebruiker inlogt krijg die niet de icoontjes omdat deze in de map All Users wordt geplaatst in plaats van in de user profile dir.

Ik hoop dat mijn uitleg zo duidelijk is...

in ieder geval bedankt!

edit:

Voor mijn eigen username is het de bedoeling dat ik mijn eigen desktop houd, die niet vanaf de server geladen wordt. Titelwijziging aangevraagd, want is misleidend.

[ Voor 9% gewijzigd door LollieStick op 22-11-2003 15:05 ]

Verwijderd

Is het niet beter om een mandatory profile te gebruiken? Nu kan iedereen voor de gein die desktop wijzigen.

Wat voor clients zijn het eigenlijk? 2k? XP?

• LollieStick
2k/xp

De bedoeling is die roaming profile read-only te maken. dus er kan geen nieuwe data weggeschreven worden behalve door de beheerder.

Verwijderd

Als de roaming profile read only moet worden moet je Ntuser.dat naar Ntuser.man renamen, dan krijg je een mandatory profile en is hij niet meer te wijzigen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

LinuxUser schreef op 23 november 2003 @ 12:55:
2k/xp

De bedoeling is die roaming profile read-only te maken. dus er kan geen nieuwe data weggeschreven worden behalve door de beheerder.
Zoiets heet dus een Mandatory profile (zie ook Eergassie). Een Mandatory profile is een verplicht profiel, en wordt dus bij inloggen geladen. De gebruiker kan het profiel wel gebruiken, dingen aapassen e.d., maar bij uitloggen wordt het niet teruggeschreven. Alle wijzigingen zijn dus gewoon weer weg. Bij de volgende keer inloggen krijg je dus gewoon weer hetzelfde profiel.
Het maken van een mandatory profile is vrij eenvoudig: maak een normaal profiel (ntuser.dat) met al je gewenste instellingen. Kopieer die ergens waar iedereen bij kan, hernoem hem naar ntuser.man, en stel in de user properties het path naar dat profiel (ntuser.man dus).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• LollieStick
Ok, done that. Het volgende is volgens mij meer Windows specifiek maar zeker
weten doe ik het niet.

Als ik een programma installeer in dat profile (die ik tijdelijk voor mijzelf even admin rights geef), krijg ik heel mooi de setup, installeerd alles prima naar een share op de server (die ik speciaal aangemaakt heb voor geinstalleerde games). Vervolgens sla ik het profiel op naar de server.

Nadat ik opnieuw ingelogd ben ontbreken de pictogrammen/verwijzingen naar het geinstalleerde software. Inloggen onder mijn eigen naam (met een vast profiel op de hardeschijf), zie ik plots de snelkoppelingen naar het programma staan. Wat is er dus gebeurd: de pictogrammen zijn geschreven naar de All users map i.p.v. de user zijn eigen start menu, desktop etc. Aangezien de overige instellingen wel bewaard blijven desktop background etc. Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen zodat de pictogrammen wel naar de eigen gebruikersmap worden opgeslagen?

tnx

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 15:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Een applicatie slaat op zijn eigen manier de icons op. Over het algemeen zal dat in de All Users profile komen te staan, en niet in de User Profile. Dit kun je echter heel simpel aanpassen door de Icons vanuit de All Users profile te verplaatsen (NIET Kopieren, dan krijg je er twee!) naar de User Profile. Dan ff je Profile updaten op de Server, Mandatory maken en klaar is klara.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• LollieStick
hmmz..... ok... doen we dat zo als het tenminste goed werkt.

ik dacht dat instellingen opgeslagen werden maar dat was dus niet zo :(
ik krijg bij het opstarten ook telkens de melding dat ik inlog met een temporary profile :?

Ik heb wel een profiles sectie aangemaakt in smb.conf en kan er ook gewoon mappen op aanmaken.

Een kopie van betreffende delen uit smb.conf:
Logon path = \\server\profile\%u

[profiles]
path = /home/profile
browseable = no
comment = User Profiles
Writeable = yes
Valid users = root andre club
admin users = root andre club
Het inloggen lukt dus wel maar er wordt geen gebruik gemaakt van de PDC.

[ Voor 3% gewijzigd door LollieStick op 24-11-2003 02:05 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 15:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Instellingen worden wel opgeslagen, maar de instellingen voor de User zullen roamen, niet de instellingen voor All Users.

Hoe dat verder zit met Temp Profiles e.d. zul je toch ff dieper in Samba moeten duiken. Ik weet hoe e.e.a. aan de praat te krijgen op NT4/W2K, niet op Samba/Linux...

Nothing is a problem once you've debugged the code

Pagina: 1