Toon posts:

Harde schijf doet helemaal niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer opstart met de niet werkende harde schijf erin, loopt hij al vast, voordat ik uberhaupt in de BIOS kan komen.

Als ik er een andere harde schijf inzet werkt hij wel (dus het probleem is niet de IDE kabel of de voedingskabel).

En als ik ze er allebei inzet (de werkende harde schijf als primary master en de andere willekeurig), loopt de computer ook vast, voordat ik naar de BIOS kan.

Wat kan er aan de hand zijn en hoe te repareren?

Groet, icoontje

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
Wat voor een schijf is het ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voordat de bios geladen is, wordt de harde schijf nog niet aangesproken. Het lijkt mij dat er in de harde schijf zelf ergens kortsluiting wordt gemaakt, waardoor het systeem stopt. Dit kun je natuurlijk bij een pc-zaak laten controleren, tenzij je zelf je HDD open wil maken...

Verwijderd

die hdd is vrijwel zeker 100% overleden. Omdat ie niet opspint blijft je pc wachten totdat dat ding geinitialiseerd is, helaas gebeurt dat niet en blijft ie eeuwig wachten.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
spint de schijf idd niet op? (dat kun je controleren door alleen de voeding op de schijf aan te sluiten en te luisteren)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Maxtor schijf uit 1996. Iets van 2GB.

Schijf start inderdaad helemaal niet op. Tenminste ik hoor niks als ik de voedingskabel eraan hang.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 23:14:
die hdd is vrijwel zeker 100% overleden. Omdat ie niet opspint blijft je pc wachten totdat dat ding geinitialiseerd is, helaas gebeurt dat niet en blijft ie eeuwig wachten.
Nope, het BIOS wacht pas op de schijf alstie er naar gaat zoeken, dus tijdens de post. Het omschreven probleem strookt wel met de ervaring (die velen van ons wel zullen herkennen) als je de IDE kabel verkeerdom aansluit; het bord zal dan niet starten. Maar aangezien dat het probleem toch niet kan zijn, vrees ik dat de disk echt overleden is. En openmaken helpt niet. Je kan hem eens aan een andere machine aansluiten, maar ik vrees dat ie ter ziele is. Wegtiefen en niet meer aan denken. 8)
Pagina: 1