Toon posts:

Hitachi CML174SXW B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje ik heb net de Hitachi CML174SXW B gekocht ziet er allemaal lekker uit:)
Maar ik heb toch nog wat vaags na het installeren vind Win XP pro + Serv 1 een plug and play monitor.Ik kan dan kiezen uit een refresh rate van 60 of 75.
Maar als ik dus de bij geleverde driver ga installeren kan ik alleen een refresh rate van 60 selecteren :? (Ook nadat ik een nieuwere versie van Hitachi hebt gedownd)
Hij krijgt z,n signaal van een dvi kabel en me videokaart is een club 3d gf 4 ti 4600.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 20:46

boesOne

meuh

Ik weet geen oplossing, maar misschien een workaround : powerstrip.
Daarmee kan je je eigen monitor dirvertje maken die wel hogere refresh rates ondersteunt..

8)7 .. het is een tft ! die lopen altijd op zo'n refreshrate ! sterker nog.. een pixel flipt alleen van kleur als dat nodig is.. Je kan niet eens van refreshrate spreken hiero..

niks aan de hand dus :)

[ Voor 40% gewijzigd door boesOne op 22-11-2003 15:45 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Installeer anders eens de monitordriver van Hitachi, die kan je hier vinden en dan weet je gelijk wat je wel en niet in kan stellen ;)
In het vervolg eerst de hele topicstart lezen 8)7

60Hz is de normale 'refreshrate' voor een TFT (overigens worden alleen de pixels die ook daadwerkelijk veranderen vervangen, de rest is continue aan ;)

offtopic:
Mooi schermpje by the way :9

[ Voor 30% gewijzigd door Turkish op 22-11-2003 15:54 . Reden: Niet goed gelezen ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13
ja dit heb ik dus ook met gewone xp drivers en als ik dan drivers voor monitor installeer kan ik ook alleen maar 60 hz. Naar mijn weten maakt het geen reet uit of die nou op 75 of 60 hz staat.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

60 hz is prima, is de geadviseerd refreshrate.
Draai al sinds december op 60hz met mjin hitachi en dat bevalt prima !!
(75 hz op een crt heb ik wel altijd gelijk last van)

Verwijderd

Topicstarter
hjs schreef op 22 november 2003 @ 22:44:
60 hz is prima, is de geadviseerd refreshrate.
Draai al sinds december op 60hz met mjin hitachi en dat bevalt prima !!
(75 hz op een crt heb ik wel altijd gelijk last van)
Mhmmm ik zie dat jij hem ook hebt nog ff een vraagje ik kan sommige functies in het osd niet aktieveren ?? en kan er nergens wat over terug vinden heb jij dat ook ???

Ps er zit bij mij een dvi kabel aan.

voeg me anders ff toe op msn joroly@hotmail.com

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

volgens mij was DVI nooit hoger dan 60 hz

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ik heb dit scherm via d-sub aangelsoten en heb hem op 75Hz staan (met Hitachi driver).
Ik merk echter wel het verschil tussen 60 en 75, niet dat het beeld nou onrustigr is ofzo, maar ik merk het gewoon.

Op DVI vind ik het scherm veel te "bright". Dit kan je dan ook niet instellen aangezien de settings dan gelocked zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op 24 november 2003 @ 21:54:

Op DVI vind ik het scherm veel te "bright". Dit kan je dan ook niet instellen aangezien de settings dan gelocked zijn.
Thnx dat wist ik niet weer wat geleert :P

Van mij mag er een slotje op hoor ;)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het is inderdaad zo dat je met de analoge aansluiting meer instellingen in de OSD hebt.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20
Redje schreef op 24 november 2003 @ 21:54:
Ik heb dit scherm via d-sub aangelsoten en heb hem op 75Hz staan (met Hitachi driver).
Ik merk echter wel het verschil tussen 60 en 75, niet dat het beeld nou onrustigr is ofzo, maar ik merk het gewoon.

Volgens mij kan je brightness wel instellen als je DVI gebruikt maar kan je contrast niet instellen.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20
Accident schreef op 24 november 2003 @ 21:48:
volgens mij was DVI nooit hoger dan 60 hz
Das niet waar, ik draai gewoon op 75hz

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Um, ik dacht dat die drivers alleen voor niet Xp OSen waren. (volgens mij zowieso overbodig op XP) :? \
Ik vind die helderheid op DVI wel meevallen. Het went na een tijdje. Sterker nog, je vindt de rest van de schermen er maar donker uitzien. Misschien kun je wel nog via de software van de je beeldkaart de zaak nog wat bijstellen.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:58
Brightness en contrast kun je niet op de monitor istellen als je het via DVI aan de VGA kaart hangt. Kan ik bij mij NEC 1860NX ook niet, echter is er wel softwarematig iets aan te doen. NEC levert hiervoor speciale software (naviset), en anders kun je nog bij de instellingen van de VGA kaart kijken.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
kwiebus schreef op 25 november 2003 @ 11:49:
[...]

Volgens mij kan je brightness wel instellen als je DVI gebruikt maar kan je contrast niet instellen.
Dat zeg ik ook niet ;)
Ik gebruik alleen het woord "bright" ipv. licht/vel, dan was het wat duidelijker dacht ik :)
Het beeld is imho te vel als je hem aansluit op DVI.

----

Ik heb hier 2 Hitachi schermen in een dual setup op een Radeon, ik heb beide op d-sub aangesloten omdat ik anders een te groot verschil in helderheid krijg.
Ook is het zo dat het aantal kleuren iets minder is met DVI.

De velheid kan je softwarematig wel veranderen binnen bv. de ATI driver. Maar het resultaat vind ik minder en het is onhandig, bv. bij driver update.

Een stukje software zoals NaviSet wat Nec gebruikt, heeft de Hitachi niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Redje op 25-11-2003 15:13 ]

Pagina: 1