nieuw bureau; waar speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 856 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:43
Ik ga binnenkort beginnen aan een nieuw bureau, wat natuurlijk perfect moet zijn. Ik was dus druk aan het brainstormen, maar toen kwam ik bij het punt: waar laat ik mijn B&W dm220 boxen dan(68 cm hoog)?
Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.tonissen/P1010027.JPG

Ik ben verschillende ideen afgegaan maar de meeste leken me niet goed.
Zoals de boxen op het bureau, maar dan krijg je dacht ik resonantie.
Mja en als je ze onder het bureau zet verkl**t je het hele geluid.
En er is geen ruimte naast het bureau want dat zijn muren.

Als iemand hier ideen/sufggesties heeft, laat ze maar zien/horen.
Dus wat is jou oplossing voor dit dilemma(eventueel met pics).

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Misschien dat je ze met van die beugels aan de muur kan hangen.
zoals dit bij conrad

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 15:06 ]

Verwijderd

hmm dm-220's aan de muur hangen.. dat zou ik dus NIET doen.. sowieso nooit boxen aan de muur hangen

Verwijderd

Kan je ze niet achter je neer zetten aan twee zijden?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 19:49

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Volgens mij kun je de boxen sowieso het beste iets hoger zetten dan nu het geval is. Probeer eens een centimeter of 40 hoger. Ze zeggen dat de tweeters ongeveer op oorhoogte moeten staan.

• Venxir
mja ik wou ze al hoger zetten maar moest daar een passende manier voor vinden, die weinig tot geen geld kost :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mijn infinitys van 60cm staan ook gewoon op me bureau, met spikes eronder.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ehm.. een beetje een bureau is 70cm hoog.
Je zou je speakers er gewoon onder kunnen zetten imho.,

Wise enough to play the fool

• Venxir
teacher schreef op 22 november 2003 @ 19:09:
ehm.. een beetje een bureau is 70cm hoog.
Je zou je speakers er gewoon onder kunnen zetten imho.,
als je mijn TS wat beter gelezen had, dan weet je dat het niet bevorderend is voor je geluid om ze eronder te zetten.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik wil niet vervelend doen, maar zo dicht bij elkaar als ze nu staan is ook niet goed voor je geluid. Maar waarom geeft je niet de hele inrichting van de kamer hier weer. En waar je meestal zit om je muziek te luisteren. Dan pas kun je echt iets zeggen over een goede plaatsing van de boxen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Ja ik vind het nogal een oeverloos topic. We zien niets van je kamer. Wat kunnen we nou zeggen? Er onder wil je niet (vind ik trouwens ook geen optie) dus ernaast of erop. Nou probeer beide en oordeel zelf :?

Sommige mensen lijken GoT te gebruiken als vervanging van een complete hersenhelft.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:28
Je maakt je zorgen over het geluid.. terwijl je ze nu al veels te dicht tegen de muur hebt staan en veels te dicht bij elkaar en ook nog te laag

En ik weet niet of die speakers magnetisch afgeschermd zijn maar zoniet dan staan ze ook nog te dicht bij je pc

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Maak voor een paar euro 2 MDF kisten ter grootte v/d je speakers, gooi ze vol scherp zand. Klaar. Geheel naar eigen smaak op de juiste hoogte.
Rollertje, blikje zwarte verf, klaar ben je.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Venxir
Sorry voor de onduidelijkheid, hier een plaatje van mijn kamer met mijn l33t paint skills
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.tonissen/kamer.JPG%20http://members1.chello.nl/~m.tonissen/kamer.JPG

De kledingkast gaat zover mogelijk naar rechts om dei ngang wat vrij te maken.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-12 14:19

hannos

pardon me

Hydraulik-Phunk schreef op 22 november 2003 @ 22:40:
Maak voor een paar euro 2 MDF kisten ter grootte v/d je speakers, gooi ze vol scherp zand. Klaar. Geheel naar eigen smaak op de juiste hoogte.
Rollertje, blikje zwarte verf, klaar ben je.
Hoe zie jij dit? De boxen in het zand zetten van die MDF kisten? Waarom doe je scherp zand erin? Of bedoel je het gewoon als 'tafeltjes' voor de boxen?

Verwijderd

Zoals Bolio al zei, de tweeters moeten op oorhoogte. liefst niet aan een muur, dus een standaard is welkom. Ik heb zelf overigens geen recht van spreken, wegens ruimtegebrek heb ik mijn boxen (Philips 457, 57cm hoog, drieweg met dummy) op een plank boven me LIGGEN. Verschrikkelijk. Daarnaast nog een setje MFB's voor m'n PC... Gare MFB's, moet gerepareerd, komt wel... Ooit...

• Venxir
Waar zou ik de boxen dan kunnen neerzetten i.p.v waar ze nu staan?

Verwijderd

Zo heb ik het:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/scherm1.jpg

Het voordeel hier van is dat ik mijn 5.1 set kan gebruiken voor zowel de TV als de PC (films EN games dus). Ik gebruik dus een TV-Out.

Ik zou dat 'werkbureau' op de plaats van je bed neerzetten, de boxen er naast, en de PC en de TV erop. Zoals ik het heb dus. Dedicated-PC-meubels zijn in slaap- en studentenkamers gewoon ruimteverspilling. Je bed zet je dan linksboven tegen de muur (tegen de lange wand). Pc meubel dumpen.

En ik weet niet wat voor school/studie je doet, maar als het ook maar een beetje theoretisch is dan volstraat een bank wel om met je boek op te zitten :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zelf speakerstands gemaakt van MDF.
Ze zijn zo'n 70cm hoog, vind het goed klinken zo.

Hier een plaatje van het geheel.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm/zooi/Bureau.jpg

Speakers zijn Mission 762 :9

Whatever.

Verwijderd

Zo dan! Inleveren die hap! ;-).

• Venxir
ik zit op zolder dus ik kan niks op de plek van mijn bed zetten omdat het dak schuin naarbeneden loopt :/, de linkermuur is het hoogste punt van de zolder en rechts het laagste

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

H a N N o schreef op 23 november 2003 @ 01:19:
[...]

Hoe zie jij dit? De boxen in het zand zetten van die MDF kisten? Waarom doe je scherp zand erin? Of bedoel je het gewoon als 'tafeltjes' voor de boxen?
Wat ik gedaan heb is een kist gemaakt ter grootte van de voet van m'n speakers, en 44 cm hoog oid, als tafeltje idd.

Wat je dan nog evt. kan doen is dus zand er in voor stabiliteit.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb mijn speakers wel aan de muur hangen met beugels van Vogel. Ik zat een beetje met hetzelfde probleem.
Ik weet niet of jou speakers aan de achterkant een bass reflex pijp hebben?
mijn Speakers niet, en daardoor kunnen ze perfect aan de muur hangen

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Ga eens met je meubelen schuiven (in je hoofd). Ik weet niet hoe groot alles is maar dit zijn een paar mogelijkheden waar ik nu aan zit te denken, weet niet of het allemaal kan, maar goed.

-Komt dat nieuwe bureau op de plek waar nu je PC staat? Waarom zet je de tv niet op dat bureau dan. En de speakers ernaast.

-Of de kledingkast en het huidige werkbureau verwisselen van plaats. Daardoor heb je links meer plek en kan je daar een speaker neer zetten. En eentje recht van je nieuwe bureau als je daar je tv op zet.

-Of je tv op de plek van het tafeltje en met je hoofd de andere kant op gaan liggen (als je in bed tv wil kijken) en een hoekje van je nieuwe bureau gebruiken als nachtkasje. Of een plankje aan de muur oid. Deze optie is alleen mogelijk als je je speakers niet gebruikt voor tv geluid.

M.a.w. verplaats je tv eens. ;)

Verwijderd

Ben bang dat het allemaal ten koste gaat van het stereo-effect... Maar daar is sowieso eigenlijk te weinig ruimte voor.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
meendering schreef op 23 november 2003 @ 16:15:
Ik heb zelf speakerstands gemaakt van MDF.
Ze zijn zo'n 70cm hoog, vind het goed klinken zo.

Hier een plaatje van het geheel.

[afbeelding]

Speakers zijn Mission 762 :9
Antec kst _/-\o_

Was het niet "beter" geweest de speakers nog op van die pinnen te zetten (hoe heten die ronde pyramide dingetjes ook alweer). Dan resoneert niet de hele shit mee.

• Venxir
Viper_74 schreef op 24 november 2003 @ 10:01:
[...]

Antec kst _/-\o_

Was het niet "beter" geweest de speakers nog op van die pinnen te zetten (hoe heten die ronde pyramide dingetjes ook alweer). Dan resoneert niet de hele shit mee.
spikes?

Maar aan tv verplaatsen heb ik ook al gedacht jah en dat kan best wel wat ruimte maken, iig alvast bedankt voor alle goede ideën.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-12 10:26
Ik heb mijn speakers ook opgehangen zoals je kunt zien. Waarom zou dat niet kunnen? Het klinkt prima hoor. Ook toen er nog geen subwoofer bij stond (is trouwens zelfbouw).
Als je ruimtegebrek hebt lijkt het mij echt niet een probleem om je speakers aan de muur te hangen. Zolang je ze maar wel stevig genoeg bevestigd.
Mijn ouders waren er in ieder geval erg blij mee. Het was veel slechter te horen beneden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/oltimmer/pics/subw/20-l.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door olof op 24-11-2003 22:21 ]

Verwijderd

Beste Olof,
Jouw speakers zijn niet te vergelijken met B&W's of Missions, da's een hele andere klasse. voor jou moet het gewoon 'redelijk geluid' geven, maar voor mensen met DM220's of Missions moet het echt superieur zijn, anders koop je niet zo'n mooie box.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jdboksma/zoiets.jpg

Spreekt voor zich lijkt me..

En idd, heb ff niets anders te doen.

Of je ruilt je speakers in voor de DM601 :P Die kunnen mooi op bureau nl.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jdboksma/dm601.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 18:51 ]

Verwijderd

Ik heb het met de zee van ruimte zo opgelost: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bureau.JPG

Als jij nou een groot L vormig bureau maakt, van naast je deur totaan waar je comp nu staat. Maak hem lekker robuust en groot. Dan zet je je comp waar je nu werkt, en werk je waar je comp staat. De boxen zet je met spikes op je bureau: klaar!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kamer2.JPG

• Venxir
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 17:18:
Ik heb het met de zee van ruimte zo opgelost: [afbeelding]

Als jij nou een groot L vormig bureau maakt, van naast je deur totaan waar je comp nu staat. Maak hem lekker robuust en groot. Dan zet je je comp waar je nu werkt, en werk je waar je comp staat. De boxen zet je met spikes op je bureau: klaar!
[afbeelding]
jeb hebt precies hetzelfde idee als mij, alleen ik stuitte alleen toen op het probleem waar laat ik me boxen dan?
Maar wat lijkt jullie allemaal nou het beste?
-Boxen op spikes op het bureau:?
-Boxen voor de helft door het bureau zoals Jeedee zegt :?

en Olof je plaatje werkt niet ;)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Hmm .. maar die lage tonen gaan wel lekker onder je bureau , wat resulteert in een boomerig geluid meestal .. anders wel cool gevonden ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• olof
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:25:
Beste Olof,
Jouw speakers zijn niet te vergelijken met B&W's of Missions, da's een hele andere klasse. voor jou moet het gewoon 'redelijk geluid' geven, maar voor mensen met DM220's of Missions moet het echt superieur zijn, anders koop je niet zo'n mooie box.
Ben ik met je eens, maar als ik de ruimte zie waarin de TS zijn apparatuur heeft staan zullen zijn speakers toch niet tot hun recht komen. Het is wel zo dat mijn speakers niet een hoge kwaliteit hebben, maar ik weet heel goed het verschil in mijn kamer tussen het ophangen van speakers of het ergens achter/tussen drukken ervan. Bij mij gaf het in ieder geval een behoorlijke verbetering. Dus vandaar mijn post.

@ Venxir:
http://home.wanadoo.nl/oltimmer/IMG_2558.jpg

• Venxir
olof schreef op 24 november 2003 @ 20:08:
[...]

Ben ik met je eens, maar als ik de ruimte zie waarin de TS zijn apparatuur heeft staan zullen zijn speakers toch niet tot hun recht komen. Het is wel zo dat mijn speakers niet een hoge kwaliteit hebben, maar ik weet heel goed het verschil in mijn kamer tussen het ophangen van speakers of het ergens achter/tussen drukken ervan. Bij mij gaf het in ieder geval een behoorlijke verbetering. Dus vandaar mijn post.

@ Venxir:
http://home.wanadoo.nl/oltimmer/IMG_2558.jpg
werkt nog niet :?
Kan pagina niet weergeven.

Verwijderd

Mijn pics (ook op wanadoo-server) zijn nu ook n.a. zie ik. Ligt aan wanadoo dus.

1 minuut later; doet ie het weer :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 21:38 ]

• olof
Gelukkig maar. Ikwas al bijna bang dat het aan mij lag. 8)7
Uurtje geleden deet ie het nog gewoon namelijk.

/edit/
Gaat nog steeds niet helemaal lekker. Irritant zeg. :?
/edit/

[ Voor 26% gewijzigd door olof op 24-11-2003 21:41 ]

• Venxir
Bij mij heeft hij nog niet 1x gewerkt :P

• olof
http://home.wanadoo.nl/oltimmer/pics/subw/20-l.jpg

Als deze niet werkt weet ik het ook niet meer.

• Venxir
Hij werkt, helaas valt dat niet te vergelijken met de mijne. O-)

• olof
Venxir schreef op 24 november 2003 @ 22:21:
[...]

Hij werkt, helaas valt dat niet te vergelijken met de mijne. O-)
Helaas moet je als arme student soms genoegen nemen met wat minder. :P

Verwijderd

olof schreef op 24 november 2003 @ 20:08:
[...]
aaahzo, agreed ;-)
Overigens heb ik zelf totaal geen recht van spreken, hoor. Moet je zien.:
Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~stijn/GOT/boxen.jpg
Op 't techniekhok zie je de rechterbox voorop de foto en de linker achter. Hoezo totaal verkeerd? Daaronder zie je twee MFBtjes bij m'n PC, welgeteld 30cm uit elkaar (tjah...) en tot slot m'n slaapkamer... Dat staat óók te dicht bij elkaar. Ergo: Hopeloos.
Over MFB gesproken... Wie toevallig iets over MFB las in de laatste ComputerIdee: Dat was ik. Wat ik verder met computeridee moet? Ik heb geen fláúw idee! :*)

Verwijderd

Venxir schreef op 24 november 2003 @ 18:37:
[...]
Maar wat lijkt jullie allemaal nou het beste?
-Boxen op spikes op het bureau:?
-Boxen voor de helft door het bureau zoals Jeedee zegt :?
Zie ik niet zitten, dan wordt het onder je bureau een giga klankkast. Had ooit twee boxen boven en twee boxen onder de tafel staan. Vanaf gestapt, was een ramp (dreunde wel lekker ;-)).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Heb voor zover dat mogelijk is in mijn kleine kamer maar geprobeerd de boxen het meest optimaal te plaatsen....

Wat in elk geval voor mij belangrijk was:
- niet te dicht tegen de muur of in de hoek
- niet op de grond
- niet op het bureau

Het zijn zuilspeakers dus ophangen en op het bureau was toch al niets. Op de grond zouden ze te laag uitkomen en dan is het snel gehorig. Plus dat de bassen te snel overheersen omdat alles als klankkast gaat dienen (baspoort aan de achterkant bovenin).

Uiteindelijk heb ik 2 planken in de hoeken van de kamer geplaatst, naast het bureau.
Daarop staan de boxen zover mogelijk van de muur af (ongeveer 30 tot 40 cm).
De tweeters komen nu nét onder mijn oorhoogte te zitten.

Voorlopig even goed genoeg zo. Ik kan muziek aanhoren met redelijke kwaliteit en verder heeft niemand er in huis last van, omdat het niet doordreunt ... :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Joh, zet ze dan dat stukkie hoger ;-)

• Venxir
ik heb geen basflex pijp in mijn boxen zitten trouwens

Verwijderd

Gelukkig niet nee ;-). Dre wel, maar die heeft JBLletjes... Andere klasse...

• Venxir
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 13:45:
Gelukkig niet nee ;-). Dre wel, maar die heeft JBLletjes... Andere klasse...
Komt genoeg bass uit zowieso })

Verwijderd

uit de DM220's bedoel je? Jup. Mooie boxjes, ze hingen in't muzieklokaal van m'n HAVO, destijds. Heb ze altijd goed vinden klinken. Doe het zelf met Philipsjes, ook gesloten systeem (Dummy), maar ik geil op de Goodmans van m'n vader :D

• Venxir
Anyway, laat ik eerst maar eens goede stands maken voor deze schatjes, daar kan ik zeker wel jullie hulp bij gebruiken, bn goedi n technike dus moet lukken :)

Verwijderd

Je mag blij zijn dat je niet in mijn kamer zit: ziet er ongeveer zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
|              |   _____________|
|   BED        |  |  L Kast     |
|L_____________|__|_____________|

1 = tafeltje met pckast :P
2 = boekenkast.
S = plek stoel
V = plek versterker
L = plek luidspreker

Zoals gezien kan worden zitten achter mij twee luidsprekers (svenska ??) die zelden aanstaan omdat er niet echt "mooi" geluid uitkomt. Totaal geen laag (klinkt "hol") :/.

Mijn versterker (akai aa-a1l) staat op een plank boven mijn bureau, met iets daarboven de rechterluidspreker (tweeters komen boven mijn oren :/).

De linkerluidspreker staat op de boekenkast, nog hoger als de rechter. Toch is het geluid wat eruit komt best goed aan te horen (voor zo'n kleine kamer als ik heb; ~2.5 bij 5 beter).

De voorste luidsprekers staan iets van de muur af, maar veel verder wil het niet, want er komt misschien toch iets te veel bass uit als ze wat hard staan (misschien toch maar eens op spikes zetten (of dat het komt dat de kamer bepaalde tonen versterkt)).

Toch staan ze ~2 meter uit elkaar, dus stereoeffect heb ik nog wel (zeer goed zelfs :))

Verwijderd

Oehh, Svenska! Da's hetzelfde als Jamo en echt inderdaad 'herrie'.
Koop een setje boxjes op marktplaats, staat genoeg leuks op onder de 100 euro! Om beter te zijn dan Svenska hoef je weinig te doen. Svenska ziet er vaak wel 'heavy' uit, dt helpt bij de verkoop ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 00:00:
Oehh, Svenska! Da's hetzelfde als Jamo en echt inderdaad 'herrie'.
Koop een setje boxjes op marktplaats, staat genoeg leuks op onder de 100 euro! Om beter te zijn dan Svenska hoef je weinig te doen. Svenska ziet er vaak wel 'heavy' uit, dt helpt bij de verkoop ;-)
:offtopic:
Gelukkig komt er uit mijn Pioneers s-x21'ers (fronts) (redelijk tot) goed geluid ;). (svenska was toch een Zwitserse versie van Jamo?)

Die svenska's heb ik trouwens van mijn vader gekregen. Kan ik me wel voorstellen dat hij ze niet meer nodig had! :D en de Pioneers en de Akai heb ik gekocht op de weerselose markt (voor €11,50 en €32,50).

Opzich valt het behoorlijk mee in vergelijking met wat je ervoor krijgt in de winkel (dan maar geen garantie). Het draait al drie jaar naar behoren. (misschien, als ik meer geld heb, valt er aan een upgrade te denken ;) als eerste de luidsprekers en dan (eventueel) de versterker)

Sorry voor de offtopic reply ;)

• stimpie79
  • Laatst online: 22-12 11:50
Venxir schreef op 22 november 2003 @ 18:18:
mja ik wou ze al hoger zetten maar moest daar een passende manier voor vinden, die weinig tot geen geld kost :)
snelle en goedkope oplossing hiervoor: snelbouwsteen ...

Afbeeldingslocatie: http://www.coeck.be/catalog/images/fab_betonmetselstenen.gif

- makkelijk stapelbaar tot de gewenste hoogte
- zeer stabiel
- goedkoop

en bijkomend voordeel: de gaten erin kan je gebruiken als cd-rek ... (past perfect)
8)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:40
Ik heb een kamertje van 2,5 bij 2,2 m. Hierin heb ik dus het volgende verwerkt.
Mocht ik nog eens keertje de tijd hebben om foto's te maken dan post ik ze wel.
Zit nu op me werk dus dat gaat dan niet.

Mijn speakers (zo'n 8 stuks) staan her en der verspreid over de kamer.
Ik heb even een plaatje gemaakt om ze vrij te zijn.
Dit is natuurlijk een geheel andere situatie, maar ach. Zolang film geluid over me stereo gaat is het voor mij al goed genoeg. Kan beter met surround, maar ja. Komt wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/slaapkamer.gif

Okies komt ie.

Op de boekenplank staan twee oude speakertjes voor de hoge tonen, deze zijn voor de pc. Jammer dat alleen de dingen te harde hoge tonen geven, maar daar verzin ik nog wel eens wat op.
onder de kast net naast het bed en daar tegenover onder het audiomeubel, staan 2 speakers die door iemand gemaakt zijn. Ze geven voor 20 jaar oude speakers beter geluid als menig ander. >:) Weet niet wat voor een systeem erin zit.
Nou dan heb ik in de vier hoeken van mijn kamer nog 4 speakers in totaal.
2 sony's van mijn stereo (heb er 2, 1 voor geluid uit de pc, de andere voor me dvd speler). De andere kant zijn no name, komen van de rommelmarkt.
Dus ik heb in mijn kamer zo'n beetje alles wat de echte audiofiel niet zou willen!! :+

Vind zelf dat het best leuk geluid geeft, maar ja. Als ik meer ruimte had gehad, dan had ik het toch anders in elkaar gestoken. Maar dat geldt waarschijnlijk voor het meerendeel van jullie. ;)

Ik hoop dat je er iets van opgestoken hebt, dus dat je weet hoe het niet moet. _/-\o_

• Venxir
stimpie79 schreef op 26 november 2003 @ 08:52:
[...]

snelle en goedkope oplossing hiervoor: snelbouwsteen ...

[afbeelding]

- makkelijk stapelbaar tot de gewenste hoogte
- zeer stabiel
- goedkoop

en bijkomend voordeel: de gaten erin kan je gebruiken als cd-rek ... (past perfect)
8)
nog lang niet zo gek, want mijn stand worden waarschijnlijk toch niet permanent en dit is simpel en je kan het ook voor meerdere doeleinden gebruiken _/-\o_
P.s. Niels bedankt voor je nodige info O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Venxir op 26-11-2003 18:49 ]

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Gewoon ernaast lukt bij mij perfect :P.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/bureau.jpg

Verwijderd

Zo staat je ene box tegen je bureau aan te stralen en je andere tegen je printer. Alles trilt daar mee, dat kan niet missen... Neeeh, da's geen manier van doen! Op wat voor versterker hangen ze eigenlijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 08:19:
[...]

Gelukkig komt er uit mijn Pioneers s-x21'ers (fronts) (redelijk tot) goed geluid ;). (svenska was toch een Zwitserse versie van Jamo?)

Die svenska's heb ik trouwens van mijn vader gekregen. Kan ik me wel voorstellen dat hij ze niet meer nodig had! :D en de Pioneers en de Akai heb ik gekocht op de weerselose markt (voor €11,50 en €32,50).

Opzich valt het behoorlijk mee in vergelijking met wat je ervoor krijgt in de winkel (dan maar geen garantie). Het draait al drie jaar naar behoren. (misschien, als ik meer geld heb, valt er aan een upgrade te denken ;) als eerste de luidsprekers en dan (eventueel) de versterker)

Sorry voor de offtopic reply ;)
Beetje offtopic is het wel. Als iemand het een ramp vindt: Gelijk even zeggen, wil hier niemand tot overlast zijn.
Weet je, in principe geldt: Begin met de boxen en hef zo één voor één de zwakste schakels op. Mag ik je iets aanraden? Koop een set wat grotere boxen (minimaal 60cm hoog, en niet heel smal of ondiep) van een merk als B&W, KEF, Infinity of, iets goedkoper, BNS of Philips. Ook onontbeerlijk: Goede koptelefoon! Dure Sony of Sennheiser, of een wat duurdere Philips of Koss. Beyerdynamic kan ook leuk zijn, maar tis de éne voor de andere.
Overigens moet je wel gek genoeg zijn om er geld aan uit te geven. Toen ik geen geld had luisterde ik ook naar de grootste troep. Nu wordt 't wel wat, moet ik zeggen ;-)
Blijf bij het kopen van boxen ver weg van alles dat japans is. Akai, Pioneer, Denon, Technics... Tis allemaal niets. Ook Jamo, Skania en Svenska is gehoortergend... Nouja, als je beter gewend bent dan. Niet bedoeld om jouw stuff af te zeiken hoor, maar even puur euh... van uit m'n oren gezien, zeg maar... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 23:59 ]

• Wok
  • Laatst online: 22-12 20:53

Wok

Dakloos...

Mijn manier:

Afbeeldingslocatie: http://muller.webhop.org/kamer.jpg

Links in de foto zie je mijn PC-plek. Rechts van de foto (buiten beeld) staat mijn bed. Vergelijkbaar met jouw opstelling. Mieter dus je PC op je werkbureau zodat je de TV in het midden van de 'lange' muur kunt plaatsen en dan je boxen zo ver mogelijk uit elkaar. Voor de volledigheid: mijn 'lange' muur (waar dus PC + stereo staat) is goed 5 meter lang.

/edit:

Je zou dan - zoals ik heb gedaan - een eigengemaakt TV-/stereomeubel kunnen maken :) Kosten ongeveer €60,- en goed twee uurtjes werk. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wok op 27-11-2003 00:19 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Wok

Wok

Dakloos...

quote != edit |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Wok op 27-11-2003 00:19 ]

• Venxir
Ik heb belsoten om te beginnen om goede stand te maken voor de boxen, gewoon 2 blokken(van MDF denk ik) eronder bouwen en vullen met silverzand. Volgensm ij hebben we ook een audio zaak hieri n de buurt waar ik vast wel wat spikes kan krijgen :)

• Venxir
Zo even voor €20 aan mdf gekocht en heb al weer wat gedaan, namelijk alle gaten voorgeboord. Even alles in mekaar om te zien hoe het zou worden. Het ziet er allemaal al aardig uit maar moet nog veel gebeuren. Ik hou iedereen up-to-date en hopelijk kan ik ergens een digi-cam lenen.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Wok schreef op 27 november 2003 @ 00:14:
Mijn manier:

[afbeelding]

Links in de foto zie je mijn PC-plek. Rechts van de foto (buiten beeld) staat mijn bed. Vergelijkbaar met jouw opstelling. Mieter dus je PC op je werkbureau zodat je de TV in het midden van de 'lange' muur kunt plaatsen en dan je boxen zo ver mogelijk uit elkaar. Voor de volledigheid: mijn 'lange' muur (waar dus PC + stereo staat) is goed 5 meter lang.

/edit:

Je zou dan - zoals ik heb gedaan - een eigengemaakt TV-/stereomeubel kunnen maken :) Kosten ongeveer €60,- en goed twee uurtjes werk. :)
zozo: dat ziet er pas netjes uit.. jammer dat ik te weinig ruimte heb om zoiets te kunnen maken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
-------
|BURO |
|     |            deur
|      ------------====--
|          BK         KK| 
|WT                   KK| 
|                       | 
| BANK              BED | 
-------------------------

Mijn kamer is 4m breed, 3 m lang en de nis is ongeveer 1,5m bij 80cm.. probeer daar maar es een 2 persoonsbed (bed - duh), een kledingkast (KK), wastafel (WS), boekenkast (BK), bank en bureau (buro) in kwijt te raken zoals ik nu heb ;)

ph34r my l33t paint skillz :+

[ Voor 3% gewijzigd door py.mosjuh op 27-11-2003 17:52 ]

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Wok

Wok

Dakloos...

py.mosjuh schreef op 27 november 2003 @ 17:51:
[...]

zozo: dat ziet er pas netjes uit.. jammer dat ik te weinig ruimte heb om zoiets te kunnen maken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
-------
|BURO |
|     |            deur
|      ------------====--
|          BK         KK| 
|WT                   KK| 
|                       | 
| BANK              BED | 
-------------------------

Mijn kamer is 4m breed, 3 m lang en de nis is ongeveer 1,5m bij 80cm.. probeer daar maar es een 2 persoonsbed (bed - duh), een kledingkast (KK), wastafel (WS), boekenkast (BK), bank en bureau (buro) in kwijt te raken zoals ik nu heb ;)

ph34r my l33t paint skillz :+
Qua afmetingen zou je een vergelijkbare opstelling als die van mij kunnen maken (zij het iets minder breed ;) ). Het is jammer dat je wastafel eigenlijk op de verkeerde plek zit. Als die in de nis zou zitten, had in de hoek waar nu je bank staan een mooie werkplek kunnen creëren.

Verwijderd

Wok schreef op 27 november 2003 @ 00:14:
Mijn manier:

[afbeelding]

/edit:

Ziet er echt wel netjes uit, zo :-). En tja, dat de boxjes dan niet bij de PC staan... Mjah, sowieso kun je DiVX kijken via de TV (we hebben toch allemaal een TV-out, of niet soms!?), dus waarvoor die boxen per sé bij de monitor moeten staan...? Mijn TV staat op een andere kamer, da's minder. Maar heb een DVD, vind het wel best zo.
Wat voor boxjes zijn dat trouwens die je hebt staan? Design lijkt op Eltax, maar da's maar een wilde gok. Wat is het?

• Wok

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 21:51:
[...]

Ziet er echt wel netjes uit, zo :-). En tja, dat de boxjes dan niet bij de PC staan... Mjah, sowieso kun je DiVX kijken via de TV (we hebben toch allemaal een TV-out, of niet soms!?), dus waarvoor die boxen per sé bij de monitor moeten staan...? Mijn TV staat op een andere kamer, da's minder. Maar heb een DVD, vind het wel best zo.
Wat voor boxjes zijn dat trouwens die je hebt staan? Design lijkt op Eltax, maar da's maar een wilde gok. Wat is het?
Ik heb inderdaad TV-out :).

De boxen zijn inderdaad van Eltax! :) De Symphony 8.2 om precies te zijn. De center-speaker (op mijn TV) is ook van Eltax, maar dan uit de Millennium serie. De achterspeaker (niet te zien op de foto) zijn B&W DM302's die zijn opgehangen aan de muur.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Wok schreef op 27 november 2003 @ 19:06:
[...]

Qua afmetingen zou je een vergelijkbare opstelling als die van mij kunnen maken (zij het iets minder breed ;) ). Het is jammer dat je wastafel eigenlijk op de verkeerde plek zit. Als die in de nis zou zitten, had in de hoek waar nu je bank staan een mooie werkplek kunnen creëren.
heb je in principe gelijk in maar ter hoogte van mijn kledingkast loopt het dak schuin naar beneden (naar de muur waar dus het bed en de bank tegenaan staan).. de bank kan er net staan en aangezien ik er altijd op lig.. ;)

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Verwijderd

Wok schreef op 27 november 2003 @ 23:34:
[...]

Ik heb inderdaad TV-out :).

De boxen zijn inderdaad van Eltax! :) De Symphony 8.2 om precies te zijn. De center-speaker (op mijn TV) is ook van Eltax, maar dan uit de Millennium serie. De achterspeaker (niet te zien op de foto) zijn B&W DM302's die zijn opgehangen aan de muur.
Ik vind Eltax een aardig merk. Het is niet top-of-the-line, maar het klinkt erg acceptabel voor een wel héél redelijke prijs. Vroeger had je daar JBL voor, maar ik denk dat Eltax wat dat betreft net iets beter en iets goedkoper is. Neemt niet weg... Geef mij maar die B&W's ;-). Maa rhet ziet er netjes uit zo, absoluut.

• Venxir
Woei 2 mdf kisten zijn bijna klaar, heb ze nu gekit om te voorkomen dat het zand door de spleten gaat lekken. Beide kisten zijn kaarsrecht en evenhoog(duh :P ). Ik hoop dat ik ergens een digi-cam kan krijgen om pics te maken :). Hij wordt nu nog geplamuurd want zitten onnodige gaten in en dan grondverf erover en dan zwart natuurlijk ;)

Verwijderd

Wij willen foto's!
Pagina: 1