Toon posts:

Alles in order, geen verbinding mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PC 1:
Windows 98
192.168.0.246

PC 2:
Windows XP
192.168.0.1

Laptop:
Windows XP
192.168.0.245

Als ik een crossover kabel tussen PC 1 en de laptop doe werkt het prima. De zelfde kabel tussen PC 1 en PC 2 werkt daarintegen niet. Ping geeft een timeoute bij verbinding. Heb een LAN on-board met een gloednieuwe pc. Heb nu een PCI LAN kaartje erin geprikt maar mag niet baten. Alle netwerk instellingen lijken me in orde. Heb subnetmasker en protocol gecontroleerd.
Staat geen firewall aan, wel antivirus van Panda ofzo. Kan een fout in XP ervoor zorgen dat een netwerkverbinding niet mogelijk is?

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

werkt een cross tussen pc2 en de laptop wel ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat werkt ook niet. Ik heb tevens deze melding in mijn Logboek staan. technet.com wijst uit dat het een Server melding is en er is daar dus niks over terug te vinden.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: ipnathlp
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 32003
Datum: 22-11-2003
Tijd: 14:16:48
Gebruiker: n.v.t.
Computer: EERSTE
Beschrijving:
De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 1f 00 00 00 ....

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de reacties niet bepaald storm lopen en ik het echt niet kan vinden doet het nog steeds helemaal NaKkO. Misschien opnieuw inrcihten die bak ofzo? Hij kan wel zichzelf pingen maar naar buiten en van buiten naar binnen is echt niet mogelijk. Services zijn normaal, er draait geen gekke software. Ik ga nog even de online virus scan doen om het te dubbel checken dat het geen Virus is. Daarna heb ik echt geen idee meer waar het aan kan liggen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Geduld is een schone zaak Radio999. Van onnodig omhoogschoppen omdat er zoals bij een helpdesk niet snel een antwoord komt, zal je hier geen prijzen winnen. Lees de FAQ.

Maar je kunt er dus vanuit gaan dan het probleem in pc 1 zit. De win'98 pc. Probeer eens alle zaken in het netwerkconfig scherm te wissen. Dus zowel de hardware als de protocollen.

Na een herstart zal hij waarschijnlijk de netwerk kaart weer herkennen en opnieuw installeren. Dit wil eens helpen bij windows '98 pc.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is het de XP machine die het laat afweten. Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Desalniettemin kan ik het wel even proberen om de hardeware uit de lijst te kijlen en het er opnieuw in te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is helaas ook niet de oplossing.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Radioman, gebruik s.v.p de edit knop! Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif dat voorkomt omhoogschoppen.

Ook een losse netwerk werkt niet zeg je. Je weet heel zeker dat je firewall in XP uitstaat? Schakel ook eens je pandaanti-virus uit. Start dan eens op een veilige mode met netwerkondersteuning.

Vergelijk de instellingen tussen laptop en PC2 dat die exact hetzelfde zijn behalve het IP adres. Vul geen gateway of DNS server in. Zorg ook dat op de laptop de firewall uitstaat.

Kan je nu wel pingen?

Zet hier eens een copy van je opdracht IPCONFIG /ALL neer (Haal wel bij je mac adres en eventuele externe IP adressen een aantal getalletjes wel met XXX. )
Dit van zowel de laptop als PC2.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 14:49:
Nee, dat werkt ook niet. Ik heb tevens deze melding in mijn Logboek staan. technet.com wijst uit dat het een Server melding is en er is daar dus niks over terug te vinden.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: ipnathlp
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 32003
Datum: 22-11-2003
Tijd: 14:16:48
Gebruiker: n.v.t.
Computer: EERSTE
Beschrijving:
De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 1f 00 00 00 ....
NAT: dus je hebt op die pc 'internet delen' aanstaan. Hoe is dat geconfigureerd ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het systeem opnieuw ingericht. Ben helemaal opnieuw begonnen. Helaas nog steeds het zelfde probleem. Ook zonder firewall, internet delen en antivirus software is het niet mogelijk. Deze XP installatie komt van een recovery cd die bij de pc kwam dus misschien is daar iets mee.

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-70-E3-0C-8B
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.245
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

PPP-adapter Alcatel Speedtouch Connection:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
WAN (PPP/SLIP) Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 145.53.xxx.xxx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standaardgateway. . . . . . . . . : 145.53.xxx.xxx
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34
195.121.1.66

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik zie dat je gebruik maakt van een netwerkkaart die is gebaseert op de 8139 chipset. Ik heb al ongelooflijk vaak gezien dat deze problemen geeft met 100mbit/full duplex gebruik van het netwerk. Kun je zolang je nog aan het troubleshooten bent deze instellingen aanpassen naar 10mbit/half duplex? Dit vindt je in XP via start > instellingen > configuratiescherm > netwerk > rechtsclick op netwerkkaart > eigenschappen > configureren > geavanceerd > mediatype/duplexmode. Ook zolang je nog aan het troubleshooten bent, is het handig om alles handmatig in te stellen. Je kunt ook eens proberen of je eventueel verstopte firewalls een melding krijgt als je het eens op een ander netwerk doet. (dus bv de APIPA range (169.254.x.y/16), 172.16-32.x.y/12 of 10.x.y.z/8). Zijn er verder nog gekke dingen gedaan met QoS of de ingebouwde winXP firewall?

Als je er alsnog niet uitkomt probeer dan eens het ipc/ipx protocol te installeren op beide computers. Als dat wel werkt weet je iig dat de netwerkkaarten in orde zijn. ipx heeft een testfunctie, maar de makkelijkste controle is deze instellen als standaardprotocol en dan bij elkaar browsen. Je moet in dat geval wel wat geshared hebben
UITERAARD probeer je te pingen als je met tcp/ip werkt.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Zoals u wenst draai ik nu met 10mbit half. IPX kan ik niet kiezen in XP als protocol vreemd genoeg. Misschien omdat ik een Home editie heb of omdat het een versie is die is aangepast voor mijn merk computer? :s

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Het is mogelijk in die zin dat ik onder home edition tot nu toe nooit een ipx protocol heb hoeven installeren. Hij staat er onder de pro editie bij als NWLink IPX/SPX/Netbios compatible transport protocol. Maar vergeet deze eerst even.. en drop the 'u' ook maar hoor :P zo oud ben ik nog niet.

Je zegt dat je nu gebruik maakt van 10mbit halfduplex. Laten we dan nu eens kijken hoe je pc reageert op een ander ip adres. Het is gebruikelijk je internetserver (en ik neem aan dat je die bak hierboven internet voert), of 'gateway' het laagste nummer geeft. Dus als je m eerst zo insteld: (naam, ip, subnet, gateway), dns kun je invullen (van provider), maar is nu nog nergens nodig.

PC1 (xp,inet): 10.0.0.1 / 255.0.0.0 / leeg

PC2 (98): 10.0.0.2 / 255.0.0.0 / 10.0.0.1

laptop (xp): 10.0.0.3 / 255.0.0.0 / 10.0.0.1

Als je dit gedaan hebt graag computers naar elkaar laten pingen (start > uitvoeren > cmd (command in 98). In de dosbox type je "ping 10.0.0.1" (of welke computer je wilt testen).

Werkt het? dan kunnen we daarna eens kijken voor internet of dat hogere snelheden mogelijk zijn. Zo nee. Dan kunnen we nog verder zoeken naar specifieke problemen. Ik hoor eerst graag hoever we zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SilentStorm op 22-11-2003 20:49 ]

Localhost is where the heart is

Pagina: 1