Toon posts:

sitecom wireless router met adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een naar probleem. Ik heb een windowsxp machine, met een realtek ethernet kaart. Deze machine gaat op internet met zon alcatal speedtouch home modem. Dat werk als een tierelier.

Nu heb ik zon sitecom wireless router gekocht, en die wil ik via een ethernet kabel gaan installeren. het adsl modem sluit ik aan op de wan ingang en de router sluit ik aan op de pc.

Nu komt het probleem, de pc "ziet"de router niet. De pc geeft ook aan dat er geen kabel is aangesloten op de netwerk kaart...

Dit is dus vrij lastig. Ik kan niet op die router komen. als ik de pc aansluit op de router, dan zie ik wel 2 ledjes gaan knipperen, maar voor de rest gebeurt er niets..

kan iemand mij helpen ?

bij voorbaat dank

groeten

Mvd2

Verwijderd

Je PC heeft dus een draadloze verbinding met je router die niet werkt? Je hebt neem ik aan wel een draadloos netwerk kaartje erin gefietst?
|EDIT|
Dom dom dom, had ik niet gezien. Je gebruikt een kabel. Als je PC al aangeeft dat de kabel er niet in zit kan je kabel stuk zijn. Of de poort naar de router. Wat voor kabel gebruik je?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 15:25 . Reden: ik ben dom ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gebruik je een cross of straigt kabel voor je verbinding me de router.

Daarnaast wat zijn je netwerkkaart instelling? Zorg ervoor dat je netwerk in dezelfde range zit als je router. Het standaard IP adres van de router kun je vinden in de handleiding. Zover ik weet zit sitecom in een beetje rare range.

Je kunt er ook voor kiezen om de IP van je netwerkkaart op automatisch verkrijgen te zetten. Immers voor het gebruik met de alcatel modem moet hij een vast ip adres hebben, want die heeft geen DHCP-server. Je router heeft die wel. Dus dit MOET je veranderen, als je altijd de standaard instellingen van KPN hebt gebruikt. Als je volgens die handleiding werkt, heb je je netwerkkaart in de 10.0.0.XXX range zitten.

De sitecom zit zeker in de 192.xxx.xxx.xxx. range. Zonder dat je 1 van die 2 veranderd, gaan die elkaar nooit zien.

Lees even de FAQ hier. Want dit soort dingen staan er duidelijk in uitgelegd.

Hoe je je router kunt instellen met Mxstream van KPN, kun je terug vinden op de sitecom site.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 22-11-2003 15:35 . Reden: oops foutje in ip settings ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......