Dell Inspiron 500m en dual monitor problemen topic

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een topic over de Dell Inspiron 500m en dual monitor. Ik heb de mijne nu maand en ben er best tevreden mee. Behalve over de videokaart, en dan met name de drivers. Games draaien te snel of gewoon niet, instellingen worden niet opgeslagen en de grootste ramp is nog wel dual monitor. En ja een laptop is erg handig om presentaties te geven met een beamer. Voor groot publiek het liefst. Als je dan zo'n mooie BSOD krijgt op laptop EN beamer voel je je niet happy.

Maar einde geklaag, zijn er meer mensen met deze laptop en dual monitor problemen? En wat heb je eraan gedaan ? Wat zijn je workarounds ? Hoeveel reproduceerbare bugs heb je al ? En welke drivers gebruik je ?

Het gaat om een onboard Intel 82852 / 82855 GM /GME videokaart met 64mb shared videogeheugen. Mijn laptop heeft een 14 inch scherm met 1400x1050 als resolutie. Op twee locaties heb ik een extra 19 monitor (Hyundai P910+ en een OEM model). Ik gebruik de laatste drivers (eind augustus 2003) van de Intel site. Drivers op de site van Dell zijn hetzelfde geloof ik.

Mensen met andere laptops maar hetzelfde videokaartje mogen natuurlijk ook posten ;)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Aike
  • Niet online
Kan me niet voorstellen dat andere 500m gebruikers er geen problemen mee hebben. Kom op, gooi het in de groep !

Verwijderd

Ik heb zelf een Dell D600... daar heeft de ati radeon soort gelijkt problemen... ik weet dat het bij dell een Known Issue is... voor rest kan ik je er nog geen info over verstrekken omdat ik het zelf ook niet weet

• Aike
  • Niet online
Even een update. Dell heeft 18 december nieuwe drivers uitgebracht.

Uiteraard direct erop geknalt. Maar nog steeds allerlei rare problemen. Net nog: monitor en laptopscherm en dan monitor uitzetten. Resultaat: ding switcht naar clone modus en niet uitgebreid bureaublad. En ik heb weer een poos werk om dat gekke ding weer naar extended desktop te schoppen. Waarom zulke stomme dingen ? Als ik even m'n monitor uitzet om koffie te gaan drinken hoeven toch niet gelijk al m'n instellingen vernaggelt te zijn?

Meer mensen hier problemen mee ?