[router] kan geen verbinding meer maken

Pagina: 1
Acties:

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn Belkin wireless 54g router doet erg raar.

Vanaf gisteren kan ik vanuit mijn 2 pc's (gewoon via kabel) geen verbinding meer maken. Daarnaast kan ik ook geen verbinding meer maken met de laptop via een de draadloze netwerkkaart van Belkin (ook 54g).

Nu zie ik dat de ip's niet in de range van de DHCP server liggen (192.168.2.XXX)
het lijkt me dat de DHCP server van de router niet goed werkt.

Het probleem is dat ik ook niet meer in het webmenu van de router kan komen via ip 192.168.2.1

wat geprobeerd:
- handmatig ip instellen werkt niet
- hardwarematige reset (1 seconde) of fabrieksinstellingen terug zetten (5 seconden) knopje indrukken werkt niet
- ook via de installatiesoftware vindt hij de router niet meer
- als ik mijn pc gewoon direct om mijn kabelmodem aansluit doet internet etc het wel gewoon dus het ligt niet aan de pc, aangezien alle 3 de pc's eruitl liggen
- uiteraard hier op forum gekeken maar dit probleem heb ik niet terug kunnen vinden

heeft iemand een idee hoe ik weer verbinding kan maken met de router? als ik al eens in het webmenu weer kan komen ben ik een heel eind hoop ik

edit
ow ja ik heb een maandje geleden de laatste firmware erop gezet , en daarna werkte het gewoon zeer goed. omdat ik niet in het webmenu kan kan ik niet een andere firmware proberen
/edit

[ Voor 15% gewijzigd door zoooper op 22-11-2003 14:10 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

zoooper schreef op 22 november 2003 @ 14:04:
- hardwarematige reset (1 seconde) of fabrieksinstellingen terug zetten (5 seconden) knopje indrukken werkt niet
Hoe bedoel je werkt niet? Als die twee resetmogeljkheden niet werken, dan is je router dus gewoon kapot. Als ze wel werken, maar het helpt je verder niet, dan ligt het waarschijnlijk aan de instellingen in Windows.

Probeer eens een nieuwe verbinding aan te maken met het IP van je router. Als je de router reset naar de fabrieksinstellingen, dan is het te achterhalen wat het IP van je router is. Gooi meteen alle software firewalls die je hebt draaien uit.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• zoooper
  • Niet online
de reset doet wel zoals het hoort.. lampjes gaan uit en weer aan maar er is geen verbetering merkbaar

ik probeer al de hele tijd een verbinding te maken met de router maar het lukt voor geen meter. uiteraard heb ik de firewall uitstaan

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Die 192.168.2.1 is het default IP adres van de router. Dus dat IP adres staat in de handleiding als fabrieks instelling.

Kun je je router wel pingen?

Zet anders eens je netwerkkaart in dezelfde range als de router (dus de instelling uit de handleiding) en dus automatic IP adres uit. Kom je er dan nog niet op?

En met de installatiesoftware die bij de belkin zit?

[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 22-11-2003 18:44 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

dan is je router denk ik kapot ja ik heb ook probleem ook gehad met mij linksys befsr41 router kon ook nie meer bij de instellingen van me router komen terug naar de winkel gegaan kreeg nieuwe mee als je ng gerantie hebt terug gaan mt dat ding

groetjes ralph

• zoooper
  • Niet online
Cyberpope schreef op 22 november 2003 @ 18:37:
Die 192.168.2.1 is het default IP adres van de router. Dus dat IP adres staat in de handleiding als fabrieks instelling.

Kun je je router wel pingen?

Zet anders eens je netwerkkaart in dezelfde range als de router (dus de instelling uit de handleiding) en dus automatic IP adres uit. Kom je er dan nog niet op?

En met de installatiesoftware die bij de belkin zit?
heb hem idd in de zelfde ip range gezet, pingen gaat ook niet ik krijg steeds een time out

installatiesoftware van belkin vindt hem ook niet

jammer dat je een router niet met een special progje kan benaderen vanuit je pc, opzich is een browsermenu erg handig maar in dit soort gevallen kan je hem niet benaderen. :'(

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

vrees dat hij dan is overleden ja. Zou gebruik gaan maken van de garantie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1