[DVD] Vastloper

Pagina: 1
Acties:

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-03 12:35

Upke dupke

Oompa Loompa

Topicstarter
Eerst maar even mijn specificaties:

AXP 2200+
Nforce 400 L1 (gigabyte)
MX 440-8x (tijdelijk)
Sound Blaster Live
Maxtor 80 GB HD IDE

1 SCSI Adaptec kaart met daar aan:
- UltraPlex CD-Rom drive
- PlexWriter

1 DvD merkloos zit via de zip drive op het moederbord aangesloten. IDE

Probleem:

De drive speelt alles goed, behalve DvD's. (audio cd's, spel cd's) Zodra ik er een DvD insteek loopt mijn systeem vast met het gevolg dat ik moet rebooten, of is na 30 seconden weer los maar dan herkent hij de DvD als CD-rom drive. Hij ziet de DvD zelf dan niet (het schijfje) Ik heb het met al mijn DvD's (o.a. Lotr, reloaded, lion king)

Wat heb ik al geprobeert?

- Zip drive tussen het mobo en de DvD drive uit halen.
- Autoplay DvD's uit zetten
- nieuwe atapi drivers geinstalleerd
- Gecontroleerd of de Drive in PIO mode stond (op advies van iemand) maar ik heb niks hier over in de bios gevonden.
- Sounblaster er uit gehad

Ik heb geloof ik nog veel meer geprobeert maar ik ben vergeten wat ook alweer. :> Ik heb op GoT een beetje gezocht. En heb niet echt iets interresants gevonden.

Misschien dat iemand hier een idee heeft want ik word er zelf niet goed van :/ Mocht er nog verdere informatie nodig zijn laat het dan weten. Ik hoop dat dit topic een beetje aan de regels voldoet.

Verwijderd

heb je het met ALLE DVD`s of alleen met een aantal?

en welk progg. gebruik je om de dvd te bekijken ? of slaat hij direct bij het inlezen al vast?

ik zou het volgende proberen:

autorun uitzetten en dan de DVD met meerdere progg. proberen te bekijken B.V. Power DVD en Media speler en eventueel nog meer

heb je al gekeken of je nieuwe firmware/drivers kan krijgen voor die drive?

test eventueel de DVD speler zelf in een andere PC

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Topicstarter
Ik heb dit met het over grote aantal dvd's. (lees, maar 1 doet het niet, lion king maar die is gecop :) )

Hij loopt vast met het inlezen. En de DvD in een andere PC proberen zal moeilijk worden. Maar ik zal kijken.

Ik zou ook niet weten waar ik ergens firmware/drivers voor een no name DvD kan krijgen.

In ieder geval bedankt! :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46
Nforce drivers geinstalleerd?
DVD drive indien mogelijk op DMA zetten PIO is voorganger ervan en een stuk trager.
Staan de master/slave settings goed?
Andere ide kabel geprobeerd?
Videokaart drivers geupdate?
Direct X geupdated en andere eventuele windows updates.

Firmware van je drive is denk ik het laatste waar het probleem ligt.
Ik weet wel dat er een windows update voor Walt disney dvd's is.
edit:

Mocht dit alles ook geen oplossing zijn dan zou je nog een anti spyware programma kunnen proberen maar de kans dat dat de oorzaak is, is er klein

[ Voor 18% gewijzigd door The-Source op 22-11-2003 16:42 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Topicstarter
1. Diverse Nforce drivers geinstalleerd.
2. Ik kan daar niks over vinden in de Bios.
3. Ik geloof dat de DvD drive slave is van de zip drive, maar ik weet mijn god niet hoe dat allemaal werkt.
4. Andere aansluiting geprobeerd
5. Video kaart drivers nieuwste forceware
6. DX 9.0B

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46
Upke dupke schreef op 22 november 2003 @ 17:53:
1. Diverse Nforce drivers geinstalleerd.
2. Ik kan daar niks over vinden in de Bios.
3. Ik geloof dat de DvD drive slave is van de zip drive, maar ik weet mijn god niet hoe dat allemaal werkt.
4. Andere aansluiting geprobeerd
5. Video kaart drivers nieuwste forceware
6. DX 9.0B
1: zal wel goed zitten ;)
2:Als je zelf niet in het bios heb zitten te klooien dan zal deze nog op auto staan.
In windows kun je onder apparaat beheer hem eventueel vast op pio zetten maar standaard zou hij als dma if availible moeten staan (of een soort gelijk ;) )
3: Achterop je dvd en zip drive heb je 3 kolommen van 2 pinnetjes en deze hebben de waarde M(aster), S(lave), C(able select) Meestal zit de master (als je recht op de achterkant kijkt en de powerjack rechts hebt) als rechtste
4: Bedoel andere aansluiting op dezelfde kabel? of andere op andere kabel?
5,6 : zal ook wel goed zitten

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Topicstarter
Andere aansluiting aan dezelfde kabel.

Het lijkt er op vreemdgenoeg dat ik weer DvD's kan kijken. Ik weet het nog niet zeker omdat ik tijdens het kijken van de TTT dvd aan de instellingen van WinDvD 5 heb zitten kloten. Ik heb iets aangezet van best tv resolution waardoor mijn monitor op 2xxx X 2xxx springt. Hierdoor zegt hij iederekeer als ik WinDvD 5 opstart out of signal range o.i.d (mijn monitor gaat max tot 1280 x 1024) Als ik dan via F8 opstart dan doet hij het wel goed. Ik weet dus niet of hij dat iederekeer doet.

Afijn, ik moet eerst weten hoe win DvD op default komt testaan.
Pagina: 1