[ADSL] Vreemde opstelling met 2 NT1's

Pagina: 1
Acties:

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Eerst zal ik even de achtergrond willen vertellen: We hebben hier thuis een jaar of 5 geleden een kantoor aangebouwd gekregen. Deze heeft zijn eigen telefoonaansluiting (ISDN). Nou heb ik zojuist ADSL besteld bij XS4ALL, op het telfoonnumer van het kantoor, maar ik kijk een in de meterkast van het kantoor en ik zie daar geen IS/RA punt, alleen een dikke groene buis. Ik loop naar mijn meterkast thuis en zie daar (zoals ik al vermoedde) de groene buis.
Na het bekijken van de opstelling zit het zo:

In het IS/RA kastje komt één lijn binnen. Uit het kastje komen er twee lijnen, één in de groene buis naar de NT1 S4 van het kantoor én eentje naar de NT1 S1 van het huis....
Nou vroeg ik mij af of het wel mogelijk is met deze constructie om op dát telefoonnummer ADSL te krijgen, of krijg ik gezeik met KPN?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Lijkt me verstandig om hier ff over te bellen met KPN; voorkomen is beter dan genezen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb een week geleden adsl aangesloten bij iemand met 2 lijnen, en daar zat het signaal op de 2e lijn. Dus niet op het gebruikelijke rood/blauw (1e lijn), maar op oranje/groen? meen ik.

Dus het is zeker mogelijk om te kiezen, maar bel voor de zekerheid even naar de klantenservice.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Rood/Blauw voor de ene lijn, Orange/Wit voor de ander... pak je multimeter maar. Op een ISDN lijn staat 90 volt ongeveer. :)

Door te meten weet je het zeker en kan je de boel aansluiten. Zou gewoon moeten werken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Je kunt per lijn 1x ADSL aanvragen. Als je 2 lijnen hebt kun je dus per lijn aanvragen. Bij speedxs kun je bijvoorbeeld een dual extreme abbo nemen, dan gebruik je dus ook die 2 lijnen zoals jij doet. Oftwel het kan dus gewoon zolang je maar het juiste tel. nr. opgeeft.

• Painxiom
Oké bedankt voor de reply's (sneller dan ik had verwacht) ik ga ervanuit dat het dus gewoon zal werken... Mocht ik nog problemen krijgen bij de toekomstige installatie, dan bel ik de klantenservice iig wel even!!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Painxiom schreef op 22 november 2003 @ 14:20:
Oké bedankt voor de reply's (sneller dan ik had verwacht) ik ga ervanuit dat het dus gewoon zal werken... Mocht ik nog problemen krijgen bij de toekomstige installatie, dan bel ik de klantenservice iig wel even!!
Waarom bel je ze nou toch niet vooraf? :? ... Ze bijten niet ... :Y)
0900-0244 (€ 0.10 per minuut)

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 22-11-2003 14:40 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ah wij hebben hier ook iets dergelijks gehad, alleen ik heb nog eens gekeken en hier zitten de NT's 'achter' elkaar geschakeld. Ik heb hiervoor ook gebeld met KPN en ik kon hier iig op 1 nummer ISDN aansluiten. Ze hebben me bij KPN uiteindelijk doorverbonden met de storingsdienst. Klinkt misschien wat raar, maar die gasten snapten tenminste wel hoe het zat. Dus je kan evt ook daar gelijk naar vragen :)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Painxiom schreef op 22 november 2003 @ 14:20:
En toen bleek je een groepsnummer te hebben. Zit je straks met vier dooie telefoonlijnen. Voor thuis vervelend, voor een bedrijf rampzalig.

BEL KPN NOU EVEN EN VRAAG HET NA!

Echt. De ellende die je jezelf met een kwartiertje telefoon besparen kunt is onbeschrijfelijk. Zeker weten, en niet gewoon maar aannemen dat het wel goed zal gaan.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17
Als ik TS hoor zijn het idd 2 aparte ISDN lijnen.

Dan kan het idd gewoon prima. Je hebt dan in totaal ook maar liefst 8 telefoonnummers, 4 per NT1.

Verder heb je op je facturen gewoon dubbele kosten: 2x belbasis of belbudget, 2 facturen dus.

Als het een gebundelde lijn is, zoals ook kan, dan zitten de NT1's aan elkaar, en heb je gewoon 4 lijnen, in plaats van 2x2. Daar kun je dan GEEN adsl op aavragen.

Twijfel? -> Bellen, die paar min x 0.10 eur is goedkoper dan straks gezeik hebben.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je een gebundelde lijn hebt, kan je geen adsl aanvragen. Simpel. Zoals al vaker gezegd: Dit zijn gewoon twee compleet onafhankelijke ISDN lijnen, met elk een eigen inkomende kabel (twee adertjes) en een eigen hoofdnummer. Op één van beide nummers (en één van die adertjes dus) kan je adsl aan laten sluiten (of op alletwee als je dat lekker vindt :P).

Heel simpel. Maar jij hebt al adsl aangevraagd, dus dat zit op een van beide NT1's, als je niet weet welke, dan bel je gewoon het nummer waarop je adsl lijn zit en trek je een voor een de NT1's eruit, als de telefoon niet meer overgaat, weet je op welke lijn/NT1 je adsl zit 8)7.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Painxiom
Naar aanleiding van verschillende reply's heb ik toch maar even gebeld.
De helpdsek van KPN wist mij te vertellen dat het geen enkel probleem is!
Hartelijk dank voor al jullie reply's.

ADSL here I come!

offtopic:
sorry dat ik niet eerder reageerde, ik was er een deel van het weekend niet

Pagina: 1