Toon posts:

Display Control Panel crasht meteen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik het Control Panel voor Display Properties start, krijg ik hem even te zien, maar hij crasht vervolgens ook direct. Dus ik kan mijn schermresolutie en refresh rate niet meer aanpassen... Ik heb al de video drivers (Nvidia GForce 2 MX) gede-installeerd, dit helpt niet.

Wie kent dit probleem en heeft een oplossing?
Of kan ik ook via RegEdit mijn resolutie aanpassen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welk OS?
Welke videodriver precies (versie-nummer enzo)?

:?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je een jpg als bureaubladachtergrond? Zo ja dan kan dat het probleem zijn. Dan crashed Display Properties als ie deze in wil laden voor preview. Tijd geleden ook zo'n topic voorbij zien komen, maar die kan ik helaas niet meer vinden, de search geeft maar 1 pagina aan terwijl er meer moeten zijn.

Er kwam ieg uit dat het niet echt op te lossen was. Maar iemand had een soort workaround.

Overigens zijn er ook programma's die via de command line (dos) resolutie kunnen veranderen. Zoek maar een op google op "command line change desktop resolution" oid.

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Ik heb het ook wel eens gehad met mijn GF2MX, komt echt door installatie drivers.... Pak een oudere versie van de Detonator drivers (bijv. 30.92) en hij werkte weer als een zonnetje.. :)

((als je een tvout hebt, en verkeerd heb aangesloten, dan kan hij ook crashen.. Tijdens het inladen van de desktop control panel probeert ie nl alle aangesloten monitoren / apparaten te vinden. Zit er in je tv out wel een stekker, maar bijv niet goed of niet doorgelust blijft ie crashen))

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal genoemde oplossingen bleken waar...

Ik had namelijk al de drivers gede-installeerd, en de met windows XP meegeleverde drivers automatisch geinstalleerd.

Mijn oplossing:
- Ik kwam er achter dat een ander user account geen problemen had met het Control Panel. Dus ik heb de resolutie daar veranderd.
- Het bleek dus een user-specifiek probleem, en inderdaad: Een willekeurige andere JPG als achtergrond ingesteld, probleem opgelost!