Toon posts:

ik heb hw en zolangzamer hand mentale hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb s dagen geleden mijn PII266 en p2b vervangen door een k7m met athlon 500mhz, samen met mijn:
matrox g400 dualhead
sblive
pioneer dvd-113
vaag isdn kaartje
windows 98 first build
Leverde dit sinds installatie een array :) aan problemen op. In eerste instantie kon ie system management bus controller drivers niet vinden, was redelijk makkelijk op te lossen met patch van asus. Maar me system crashde gemiddeld na 5 minuten nu, steeds weer met andere vage win error. Ik voor alle hardware laatste drivers gedownload en installed, alles leek te werken nu.. kreeg geen blauwe schermen meer.. na 10 minuten ofzo windows beveiligings error. kom daarna me systeem helemaal niet meer in. scandisk vind 1001 beschadigde files.. (die dan voornamelijk uit vage tekens bestaan) en hangt vervolgens halverwege.

Ik heb dit hele forum al doorzocht op verschillende oplossingen, enkele dus al toegepast.. wat ik nog wil weten is waar ik precies op moet letten bij het controleren offik alles wel goed heb zitten op mobo.

Ik denk dat me matrox iriteert (hoop et niet)
maar die vage errors bij het opstarten kunnen toch niet aan video kaart liggen?

Anyways.. i'd appreciate all the help i can get! heb waterboy DVD liggen en wil em graag snel gaan kijken :)

Verwijderd

Ik weet niet zeker of dit het probleem is maar meer mensen hebben het probleem dat wanneer je een sblive hebt en zo rond de 500 mhz gaat zitten danwil hij nog wel eens gaan kutten zogezegt....haal hem er eens uit en kijk dan eens??....ik ben benieuwd!...

Verwijderd

Mijn SB Live (retail) draait als een zonnetje op mijn P3-500...

Wat voor chipset heb je eigenlijk?

Want de SB Live houdt niet echt van VIA chipsets...

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
via dus.

ik zal de matrox en de sblive vervangen door m'n awe64 en viper330 .. Alleen als het probleem dan dus bij 1 van die 2 kaartjes ligt is dat dus zonde van me geld geweest.
lijkt me iri. ik moet in iedergeval windows erop nieuw opkukelen, vanwege al die beschadigde files :(

Verwijderd

Alles eruit halen, m.u.v. videokaart. Standaard instellingen in bios.
Windhoos opnieuw installeren; testen. Loopt zaak goed, 1 kaart toevoegen en weer testen etc. Enige goede manier om te kijken waar het probleem ligt/zit

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
AMD AGP miniport en VIA ide drivers geinstalleerd ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
jup, die extra drivers geinstalled..
die patch ook voor win98 1st build.

• metoo
ik heb ong. dezelfde config gforce en teles bri 16.3 isa isdn kaart.
ik zou op nieuw instaleren en dan kaart voor kaart erin stoppen. en ook even goed het mobo boekje doornemen. heb in het begin een probleem gehad met de ide drivers.ben ik mee aan het knoeien geweest.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
heb je ook windows98 1st build draaien Gdew ?

Verwijderd

Heb je een 300 watt voeding?????

ZO NIET, ga er een halen, is absoluut nodig voor een Athlon!!!!!!!!!!

Greetings D.A.R.R.Y.L.

Verwijderd

Geen oplossing maar ook een soortgelijk probleem. Ik heb laatst een soortgelijk systeem voor een maatje van mij samengesteld met win98se alles lijkt goed soms wat vage errors in bepaalde programma,s ? Maar als ik de resetknop bedien start hij op tot in windows precies op de plek waar ik hem gereset heb en blijft daar ook hangen met allemaal horizontale strepen tot op de helft van het scherm ???. Pas geleden heeft hij ook
veel en rare diskerrors gegeven waarna ik windows 98se opnieuw heb geinstalleerd en het rare is nu draait hij als een zonnetje ( voor zolang het duurt).Iemand een idee ??

Systeem : k7 500@545(soms voor de koe) ,k7m, g400 32Mb(sh), 128Mbpc100, toshiba 8*40 dvd,
target 10/100 Mbs netwerkkaart, 300 watt voeding( Kast bij CTW weg F169 ),quantum kx 9.1 Gig 7200 , alles laaste drivers

Verwijderd

Geen oplossing maar ook een soortgelijk probleem. Ik heb laatst een soortgelijk systeem voor een maatje van mij samengesteld met win98se alles lijkt goed soms wat vage errors in bepaalde programma,s ? Maar als ik de resetknop bedien start hij op tot in windows precies op de plek waar ik hem gereset heb en blijft daar ook hangen met allemaal horizontale strepen tot op de helft van het scherm ???. Pas geleden heeft hij ook
veel en rare diskerrors gegeven waarna ik windows 98se opnieuw heb geinstalleerd en het rare is nu draait hij als een zonnetje ( voor zolang het duurt).Iemand een idee ??

Systeem : k7 500@545(soms voor de koe) ,k7m, g400 32Mb(sh), 128Mbpc100, toshiba 8*40 dvd,
target 10/100 Mbs netwerkkaart, 300 watt voeding( Kast bij CTW weg F169 ),quantum kx 9.1 Gig 7200 , alles laaste drivers

Verwijderd

Dat VIA-SBLive verhaal slaat nergens op en ook dat verhaal van SBLive op systemen met > 500 processor! Niet slaplullen.

En de K7M heeft bovendien AMD/VIA chipset.

Het enige SBLive verhaal schijnt dat ie een vast Irq nummer heeft(meestal 10) en er de grote kans bestaat dat ie die vervolgens moet sharen met de Videokaart. Maar dat is geen fout van de SBLive uiteraard!

Ik zou dus gewoon alleen die videokaart inbouwen en kijken wat ie dan doet. Nog steeds problemen, dan Win98(liefst SE) vers installeren, AGP driver en videodriver laden. Nu OK, dan rest inbouwen.
-- Schuif met de PCI kaarten totdat je geen gesharede Irq's meer hebt -- Check dat even met de handleiding van je K7M. Ik dacht zo uit m'n hoofd slot PCI2 en PCI3. Dat levert het meest stabiele systeem op. Sommige kaarten zoals de GeForce(zie Creative's Bill Ball) vinden 't helemaal niet leuk om een Irq te sharen.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Kheb nu voor de 3e keer windows98 erop nieuw opgezet, Met alleen De matrox erin..

Op het eerste gezicht leek windows dezelfde kuren te vertonen, kreeg wederom een beschermings fout, explorer crashed zodra je iets wil openen, maar ben nu op die pc's 6 reboots later, en nog geen last gehad, ben benieuwd.. weet nog niet hoe ik kan testen of hij et nu wel of niet doet al. Ik ga denk ik vanavond windows2000 er overheen jetsen,
hoop dat dat slim is.

PS, kheb een Aopen hx-08 met 300watt voeding

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb met m'n PII400 wel eens soortgelijke problemen gehad, dus ook de ene naar de andere foutmelding (zelfs tijdens de installatie van Windows98). Wat bleek nu:
één van de DIMM-modules (ik heb er drie)was corrupt. Ik kwam er achter door ze stuk voor stuk te testen en bij één van de drie bleek Windows telkens vast te lopen.
M.a.w. test ook even het geheugen, want daar zou ook de fout kunnen zitten.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Topicstarter
meen je dat echt? (ga et sowieso proberen)
ik had niet gedacht dat met slechte ram je uberhaupt je computer opgestart kreeg.

ben benieuwd.. misschien heb ik een DIMM beschadigd bij het overplaatsen..

Verwijderd

Topicstarter
ik ga hopelijk niet te vroeg juigen, maar ik zit nu met athlon onlijn.

Wou ook even FalconM feliciteren met de gouden tip, (kratje palm).

Volgens mij was de ram niet corrupt ofzo..
maar in mobo boek stond een tekening waarje mee kan controleren watvoor ram je heb..

ik schroef 64mb dimm eruit.. en jahoor.
buffered ipv unbuffered waar asus k7m vriendelijk om vraagt. Alles lijkt dus nu soepeltjes te verlopen.
Weer wat geleert.

PS. ik hoop niet dat ik mensen nu iriteer omdat ik dat had moeten weten van dat ram.
Wel 1 les geleerd.. boekje lezen, had ik het eventueel kunnen weten.

(hoop niet dat ik zometeen terug kom janken omdat ik dus tevroeg juigde :) )

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
:) Kratje Palm is altijd welkom :)

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Snow-in-a-can, we maken door ons enthousiasme allemaal wel eens een foutje, we zijn altijd zo gauw beniewd hoe het loopt... ;)

Verwijderd

Dat is mooi, man , dat alles nu is opgelost. Maar hoe kun je dan zien wat voor soort dimm je hebt? Buffered of unbuffered dus..
Dat wil ik dan ook wel eens weten...

• metoo
ja ben ik ook benieuwd naar vertel vertel..

Verwijderd

Topicstarter
in het boekje wat je bij de Asus k7m krijgt staat een tekening..

hierop kun je het DIMMETJE leggen,
dan kan je zien aan de positie van de 1e gleuf (na de 10 pins)zegmaar wat voor soort ram je heb.

Kan helaas geen scan maken, want ik heb geen scanner :)

Je kan trouwens ook zien hoeveel volt et is aan de 2e gleuf (gleuf klinkt op 1 of andere manier niet correct).

Werk nu al weer een uur of 3 op de computer. En er is nog niks mis gegaan, behalve dan het feit dat ik eerst isdn en daarna SBlive heb geinstalled.. dan krijg je irq problemen.
Pagina: 1