[CRC] Error steeds andere files

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb een heleboel rar files gedownload, inclusief met een CRC check file (.sfv) die ik met QuickSFV 2.22 check.

Als ik dan al die files ga checken, dan zegt ie soms bij eentje dat ie een CRC mismatch heeft, maar als ik het overnieuw doet, bij een andere. Soms bij een heleboel, soms bij geen een. Hij geeft de meeste CRC errors als er ook iets anders bezig is met de HD. Bijvoorbeeld andere leesoperatie. Ook als ik bijvoorbeeld al eens CRC-ok bestanden kopieer naar een andere plek op de HD, en ik check ze opnieuw, geven een paar bestanden CRC errors.

Nou ben ik erg dom geweest en (voordat al deze problemen begonnen) per ongeluk een tik tegen de HD gegeven. Ik heb het al door Powermax laten testen, bij een advanced test zei die dat ie errors had gevonden, en die ook opgelost. Beide 2 advanced tests daarna gingen gewoon goed, maar die CRC errors bleven.

Wat moet ik nou ermee doen? Is de HD echt kapot, kan een low format het oplossen? Ik vraag dit omdat het een 120GB Maxtor HD betreft die helemaal vol zit. Ik kan niet echt 120GB ergens kwijt snel, en zou het erg jammer vinden als ik alles kwijt was.

Heeft iemand goede ideeen?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Zou iig niet meteen die lowlevel format doen, dan ben je ook tevens je garantie kwijt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 14:21 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 14:21:
Zou iig niet meteen die lowlevel format doen, dan ben je ook tevens je garantie kwijt!
Sinds wanneer is dat het geval :?

Probeer anders de schijf eens in een andere pc. Mischien ligt het aan het RAM geheugen van je PC. Zou niet de eerste keer zijn dat ik dat zie gebeuren.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46
dawuss schreef op 22 november 2003 @ 14:23:
[...]

Sinds wanneer is dat het geval :?

Probeer anders de schijf eens in een andere pc. Mischien ligt het aan het RAM geheugen van je PC. Zou niet de eerste keer zijn dat ik dat zie gebeuren.
Dit klinkt mij redelijk bekend in de oren :|
Ik heb het zelf dat ik niet normaal een winrar bestand kan inpakken zonder want tijdens het uitpakken hebt ik zelf gelijk errors in de bestanden.
Maar als ik ze op de pc van me vader maak dan heb ik het niet.
Tevens heb ik met Quickpar (de meeste recenste en minder recentere) versie ook sinds ik dit nieuwe mobo heb.
Ik heb zelf ook al eens memtest86 voor 40Min laten draaien maar die vind geen errors.
Soms reboot me pc ook op spontane momenten 8)7 maar tot nu toe nooit tijdens een spelletje (C&C generals)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Controleer anders eens de IDE kabels. Vervang ze desnoods. Heb zelf wel eens een systeem volledig instabiel zien worden met een kabel waar een breukje / gaatje in zat.
Onder windows 98 draaide hij volledig stabiel, onder NT based OS'en crashte hij voortdurend. Heeft heel lang geduurd voordat we daar achter waren :P

micheljansen.org

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46
dawuss schreef op 22 november 2003 @ 14:42:
Controleer anders eens de IDE kabels. Vervang ze desnoods. Heb zelf wel eens een systeem volledig instabiel zien worden met een kabel waar een breukje / gaatje in zat.
Onder windows 98 draaide hij volledig stabiel, onder NT based OS'en crashte hij voortdurend. Heeft heel lang geduurd voordat we daar achter waren :P
Ik zal die tip eens proberen te volgen omdat het nog al lastig is om soms die kabels een beetje zinnig op hun plek te krijgen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
dawuss schreef op 22 november 2003 @ 14:42:
Ik zal nog eens kijken op een andere pc dan. Ik denk niet dat het het geheugen is, heb namelijk net gisteravond GoldMemory gedraaid (3 uur lang), na het mogelijk effect van slecht geheugen gelezen te hebben....die is het dus niet.

Ik had ook net dat eindelijk al die rars CRC ok waren, en toen ik ze uitpakte zei die CRC error in een van die files. Ik word er echt gek van :(

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan ook zijn dat je schijven net niet koel genoeg zijn. Dus als ze veel doen dan krijgen ze het warm en willen nog wel eens fouten maken....

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
DRaakje schreef op 22 november 2003 @ 16:08:
Kan ook zijn dat je schijven net niet koel genoeg zijn. Dus als ze veel doen dan krijgen ze het warm en willen nog wel eens fouten maken....
Nee, nee, nee, dat is het niet (denk ik). Het begon echt nadat ik die HD een tik had gegeven (geforceerd in bracket, laatste stukje schoot ie door, en tegen dat bracket aan met een knal). Damn, echt klote :(

• RolandWitvoet
  • Niet online
Darkvater schreef op 22 november 2003 @ 16:06:
Ik denk niet dat het het geheugen is, heb namelijk net gisteravond GoldMemory gedraaid (3 uur lang), na het mogelijk effect van slecht geheugen gelezen te hebben.
Een memory-test test waarschijnlijk alleen het geheugen. Het kan zijn dat storing die de hdd veroorzaakt (fluctuaties in de voedingspanning) net de oorzaak zijn.

Je hebt je systeem niet overgeklokt of ander even teruggeklokt geprobeerd neem ik aan?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
RolandWitvoet schreef op 23 november 2003 @ 02:57:
[...]

Een memory-test test waarschijnlijk alleen het geheugen. Het kan zijn dat storing die de hdd veroorzaakt (fluctuaties in de voedingspanning) net de oorzaak zijn.

Je hebt je systeem niet overgeklokt of ander even teruggeklokt geprobeerd neem ik aan?
Nee, nee helemaal niks. Het begon echt nadat ik me hd 'kapot had gemaakt' |:(

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Om uit te sluiten of het werkelijk die schijf is, probeer het eens in een andere pc.

micheljansen.org

• RolandWitvoet
  • Niet online
Darkvater schreef op 23 november 2003 @ 15:27:
Het begon echt nadat ik me hd 'kapot had gemaakt' |:(
Dan kan ik je maar 1 goede raad geven: koop een nieuwe hdd. Je zegt hem zelf kapot te hebben gemaakt, dus het is geen garantiekwestie. Gezien de drive steeds op andere plaatsen fouten geeft lijkt het me dat of de kop beschadigd is, of dat er vuildeeltjes los in de schijf zitten die af en toe tussen kop en platter terecht komen en daar schade aanrichten. Daar helpt niets tegen, zelfs een low level format niet.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1