Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bend System Computers gedupeerden.

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik kreeg vandaag, na anderhalve maand wachten, een brief in de bus waarin het volgende stond:

"Geachte heer X

Tot onze spijt moeten wij U helaas mededelen dat onze leverancier de credietfaciliteiten aan ons bedrijf gestopt heeft. Dit betekend dat ons bedrijf in ernstige financiele problemen is geraakt.
Wij betreuren dit enorm. Voor U betekend dit, dat de door U gedane order niet afgehandeld en de door U al gestortte betaling niet gecrediteerd kan worden.
Gezien de ernst van de situatie begrijpen wij dat het door U aan ons geschonken vertrouwen geschonden is.
Alles zal in het werk gesteld worden om wellicht op een later tijdstip U te geven waar U recht op heeft, maar op dit moment staan wij machteloos. Uw gegevens zullen worden opgeslagen en zodra er weer licht aan de horizon verschijnt nemen wij contact op.

Het spijt ons nogmaals U dit bericht te moeten zenden.
Vertrouwende op, al is het moeilijk, enig begrip en dank zeggend voor al het vertrouwen dat U in ons heeft gesteld groeten wij vriendelijk,

Bend System Computers"

Deze brief stond op een simpel A-4'tje zonder ondertekening of officiele gegevens, nergens wordt ook gesproken over een officieel faillisement. Dat kan toch zo niet!

Ik weet dat er meer gedupeerden zijn en hoop dat we mss samen iets kunnen beginnen. Zelf heb ik niet zo veel verstand van juridische zaken, maar er zijn hier vast tweakers die dit wel hebben.

Ikzelf ben voor 615 euro gedupeerd, en wil dit toch eigenlijk wel heel graag terug zien, is hier een mogelijk voor? En zo ja, welke?

Verwijderd

Ik heb geen brief ontvangen maar ook ik ben voor een behoorlijk bedrag gedupeerd(200+ euro), ik heb namelijk slechts de helft van de door mijn geplaatste bestelling vorige week mogen ontvangen.

Vervelende is dat ik al bijna 2 mnd terug mijn bestelling geplaatst heb, toen alles in de shopsurvey aangaf dat het een prima winkel was.

consumentenbond is door mij gebelt, maar die zijn slechts maandag tot vrijdag van 9:00 tot 21:00 bereikbaar.

Verwijderd

Heb ik weer, de allereerste keer dat ik iets voor men compu bestel via internet en het gaat mis :P

Ik ben ook zeer benieuwd of ik nog iets van mijn 41.75 terug zal zien.

btw ik heb 3 weken geleden besteld en tot vorige week kreeg ik nog mailtjes over dat het bestelde op een bepaalde dag verstuurd zou gaan worden. Afgelopen dinsdag werd mij pas verteld, (nadat ik er zelf om gevraagd had) dat men bestelling niet op voorraad was en dat het nog wel even kon duren. Of ik wilde annuleren of wachten? Nouja, het wachten duurde niet lang.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 13:39 ]

Verwijderd

En nu?? Ik heb hetzelfde probleem....lullig onofficieel brieffie, na 2 maanden wachten en een halve levering, wacht ik nog op mn dvd-brander van 140 euro....

Kunnen we iets doen of is het idd gewoon maar afwachten?

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Vervelende is dat ik al bijna 2 mnd terug mijn bestelling geplaatst heb, toen alles in de shopsurvey aangaf dat het een prima winkel was.

consumentenbond is door mij gebelt, maar die zijn slechts maandag tot vrijdag van 9:00 tot 21:00 bereikbaar.
Was bij mij ook zo...iedereen was redelijk lovend over deze zaak...
Het is idd wel een goed idd om een belangen-organisatie in te schakelen.
Buiten de consumentenbond nog instanties??

Ik heb geen zin om nog maanden te wachten op niks!!...maar ik weet alleen wat ik hieraan moet doen...ik zal het vanavond eens aan een vriend van mij vragen die ICT en recht studeert....misschien wordt ik daar wat wijzer van. Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 22% gewijzigd door Jk_W op 22-11-2003 13:45 ]

• jacg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 19:05
Zo heb 2 1/2 maanden geleden ook een bestelling gedaan, shop survey gaf toen inderdaad nog aan dat alles ok was, had een bestelling van 330 euro, heb alleen de geluidskaart mogen ontvangen, maar mijn andere 200+ euro???

ben bang dat iuk er nooit meer iets van terug zie...

:?

Verwijderd

Nou, voor mij geldt ongeveer hetzelfde als voor de andere mensen hier: twee weken geleden een printer besteld (€181,25 om precies te zijn) en kreeg nog keurig een orderbevestiging van Bend Ssytems. En jawel, vandaag lag "de brief" ook op mijn deurmat.

Ik denk dat gezamenlijk stappen ondernemen de enige goede optie is in dit geval. In je eentje juridische stappen zetten voor zo'n relatief klein bedrag heeft weinig zin.

Verwijderd

een reactie voor de gedupeerden van BSC ..ja ik ben eraan voor 1344Euro..2 schermen besteld..juist de 17-11-2203 betaald!! brute pech..maar jammer dat we als tweaker fan..niet meer de negatieve feedback als een teken aan de wand hebben gezien.Nu..de Curator moet gevonden worden en een klacht indienen..eerste job..e rest is wachten en lessen hieruit trekken..en solidair zijn met elkaar tegen zulke praktijken. 8)7
we volgen dit nabij en nemen stappen tegen BSC

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 22:51
ER wordt nergens over een faillissement gesproken, dus ik neem aan dat ze dat ook niet aangevraagd hebben. Je staat dus redelijk in je recht om gerechtelijke stappen te ondernemen.

Persoonlijk vind ik het wel netjes dat ze zo'n briefje sturen, in plaats van dat ze gewoon met de noorderzon vertrekken.

offtopic:
het meervoud van Euro is Euro's of Euro, geen euri oid

[edit]
pattyjanss: erduidelijk je post even, ik begrijp de strekking ervan niet helemaal. Overigens is het in de Nederlandse taal gebruikelijk om 1 punt te gebruiken en af en toe op een nieuwe regel te beginnen.

[ Voor 26% gewijzigd door cryforhelp op 22-11-2003 14:09 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 19:23
Neee he!
Ook ik ben gedupeerd voor 300+ euro.
Voor het eerst dat ik PC onderdelen via een webwinkel koop gaat het mis.
Absoluut een ernstig geschonden vertrouwen van de consument. :(

Wie o wie is er goed in rechten?
Kunnen we samen wat ondernemen tegen Bend(over) Systems?

Maak er melding van in deze thread! _/-\o_

Wie heeft er nog een factuur liggen waar het KvK nummer op vermeld is?
Aan de hand van dit KvK nummer kunnen we bellen naar de Kamer van Koophandel in, vermoedelijk, Arnhem om te vragen of er faillissement aangevraagd is.

Het adres van Bend Systems is/was:

Drentesingel 1
6835 HG ARNHEM

Tel. 026-3883688
Fax. 026-3883689

[ Voor 37% gewijzigd door Ruisbak op 22-11-2003 14:29 ]

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 17:37
als er nog geen faillisement aangevraagd is kunnen jullie dat doen!

Op het moment dat een schuld niet betaald kan worden, en er zijn meerdere schuldeisers, kun je bij de kantonrechter een failissementsaanvraag indienen.

Ik stel voor dat de gedupeerden hier links en rechts even navraag over doen, en een failissementsverklaring indienen.

Want als het bedrijf op het randje van de afgrond verkeerd, kun je beter de knoop zelf doorhakken, dan wachten totdat alle kredieten weggesluisd zijn...

Verwijderd

Ook gepakt door Bend, wat me opviel is dat de envelop gewoon handgeschreven is, en de brief, tja... Misschien is het iemand die niet echt failliet is?

Kort:
3/11 besteld en op basis van de lovende response direct betaald. Keurige ontvangst bevestiging.
12/11 email gestuurd en zelfs antwoord ontvangen, goederen zouden vandaag binnen komen
22/11 De brief.

Al met al ga ik voor 200eur het schip in. Bijna fl. 450,- dus voorwaar geen klein bedrag. Collectief actie ondernemen lijkt de enige weg.....

Chris

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
cryforhelp schreef op 22 november 2003 @ 14:05:
ER wordt nergens over een faillissement gesproken, dus ik neem aan dat ze dat ook niet aangevraagd hebben. Je staat dus redelijk in je recht om gerechtelijke stappen te ondernemen.

Persoonlijk vind ik het wel netjes dat ze zo'n briefje sturen, in plaats van dat ze gewoon met de noorderzon vertrekken.
Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht, nog geen officieel faillisement aangevraagd , maar WELKE juridische stappen moeten dan in dit geval gezet worden? Waar moet je aankloppen en hoe gaat dat in z'n werk?

[ Voor 3% gewijzigd door Jk_W op 22-11-2003 14:12 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 21:47

Tachyon

pop the glock

Wat ik me toch altijd afvraag in dit soort berichten: waarom betalen jullie in vredesnaam dan ook vooraf :? Dat heeft toch geen enkel voordeel? Of zijn rembourszendingen maar tot een bepaald bedrag? Dan heb ik niks gezegd... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Tachyon schreef op 22 november 2003 @ 14:12:
Wat ik me toch altijd afvraag in dit soort berichten: waarom betalen jullie in vredesnaam dan ook vooraf :? Dat heeft toch geen enkel voordeel? Of zijn rembourszendingen maar tot een bepaald bedrag? Dan heb ik niks gezegd... ;)
Aan dit soort berichten hebben we vrij weinig...het onheil is gescheid en nu willen we graag ons geld terug zien. Of het al dan niet verstandig is om op deze manier te betalen is in dit geval niet relevant.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

een aantal punten voor overzicht, raad ik jullie aan eerst ALLE bedragen te verzamelen van de op heden bekende gedupeerde. Daarbij 1 persoon aanwijzen die de "hoofd" dingen doet (contact, nieuws etc), want als iedereen maar gaat bellen/schrijven, schiet je nix mee op.

Neem contact op met de kvk, zij moeten altijd betreffende meldingen binnenkrijgen, en kijk direct na of er al een curator is aangesteld.

(zelf zie ik wekelijks een bouwbedrijf failliet gaan, weet een beetje hoe et loopt)

Als laatste, onthoud, jullie zijn "normale" crediteuren, dit betekend dat belastingdienst/gak/overheid _altijd_ het eerste hun geld krijgen, daarna jullie pas. (niet ontmoedigend bedoelt). Ik zal iig dit topic volgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 21:47

Tachyon

pop the glock

jk_warrior schreef op 22 november 2003 @ 14:14:
[...]

Aan dit soort berichten hebben we vrij weinig...het onheil is gescheid en nu willen we graag ons geld terug zien. Of het al dan niet verstandig is om op deze manier te betalen is in dit geval niet relevant.
Daar hebben jullie inderdaad weinig aan, maar misschien kan het een waarschuwing zijn voor mensen die iets via internet willen bestellen en ook van plan zijn vooraf te betalen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Tachyon schreef op 22 november 2003 @ 14:24:
[...]

Daar hebben jullie inderdaad weinig aan, maar misschien kan het een waarschuwing zijn voor mensen die iets via internet willen bestellen en ook van plan zijn vooraf te betalen.
ok, iig bedankt voor je waarschuwing ;)

Ik ga zometeen (als dat mogelijk is) de KVK bellen en eens navraag doen. Weet iemand mss het kvk-nummer van BSC? Zodra ik meer weet post ik het.

[ Voor 5% gewijzigd door Jk_W op 22-11-2003 14:27 ]

Verwijderd

Heb precies dezelfde brief gehad. Een erg lullig a4tje.
In mijn geval gaat het om een hp printer van 98 euro.
Heb ze tig keer proberen te bereiken maar namen nooit op. Ze hebben me vorige week nog teruggebelt en een voicemail ingesproken dat ik hun moest terugbellen.
Ondertussen kreeg ik een mailtje dat de leverancier vertraging had en dat ik mijn printer de week daarop (deze week) zou ontvangen. Ipv van een printer kreeg ik dus een een mooi briefje met daarin de boodschap die hierboven al is gepost.

Ga proberen de bank het geld te laten terugvorderen en anders zijn ze (BSC dus) nog lang niet van me af. En dit omdat ze in die tijd, dat ik me printer bestelde (4 weken terug) zoiezo al veel problemen hadden met de "leverancier" (aan de berichten hier op tweakers te zien). Ze hadden dus gewoon mijn bestelling moeten afwijzen en dat hebben ze niet gedaan.

Verwijderd

jk_warrior schreef op 22 november 2003 @ 14:27:
[...]

ok, iig bedankt voor je waarschuwing ;)

Ik ga zometeen (als dat mogelijk is) de KVK bellen en eens navraag doen. Weet iemand mss het kvk-nummer van BSC? Zodra ik meer weet post ik het.
Dat is K.v.K. nr. 09096224 Arnhem

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 14:35:
...
Ga proberen de bank het geld te laten terugvorderen en anders zijn ze (BSC dus) nog lang niet van me af. En dit omdat ze in die tijd, dat ik me printer bestelde (4 weken terug) zoiezo al veel problemen hadden met de "leverancier" (aan de berichten hier op tweakers te zien). Ze hadden dus gewoon mijn bestelling moeten afwijzen en dat hebben ze niet gedaan.
Dat excuus van leveringsproblemen is steeds verzonnen, want anders zouden ze bij elk product problemen hebben gehad.

De KVK nam niet op, ik denk omdat het weekend is, maar ik heb al wel een e-mail gestuurd met daarin de vraag of er reeds faillisement was aanvraagd voor BSC.
Alleen het KVK-nummer van dit bedrijf weet ik niet... 8)7 ik zie het hierboven al staan...bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jk_W op 22-11-2003 14:39 ]

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 19:23
Yep, KVK-inschrijfnummer gevonden: 09096224 0000

mmartens was me al voor zie ik nu. :O

[ Voor 31% gewijzigd door Ruisbak op 22-11-2003 14:42 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
We zijn ermee bezig om uit te zoeken wat de definitieve status is van deze shop, wanneer die informatie er is zullen wij daaruit de consequenties trekken. Dit topic heeft hier verder niet zoveel zin aangezien het zal verzanden in een 'ik ben ook gedupeerd' en dat voegt niet erg veel toe mijns inziens, daarom: een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Closed_off.gif.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.